I følge medierådet bør børn under 2 år ikke gå i biografen, medmindre lyd og lys er tilpasset dem (som fx ved babybio). Det kan skade deres hørelse. Dog kan en biograftur stadig være voldsom for en 3 årig og ældre.
My little pony filmen frarådes desuden børn under 7 år (men biograferne må stadig sælge til alle over 2 år). Min mand havde vores datter på 4 med inde og se den. Hun er vant til at se film i biografen og ser nærmer biografen som sit andet hjem. Og der var stadig er par scener hvor hun måtte over på skødet af sin far fordi det blev lidt uhyggeligt. (Da jeg arbejder i biograf og min mand laver noget frivilligt arbejde for samme biograf, har vi haft Mulighed for at tage en del flere chancer, da vi ikke taber penge hvis vi må gå halvvejs igennem filmen.)
Jeg ville nok ikke vælge My little pony som en første gangs biograftur til så lille et barn. Men det er selvfølgelig helt op til jer selv. Vælger I at gøre det vil jeg anbefale at have en voksen med til hvert barn, så den store ikke skal forlade filmen hvis den lille ikke bryder sig om det. Og så erkend at det måske er tabte penge. Vælg pladser tæt på trappen (og også gerne døren), både så I kan komme hurtigt ud, men også så barnet ikke samtidig føler sig indeklemt blandt en masse fremmede. Samtidig vil de små børn gerne have mulighed for at rejse sig for st distrahere tankerne, og på trappen forstyrrer de ikke nogen. Vores datter vælger ofte at sidde på trappen og se filmen. Og så hav et par høreværn med hvis lyden bliver lige voldsom nok for den lille.
Nu ved jeg ikke hvor I bor, men vores biograf har noget der hedder begynderbio hvor film, lyd og lys er tilpasset de mindste. Det er perfekt til en første gangs biografoplevelse for de små. Hvis I vil forsøge med nogen mildere først.
Du er velkommen til at skrive hvis du har flere spørgsmål
Anmeld
Citér