vi har ganske vist først lige fået nr. 2, men vi er helt sikre på at vi ikke skal have flere.
For det første så hader jeg at være gravid og min krop dur simpelthen ikke til det. Sygemeldt fra næsten start, smerter og sengeliggende. Hverken jeg eller min mand holder til endnu en graviditet hvor jeg blot ligger i sengen og han må gøre alt andet.
For det andet så syntes vi at to er et praktisk tal. Vi skal ikke tænke på pladsen i bilen og skal man på ferie er de fleste hoteller indrettet til 4 personer. Et barn ekstra vil sætte mange begrænsninger på det punkt. Vi elsker at rejse og vi stadig kunne det nu vi har børn. Og så er der pasningsmuligheder. Et barn er nemt at få passet, to kan lade sig gøre. Jeg kunne ikke forestille mig at bedsteforældrene her ville syntes det var fest at passe tre børn så ofte som vi har behov på grund af arbejde.
For det tredje så er det pladsen og økonomien. Lige nu bor vi i en to værelses lejlighed og er ved at spare op til hus. Jeg er ufaglært og får ikke et godt lønnet arbejde, og min mand har ikke ligefrem direktør løn. Altså bliver det ikke et kæmpe hus vi får råd til, og der bliver derfor ikke plads til en kæmpe børneflok.
og så ved jeg at jeg ikke magter at starte forfra igen med søvnløse nætter, vask af flasker, jalousi fra storesøster og en krop der bare ikke kan finde sig selv igen.
Anmeld
Citér