Bekymret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. oktober 2009

baby2010

Hej piger,

jeg blev ret overrasket, da jeg for 2. nat i træk vågnede op efter mareridt om babyen... Jeg er nu i 20. uge og skal til MD scanning på onsdag. Jo tættere jeg kommer på scanningen, desto mere bekymret bliver jeg: har babyen det godt? Er den velskabt? Og værst: Er den i live?

Jeg har ellers været helt afslappet under graviditeten, men nu er jeg blevet nervøs... Er jeg den eneste som har det sådan? Altså bliver bekymret op til en scanning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

minmau

Det tror jeg ikke er ualmindeligt. Det er klart at dit hoved er fuldt af tanker om babyen, og det er mareridtene jo udtryk for. Men nu er du tæt på at få svar på dine spørgsmål og forhåbentlig gjort dine bekymringer til skamme. Det bedste råd er nok at "bare" prøve at tænke positive tanker! Jeg kan godt se at det sikkert ikke er let, men der er ikke meget andet at gøre. Hvad med at snakke med din kæreste om dine tanker, så kan han måske berolige dig lidt? Held og lykke.

Anmeld

10. oktober 2009

baby2010

minmau skriver:

Det tror jeg ikke er ualmindeligt. Det er klart at dit hoved er fuldt af tanker om babyen, og det er mareridtene jo udtryk for. Men nu er du tæt på at få svar på dine spørgsmål og forhåbentlig gjort dine bekymringer til skamme. Det bedste råd er nok at "bare" prøve at tænke positive tanker! Jeg kan godt se at det sikkert ikke er let, men der er ikke meget andet at gøre. Hvad med at snakke med din kæreste om dine tanker, så kan han måske berolige dig lidt? Held og lykke.

tak for dit svar, jeg har talt med min forlovede om det. Og det hjælper, for han er meget forstående. Det er bare kommet bag på mig, at jeg har det sådan her.... Jeg har bare været tryg og glad hele vejen indtil nu.

Anmeld

10. oktober 2009

Rose

Jeg har to børn og i begge graviditeter har jeg været meget nervøs op til scanningerne og igen til fødslerne for om barnet var velskabt. Havde de vildeste ideer om hvad der kunen være gået galt og gik slavisk alt igennem i tankerne af hvad jeg havde gjort af ting der ikke var godt at gøre når man er gravid, som jo så kan skade fosteret. Begge gange har jeg lige efter fødslen nærmest holdt vejret indtil jeg hørte lægen eller jordemoderens stemme bekentgøre at det er en sund og velskabt pige og dreng (har én af hver), med 10 fingre og tær. Nu hvor jeg så har de velskabte børn har jeg mareridt om hvad der kan ske med dem.... ak ja, det holder aldrig op hæ hæ!!! Men alle dem som jeg kender der har været gravide har haft det ligesom du og jeg. Så jeg tror det er helt normalt.

Anmeld

10. oktober 2009

Ansemusen

Jeg har godt nok været bekymret under hele graviditeten, emn håber det bliver mindre jo længere jeg kommer. Men ja, synes også jeg er rigtig nervøs for NF om 2,5 uge! Hvad nu hvis hjertet ikke slår! Hvad nu hvis der er stor risiko for kromosomfejl... Åhh, kan næsten ikke holde det ud!

Anmeld

11. oktober 2009

Lise

Hej Julie,

Har du været inde i mit hoved, eller... det lyder nemlig sådan!

Det er vist helt normale tanker, du har. Man garderer sig vel lidt imod det fact, at der faktisk kan være noget galt med babyen. Heldigvis er det jo sjældent at der er det  Jeg skal til MD scanning om 9 dage, og jeg glæder mig naturligvis helt vildt. Men samtidig tænker jeg også på om den nu er syg mv - og ikke mindst, er den overhovedet i live, og det på trods af at jeg faktisk mærker den nu. Nogle gange tænker jeg også på om jeg overhovedet har været gravid, eller om det bare er noget jeg bilder mig ind. Luftede tanken for en kollega-veninde, som så kiggede på min overstørrelse mave, og mente at hvis jeg ikke var gravid, så var der helt sikkert noget andet der ikke var som det skulle være... (Og mon ikke at den baby jeg så til nf stadig er derinde også).

