Hvis det var mig, i din situation, så var jeg gået til lægen og blevet sygemeldt. Såfremt lægen er enig med dig. Derefter havde jeg rettet henvendelse til min fagforening og bedt dem overtage dialogen til arbejdspladsen. Forudsat din fagforening deler din opfattelse og dermed kan se, at det er muligt, du kan få en fratrædelsesaftale.
Så tager de dialogen og kontakten for dig. Helt grundlæggende synes jeg, at dårligt arbejdsmiljø og nedslidning af medarbejderene (specielt hvis du har nævnt det for din arbejdsgiver, har været villig til at indgå i løsningen og de intet har gjort for at rette problemet) skal koste dyrt for arbejdsgiveren. Men det er forskellige forløb alt efter uddannelse, job og konkret sag.
Ifht. nyt job vil jeg ikke være bekymret. Hverken ved en fyring eller fritstilling. Inden næste jobsamtale forbereder du dog godt på, at de kan spørge om det. Så du har et svar klart. Det kan være noget i stil med "der var rigtigt dårligt arbejdsmiljø og uklar ledelse. Derfor forhandlede min fagforening en fratrædelsesaftale for mig. Så det er noget, jeg er meget nysgerrig på her hos jer - vil I fortælle mere om jeres ledelsesstil her?"-agtigt. Så lukker du den fint og du smider bolden over på den nye arbejdsgivers banehalvdel.
Så jeg ville bruge min fagforening aktivt til hjælp og støtte. Og samtidig mærke godt efter ifht. hvad, der er rette løsning for mig selv.
Vh.
Anmeld
Citér