PCO, men reglmæssig mens.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej piger :-) 

Jeg har fået konstateret at jeg har PCO, en meget mild form åbenbart. 

Jeg har INGEN symptomer på det, og det blev fundet ved et tilfælde, da jeg havde en smule ondt i underlivet hvilket viste sig at være en muskel. Men lægen fandt så mange æggeblære. Jeg er en smule overvægtig, men slet ikke fed, jeg har ingen øget kropsbehåring og ingen akne.. Jeg har fuldstændig reglmæssig mens (dag 30) og jeg tror jeg har ædløsning ( har ikke taget test, men jeg får øget udflåd ved dag 14-15 og en smule ondt) Jeg fik taget diverse blodprøver og mit testoron var meget meget lidt forhøjet! Altså jeg har kun æggeblærerne. Min kæreste og jeg ønsker at blive gravide, men hvad så nu?  Har læst at ens æg måske ikke vokser sig store nok, men for man så ikke ægløsning? 

Jeg har forresten også fået taget en blodprøve der hedder amh( min ægreserve) og den lød på 94,5. Hvilket jeg kan læse er også et tegn på PCO... 

Mit spørgsmål er så, kan jeg opnå graviditet naturligt, eller skal vi have hjælp? :-) 

Andre der er i lignede situation?  :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2017

Thilde86

Har ikke selv PCO. Men kender mange der har. Nogle kan blive gravide naturligt, andre skal have hjælp. Generelt skal man forvente at det vil tage lidt længere tid at blive gravid, når man har PCO. Men I skal have prøvet i mindst et år på egen hånd, før I kan få hjælp til det. Ved ikke hvor længe I har prøvet nu? Men det kan jo sagtens ske, at I når at blive gravide på egen hånd inden for det år, især når din PCO kun er i mild grad.

Ved at mange har haft glæde af at omlægge deres kost lidt til en PCO venlig kost (det er noget med at alt der hedder kulhydrater vist forværrer PCO’en bl.a., men du kan læse meget mere præcist om det på diverse forums online, der er flere på facebook ved jeg, prøv at søge på det, så er jeg sikker på du finder nogen )

Hvis du i forvejen er lidt overvægtig vil en kostomlægning, som kan resultere i et vægttab, også øge dine chancer for graviditet, da vægttab hos overvægtige gør netop det (både ved folk med og uden PCO).

Og så husk ikke at miste modet, der er masser af kvinder med PCO der har fået børn før dig, så det kan altså godt lade sig gøre 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Redbutterfly

Hej du! 

jeg har selv pcos og har alle år haft meget uregelmæssig mens, og været svært overvægtig. og på trods af ubeskyttet sex, har der aldrig været bonus. Jeg er så i løbet af 2017 gået fra svær fedme til overvægtig, og min mens blev langsomt mere regelmæssig. Men fordi jeg har den diagnose, troede jeg faktisk ikke jeg kunne blive gravid uden hjælp. Men nu sidder jeg her i uge 13 og er blevet gravid helt uden at have planlagt eller prøvet på det! 

Så jeg vil bestemt tro, at så længe du får regelmæssig mens, så kan det sagtens lade sig gøre  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.