Jeg synes du lyder helt normal. Men du kan godt glæde dig, for det er altså en helt fantastisk oplevelse - 10000000 gange bedre end NF scanningen!!!

Vil i gerne vide kønnet?

Kh. Lise

Anmeld

11. oktober 2009

baby2010

Lise skriver:

Hej Julie,

Har du været inde i mit hoved, eller... det lyder nemlig sådan!

Det er vist helt normale tanker, du har. Man garderer sig vel lidt imod det fact, at der faktisk kan være noget galt med babyen. Heldigvis er det jo sjældent at der er det  Jeg skal til MD scanning om 9 dage, og jeg glæder mig naturligvis helt vildt. Men samtidig tænker jeg også på om den nu er syg mv - og ikke mindst, er den overhovedet i live, og det på trods af at jeg faktisk mærker den nu. Nogle gange tænker jeg også på om jeg overhovedet har været gravid, eller om det bare er noget jeg bilder mig ind. Luftede tanken for en kollega-veninde, som så kiggede på min overstørrelse mave, og mente at hvis jeg ikke var gravid, så var der helt sikkert noget andet der ikke var som det skulle være... (Og mon ikke at den baby jeg så til nf stadig er derinde også).

Jeg synes du lyder helt normal. Men du kan godt glæde dig, for det er altså en helt fantastisk oplevelse - 10000000 gange bedre end NF scanningen!!!

Vil i gerne vide kønnet?

Kh. Lise

Det er bare så godt at høre, at jeg ikke er den eneste, som har disse tanker! Jeg har faktisk glædet mig til MD scanningen helt frem til for nogle dage siden. Jeg har hele tiden bare tænkt, at nu bliver det spændende at se kønnet, men det er så blevet afløst af mange uheldige tanker.

Vi aner ikke hvilket køn den er, så det glæder vi os helt vildt meget til at finde ud af, men nu ser jeg allermest frem til at høre, at den har det godt.

Jeg mærker også liv - ret tydeligt til tider - ofte flere gange om dagen, men jeg er bange for, at det er noget jeg bilder mig ind! Tænk hvis det bare er luft i maven, og der måske slet ikke har været liv i flere uger!?! Ja, et er komplet vanvittigt, for jeg ved jo godt inderst inde, at det ikke er tilfældet, men sådan er det jo nu en gang med irrationel frygt - den handler jo om helt andre ting...

Men hold k... hvor bliver det godt at få overstået! Vi har en tid allerede kl. 8 om morgenen på onsdag, og så er det slut med bekymringer - håber jeg.

Anmeld

11. oktober 2009

Valle81

Hejsa:0

Katastrofe drømme, tanker osv både under og efter graviditet er helt normale.

Jeg venter mit andet barn, er lige om ldit halvvejs. Har mange mærkelige drømme, at det og det er galt, at jeg føder en voksen baby, at baby er et dyr når den bliver født osv. Dette er på trods af at jeg har været til 3 scanninger og ved alt er ok.

Drømte også da jeg ventede mit første ban, men dog ikke så meget som i denne graviditet.

Efter fødslen havde jeg og har stadig i dag, ubehagelige og katastrof drømme. Det kan være at jeg glemmer at hente min datter i børnhaven, og det kommer jeg i tanke om kl 0300 om natten hvor jeg er ude at gå amok på et disko. At det brænder, biluheld osv.

Så det er ganske normalt, men desværre også ganske ubehageligt. Og tro mig, alle de gange jeg er vågnet med sved på panden og nærmest er løbet ind på hendes værelse for at være sikker på at hun har det ok:0)

Knus

Christina 17+6

Anmeld

12. oktober 2009

baby2010

Tusind tak for alle svarene, det er så skønt, at man kan få lidt støtte herinde. Jeg har det meget bedre nu - det er også lige om lidt, så jeg har ikke så lang tid tilbage med ventetid.

Anmeld

14. oktober 2009

baby2010

Så er spændingen udløst, han har det godt inde i maven og alt er normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.