Wauw. Det var da godt nok en lidt hård tone, synes jeg...
Vi kan nu altså godt få det til at løbe rundt, selv hvis vi kun har min mands indtægt, men så er der heller ikke rigtig noget tilbage til uforudsete udgifter. Jeg (vi) var bare nysgerrige på hvilke muligheder der var.
Det er ikke muligt at få tilskud til pasning af eget barn i vores kommune.
Det er ikke en mulighed, at sende vores søn i pasning, da han har nogle udfordringer der gør det meget ufordelagtigt for ham. Og den store bliver så også nødt til at blive hjemme, da vi så ikke har råd til hendes børnehave.
Jeg kan godt forstå, du føler dig lidt ramt, men husk på at de fleste i dag mener, det er sundt for et barn at blive placeret i en institution. Så tag kommentarerne med et gran salt 
Og så siger jeg HURRA for at du sætter dine børns tarv højere end dine egne, hvor er det skønt at læse, at du vælger at passe dine egne børn og at du er i stand til at se, at din mindste har behov for DIG hans mor (og ikke en fremmed højt uddannet person), til at varetage hans behov. Især når I nu har råd til det (må sige, at din indledende besked, fik det til at lyde lidt som om, det ikke var tilfældet).
Hvis I er gift, bliver fradraget automatisk overført fra dig til din mand, så vidt jeg ved. Jeg faldt over en side, der havde lavet et budget for at gå hjemme. Og hvis I vil have det til at fungere, vil jeg opfordre jer til at lave dette, så I ved præcist hvor meget I har at gøre med, så bliver det hele lidt nemmere, og måske bliver der lidt mere overskud til "det sjove". https://pengepugeren.dk/2018/01/har-jeg-oekonomi-til-at-vaere-hjemmegaaende/
Ellers er det værd at overveje, om der er nogle faste "luksus" udgifter, I kan pille fra, fx bil nr to, tv-pakken eller take-away mad. Så der kommer lidt mere luft i budgettet.
Er du sikker på din kommune heller ikke giver tilskud, hvis det er to børn? I så fald vil du skulle "ansætte" dig selv som "barnepasser under fritvalgsordningen". Alternativt kunne du overveje, om du har overskud til at passe et barn mere, da du så vil kunne få en lille løn for denne, enten som ovennævnte eller dagplejer. Så vidt jeg ved, får man løn for egne børn, hvis man har en fuld dagplejer stilling, dvs. med 4-5 børn i alt. Dog er jeg usikker på, hvordan reglerne er, når det ene er lidt ældre.
Pøj pøj med det