Hvor mange Liter Suppe til 15 personer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober

Anonym trådstarter

Jeg holder fødselsdag i morgen og har derfor inviteret 15 personer Til frokost, har et stramt budget så vi skal have suppe, hønsekødsuppe fra Mou 1Liter frost. Hvor mange liter skal jeg bruge af dem. Er 4liter nok, når nu jeg tilsætter gulerødder, selleri, pastinak, kød og melboller. Serverer flutes dertil

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. oktober

Anonym

Anonym skriver:

Jeg holder fødselsdag i morgen og har derfor inviteret 15 personer Til frokost, har et stramt budget så vi skal have suppe, hønsekødsuppe fra Mou 1Liter frost. Hvor mange liter skal jeg bruge af dem. Er 4liter nok, når nu jeg tilsætter gulerødder, selleri, pastinak, kød og melboller. Serverer flutes dertil

Jeg ved godt det er frokost og der er noget fyld i, men jeg ville ikke regne mindre en 4 dl. pr. person. Det er stadig begrænset hvor meget fyld der er i og ellers mætter suppe ikke vildt meget. 

Nu ved jeg ikke hvad færdigsupper koster og indeholder, men tænker at det vil være langt billigere at lave det selv.  

God fødselsdag!

Anmeld Citér

13. oktober

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige

nej jeg tror ikke det er nok. 

Hvad med at undersøge hvad forskellen er for selv at lave det? Der køber du jo bare 2 hele kyllinger(evt fra frost) og så koger sammen med grøntsager. Porrer, gulerødder, knoldselleri, og andre ting. Forskelligt hvad man kan lide. Bag evt nogle brød til. Fx et foccacia. Bruger altid en hel pakke gær til. Men ikke altid det får lov at  hæve to gange. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. oktober

ha

Profilbillede for ha

Hos os laver vi 2 "pakker" til de 5 vi er hjemme i husstanden. Hvor af 3 er børn. Jeg kan ikke huske om der er 1 eller 2 liter i een pakke? Jeg ville købe minimum 6 pakker suppe  

Anmeld Citér

13. oktober

(august)

Profilbillede for (august)

Jeg ville lave ca 7-8L. Vi regner ca 500g suppe pr voksen. 

Anmeld Citér

13. oktober

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min mand (uddannet kok/tjener) siger minimum 6 liter. Nærmere 7.

Anmeld Citér

13. oktober

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Jeg kan spise en liter alene ����

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

13. oktober

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville også nærmer dobbele det op!!

Vi plejer at lave 1 1/2 til 2 L supper, til 2 voksende og 2 børn, afhængig af hva slags suppe, fyld osv. Også brød til. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. oktober

MummiT

Profilbillede for MummiT
Foto
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Som en anden nævner, så ville jeg lave suppen selv. 2 kyllinger fra frost, og så en masse grønsager der alt sammen koges sammen. Tilsæt laurbærblade mens det koger og smag evt til med lidt boulion. Pil kyllingerne når de er færdige, og put køddet (i tern) tilbage i suppen. Jeg koger også gerne nogle suppehorn (pasta) og putter i også. 
Det kræver lidt mere arbejde end mou-suppe, men det er billigere og smager (imo) meget, meget bedre. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

13. oktober

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige

Inspireret af dit indlæg har jeg, efter jeg skrev et svar til dig, lavet suppe. 

Købte to kyllinger fra Rema da de var på tilbud. Porrer, gulerødder, persillerødder og knoldselleri. 

Kogte kyllingen, fjernede skummet. 

Tilsatte halvdelen af det grønne i meget grove store stykker. Tepose med timian fra haven, hvidløg, laurbærblade og peberkorn.

Kogte det til kl 18. Hvor jeg sigtede suppen. Kom resten af grøntsagerne jeg havde snittet pænt. 

Kom så kyllingen i da jeg havde findelt det. Da vi elsker det

Nå, men med den portion jeg lavede ville jeg nok lave dobbelt hvis det var til 15 mennesker. Det jeg købte for, inklusivt nogle andre ting, løb op på små 110kr. Så ikke så dyrt synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.