Eksperthjælp: Kommende far droppet ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
0 svar
1 synes godt om
7. oktober 2017

Gitte Sander

Jeg ved ikke helt om du er den rette at skrive til, men nu prøver jeg.
Jeg var sammen med en i et års tid som jeg synes var fantastisk og vi besluttede os for at flytte sammen, hvilket også gik godt. Efter at have boet sammen et par måneder begyndte han at snakke om at få et barn sammen og efter at have tænkt over det og snakket om det gik jeg med til at droppe p-pillerne. Jeg blev ret hurtigt gravid og vi var begge ovenud lykkelige.
For 2 uger siden, da jeg var 31 uger henne, fortalte han mig så at han synes vi var meget forskellige og han vidste ikke om vores forhold ville holde og at han derfor gerne ville afslutte det, hvilket for mig kom som et lyn fra en klar himmel. Han har aldrig nævnt at der var ting i forholdet som han var utilfreds med og jeg var meget ked af det og chokeret.
Jeg er på nuværende tidspunkt hjemme hos min mor, da jeg havde brug for at komme væk og få lidt ro på.
Vi snakker stadig sammen og han har sagt at han gerne vil være en del af vores søns liv. Jeg vil så gerne have vores forhold til at fungere igen da jeg virkelig elsker ham, men ved ikke hvor jeg skal starte og om det overhovedet er muligt at redde forholdet. Han har altid haft svært ved at kommunikere og jeg har ofte skulle trække oplysninger ud af ham da han har meget svært ved at snakke om sine følelser og ting der går ham på.
Ethvert råd tages imod med kyshånd.

Gittes svar

Hej Natsal,

Det var dog en utrolig svær situation for dig at stå i.

Ud fra hvad du skriver er det ikke til at vide, hvad der foregår, men jeg tænker at du må have manden i tale og finde ud af, hvad der foregår inden i ham.

Jeg ved ikke om han vil gå med, hvis du foreslår ham at gå med hen til en parterapeut bare een gang, eventuelt kan du jo sige at I skal jo være forældre sammen i fremtiden og at du ønsker mere afklaring og at I kan komme til at kommunikere godt sammen, og det ser svært ud lige nu som tingene er? Hvis ikke han vil det, kan det være at han vil gå med hen til jordemoderen eller lægen, hvor du så kan fortælle om jeres problemer og spørge om de kan henvise til nogen i jeres område, der kan hjælpe jer i situationen?

Det kan jo også være at du er den, han taler bedst med, hvis han er lukket, og at du kan foreslå ham at gå hen til en psykolog eller psykoterapeut med det han går og rumler med? Du skriver at han går fra dig fordi han ved ikke om jeres forhold kan holde, og hvis det er tilfældet kan det være at han går simpelthen af en ubevidst angst for selv at blive forladt eller af angst for at blive far. Der kan være mange bagvedliggende årsager, som han i givet fald kan have brug for at arbejde med, hvis han skal opnå et lykkeligt liv og den familie, som han oprindeligt ønskede sig.

Jeg stemmer nu nok mest for at få ham med hen til en terapeut, hvor I kommer sammen, hvor terapeuten kan hjælpe med at få ham åbnet mere op, så du i det mindste kan orientere dig bedre i, hvad der foregår, og også få ham ind i kampen og yde noget mere support til dig i den situation I står i, som han jo selv har været med til at skabe. Det er jo en al for svær opgave for dig at stå i alene lige midt i din graviditet, synes jeg.

Vh.

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.