Stress og depression- igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. oktober 2017

Meandu

Hej Alle. 

Jeg har været sygemeldt med stress og depression i 4 mdr. For 1,5 mdr. Er jeg vendt tilbage til arb. Jeg er dagplejer og har 48 t om ugen.

Det var en slem forløb, som gik id over hele min familie. 

For 2 uger begyndte de fysiske symptomer at vende tilbage. Og det er kun blevet værre. Hvad Søren gør jeg nu?

Nogen med erfaring med lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2017

Tommelise

Jeg synes, du skal tale med din læge. 

Det er meget voldsomt at starte op på 48 timer. Desværre er det jo ikke rigtig muligt at starte "stille" ud, når man er dagplejer.

Men det er vigtigt, at du tager symptomerne alvorligt.

Anmeld Citér

10. oktober 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja. 

Jeg har valgt at sige mit job op og få et vikariat i en anden kommune.  

Nogle anbefaler at man skifter job, hvis jobbet har været udløsern.  

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Meandu

årgang84 skriver:

Ja. 

Jeg har valgt at sige mit job op og få et vikariat i en anden kommune.  

Nogle anbefaler at man skifter job, hvis jobbet har været udløsern.  

Skiftede du job mens du var syg eller? Og hvorfor i en anden kommune? 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Meandu

Tommelise skriver:

Jeg synes, du skal tale med din læge. 

Det er meget voldsomt at starte op på 48 timer. Desværre er det jo ikke rigtig muligt at starte "stille" ud, når man er dagplejer.

Men det er vigtigt, at du tager symptomerne alvorligt.

Har ringet til lægen. Har bare ikke lyst til at blive sygemeldt igen. Men på den anden side har jeg ikke lyst til at komme derude hvor jeg var sidst. 

Det er u dejligt, jeg har det ok psykisk, men har det så skidt fysisk. Sådan startede det hele sidste gang. 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84
Meandu skriver:

Skiftede du job mens du var syg eller? Og hvorfor i en anden kommune? 

Blev raskmeldt.  

Men kunne mærke som  du skriver at det gik galt igen.  Mærke at jeg søgte min seng mere igen.  

Anden kommune pga korte transport tid til den nye.  

Men også bare at komme væk. Arbejdet nød jeg og kollegaer.  Men samme ledelse og kontor personale.  Så prøver om græsset er grønnere et andet sted.  

Er sosu assistent 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Hverdagenmedborn

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med en psykolog! Det har hjulpet mig rigtig meget.

vi arbejder på at finde ud af hvad der tricket mig og så har jeg fået nogle redskaber der skal hjælpe mig. Jeg er blevet mere opmærksom på mine sårbarheder og hvordan jeg kan passe på mig selv.

jeg gik ned for nogle år siden og følte lidt at jeg blev presset tilbage på arbejdet - alt for tidligt. Da jeg kunne mærke det begyndte at gå galt igen skiftede jeg job... men for et par måneder siden begyndte det at gå galt igen og jeg begyndte ved en psykolog. 

Der er stor sandsynlighed for at det ikke hjælper at skifte job, da dine sårbarheder stadig er der, og det nye job kan også tricke det. Du bliver derfor nød til at få nogle redskaber til at styrke dine svagheder og sårbarheder.

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Tommelise

Hverdagenmedborn skriver:

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med en psykolog! Det har hjulpet mig rigtig meget.

vi arbejder på at finde ud af hvad der tricket mig og så har jeg fået nogle redskaber der skal hjælpe mig. Jeg er blevet mere opmærksom på mine sårbarheder og hvordan jeg kan passe på mig selv.

jeg gik ned for nogle år siden og følte lidt at jeg blev presset tilbage på arbejdet - alt for tidligt. Da jeg kunne mærke det begyndte at gå galt igen skiftede jeg job... men for et par måneder siden begyndte det at gå galt igen og jeg begyndte ved en psykolog. 

Der er stor sandsynlighed for at det ikke hjælper at skifte job, da dine sårbarheder stadig er der, og det nye job kan også tricke det. Du bliver derfor nød til at få nogle redskaber til at styrke dine svagheder og sårbarheder.

Jeg er enig i, at det er en god idé at tale med en psykolog. 

Men nogle gange hjælper det at skifte job - det kommer an på så meget og på, hvad der er årsagen til, at man bliver stresset.

Jeg kender en, der gik ned med stress og for hende hjalp det at skifte til et job, hvor ansvaret var knap så stort.

Dagplejemødre har jo også en rigtig lang arbejdsuge - 48 timer er virkelig meget. Måske kan det hjælpe TS at skifte til et job, hvor hun ikke skal stå til rådighed i så mange timer. Selv et almindeligt fuldtidsjob er 11 timer mindre. 

Det er jo ikke til at vide, hvad der er det rigtige i TS´s tilfælde.

Men det er altid en god idé at få nogle redskaber hos en psykolog eller terapeut.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.