Spisetid - hvad har man brug for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. oktober 2017

Hekate

Hej.

Nu varer det ikke så længe før min lille dreng skal til at have noget rigtig mad at spise. Han er snart et halvt år og totalt klar til at prøve noget nyt!

Jeg skal derfor ud at købe lidt udstyr, men inden jeg køber mig fattig i ting, jeg aldrig får brug for, vil jeg høre jer ad, hvad I ikke har kunnet undvære til spisetid i alderen 6 måneder og opefter!

Jeg tænker på at købe en

• Trip-trap stol med en babyindsats. Er babyindsatsen til Trip-Trapstolen noget værd eller skal jeg ud og købe en højstol til den første tid? Han kan ikke sidde selv endnu, men hvis han er støttet af lidt puder, kan han godt sidde rank for en stund.
  • Plastikbøtter fra Sistema, så man kan fryse mad ned i portionsstørrelse (jeg er dog her begrænset af en meget lille fryser!).
  • De der spisesmækker fra Ikea, som dækker hele babyen, så der ikke skal skiftes tøj hver gang (han vil også få lov til at sidde og spise lidt selv med en ske og mærke maden, så jeg tænker, at det bliver nødvendigt, især når han bliver lidt ældre)

Hvordan med spisestel?
Jeg har overvejet melanin, men jeg mistænker det dog for at være så let, at han bare fejer det på gulvet. I de vuggestuer, hvor jeg har arbejdet, har vi haft sådan noget porcelæn, som ikke smadrede så let. Det står jo tungt på bordet...

Han har en tudkop, som han faktisk allerede er rimelig dygtig til at håndtere, så den tænker jeg, at vi beholder - og ellers er han god  til at drikke af snapseglas.
Jeg har købt små plastikskeer, som han godt kan lide at sidde med, så dem beholder vi også.

Kom gerne med råd og input!

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. oktober 2017

tarkoflen

Tripp trapp stolen er helt fin ingen grund til at købe andet end den ��

Vi har bare brugt Ikeas plastserie til vores store pige og gør det samme med den lille. 

Melamin må ikke komme i microovn og der må heller ikke hældes kogende vand i, da der er risiko for afsmittende stoffer. 

Jeg har været rigtig glad for små bøtter til at tage mad med i, når vi har været på tur

det kan være en fordel med en hagesmæk med opsamler i til at starte med, da en del ryger ved siden af, evt udenover dragten fra ikea

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Jeg bruger en hagesmæk fra Bilka, små plastikbøtter fra et sæt fra Ikea til at smide portioner i fryseren (laver en omgang ca 1 gang om ugen), plastik skeer fra ? (gave), og et melaminsæt jeg fik i gave. Hun sidder i en højstol, men barnet kan også sagtens sidde på skødet, eller hvad man ellers har - det er ikke så vigtigt.

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Thea14

vi har været fint tilfredse med trip trap stolen med babybindsats. Vi købte dog en af de billige IKEA højskole også, som ikke fyldte noget slået sammen. Så kunne vi altid have en højstol med når vi var nogen steder.

sørg for at købe bøtter der kan tåle både fryser og mikroovn, og start med at købe få til du ved om dine intentioner om at fryse ned faktisk bliver opnået (mine gjorde ikke)

jeg kan anbefale et stykke voksdug på gulvet under barnet. Den er nemmere at gøre ren end et guld.

Vores datter spiste ofte kun iført ble. Især mos og grød. Så var det nemmere at putte hende ud i badekaret og skylle hende efter måltidet. Men ellers kan heldragts hagesmække anbefales (vær dog opmærksom på at maden stadig kan finde vej ind under den)

Vi have service og bestik fra tupperware. De har en dyb tallerken/skål der sidder fast på bordet med sugekop effekt. Ellers brugte vi plastik skåle og plastik bestik.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.