Wish

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.377 visninger
5 svar
3 synes godt om
4. oktober 2017

Blop2

nogen der ved hvordan det fungere, og har bestilt der før? Er der et bestemt beløb man må handle for før man skal betale told oveni? 

Overvejede at købe ungernes kalendergaver der.

del gerne jeres viden og erfaringer om brugen af denne app.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2017

Moster Lagkage

Blop2 skriver:

nogen der ved hvordan det fungere, og har bestilt der før? Er der et bestemt beløb man må handle for før man skal betale told oveni? 

Super godt spørgsmål, jeg følger med. Går nemlig med de samme tanker.

Anmeld Citér

4. oktober 2017

HB90

Blop2 skriver:

Hejsa, 

Eu-reglerne er som følger: 

- Når man handler udenfor EU skal man betale moms og told af ens vare. 

- Moms: Du skal betale moms hvis din vare overstiger 80kr. FØR fragtpris. 

Momsen beregnes ud fra varens pris, fragten samt tolden. 

- Told: Du skal betale told hvis din vare overstiger 1150kr. FØR fragtpris.

Tolden beregnes ud fra varens pris samt fragten. 

- Gebyr: Transportoren (postnord) vil opkræve et gebyr i forbindelse med toldbehandlingen. 

Så et godt råd når du handler på wish eller e-Bay er ikke at købe en vare der koster over 80kr. Da du på den måde slipper for både at betale moms og told. Køber du for mellem 80-1150kr. Skal du betale moms og køber du for over 1150 skal du både betale moms og told. 

Jeg shopper selv ret meget på e-Bay, blandt andet kalendergaver til min søn. Vær opmærksom på at der er ret lang leveringstid, ca. 1-1/2 måned når du køber ting fra F.eks. Kina :-) 

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Pinkypie

Jeg har selv købt på wish 2 gange..

Udover det der allerede er skrevet , så vil jeg lige sige, at man IKKE kan regne med track and trace, og at dine pakker kommer når de kommer..���� 

Jeg bestilte i alt 24 pakker, det ene "hold" i slutningen af August, det andet i starten af september.Det ene hold med "senest levering " 12 oktober. Det andet med senest levering 31 oktober. 

Har pt.modtaget 2 pakker , et fra hvert "hold "�� , og resten har ligget i Danmark længe ... Så ja, pakkerne kommer som regelt "som vinden blæser "��

Husk, at læse varerbeskrivelse på de enkelte varer , så undgår du at ene op med eks.miniture ting(medmindre du skal bruge ting til dukkehuse etc.����).

God shopping , pas på , man bliver let afhængig ����

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Rockertand

Blop2 skriver:

Virkelig lang leveringstid, bestilte mange forskellige ting og fik tingene ca 6-8 uger efter.

Anmeld Citér

4. oktober 2017

AnoMom

Jeg bestiller mange ting på Wish. 

Har bestilt flere ting der koster over 100 kr. En gang er de blevet taget i tolden også fik jeg brev fra skat og en regning på 209 kr som jeg selvfølgelig bare betalte. 

Andre gange er de gået igennem uden ekstra betaling. 

Ved køb af legetøj og ting til børn skal man være opmærksom på at der kan være mange kræft-/allergifremkaldende kemikalier i. 

personligt køber jeg aldrig tøj til min søn pga de kemikalier der kan være i. Køber kun til mig selv. 

Også er der forsendelsen. Der kan gå alt fra 3 uger til flere måneder. Man kan ikk stole på track and trace. Til gengæld er de utrolig søde til at betale ens penge retur hvis det ikke når frem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.