Eksperthjælp: Du kender dit barn bedst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.983 visninger
0 svar
1 synes godt om
9. oktober 2017

Trine Andreasen

Jeg er mor til en dreng på 10 mdr. Han er lige startet i dagpleje. Hun spurgte efter en dyne til barnevognen. Sagde at det brugte vi ikke. Han sover blot i en dragt fleec eller uld også barnevogns overslag. Hun har alligevel brugt en dyne til ham den ene dag.
Jeg fortæller det til min veninde. Mor til 2. Og hun syntes det var mærkeligt vi ikke brugte dyne i barnevogn.
Er det det. ??? Skal jeg anskaffe mig en ekstra baby dyne til dagplejen?
Brugte dyne i barnevogen i Vinters da han var lille.

Trines svar

Kære Macmüllerbebs

Tak for dit spørgsmål.

Lad mig skynde mig at sige, at der er stor forskel på børn. Nogle børn fryser nemt. Andre sveder nemt.

Så hvordan er din søn?

Sveder han nemt? Bliver han hurtig kold? Eller hvordan er det?

Du kender dit barn bedst.

Når det så er sagt så kan det være at forholdene er anderledes hos dagplejemor.

Måske står han mere udsat i forhold til vind?

Måske har dagplejemor oplevet at han bliver kold?

Måske noget 3.?

Synes du skulle tage en snak med hende og spørge hvorfor hun tænker at han skal have en dyne.

Og hvis du mener, at det er rigtig, at han ikke har dyne og han ikke lider overlast, så kan jeg ikke se noget problem i det. Det kan du også sige til din veninde.

Husk at du kender dit barn bedst.

Mange hilsner

Trine

www.naturligopdragelse.dk

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.