Friplads på Friskole...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tæller hans indtægt ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

673 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. oktober 2017

Alarnna

Profilbillede for Alarnna
:) God jul alle sammen :D

Hej jeg ville hører om der er nogen der har erfaringer med dette. 

Vi har valgt at flytte vores dreng over på vores lokale friskole, mange årsager og har kun været ekstremt glade for flyttet indtil videre.  

Nå men.. Vi blev gjort opmærksomme på at det var muligt at søge friplads gennem skolen, da min mand og jeg begge er på SU tænkte vi det var en god idé at prøve. 

Jeg udfyldte ansøgningen, og under forældre stod der at man KUN skal skrive biologiske eller adoptive forældre på ansøgningen. 

Da min mand ikke er Biologisk far til vores dreng, eller adoptivforældre.. så blev han ikke skrevet på. 

Mit spørgsmål til jer er så bliver hans indtægt (min mands) ikke beregnet med i friplads ansøgningen ? Det undre mig fordi alle andre steder man ansøger om noget som helst med tilskud til børn siger de altid at indtægten fra samlever/ægtefælle tæller som bidrag til barnet også selvom det ikke er hans biologisk eller adoptivt. 

Undskyld hvis det er lidt forvirrende.. 

Jeg sidder og prøver at lægge vores budget. og så ville jeg bare lige se hvor meget vi evt. kunne få i friplads. Men nu kan jeg slet ikke finde ud af at regne det ud, da jeg ikke ved om min mands su overhovede tæller med ? 

hjælp ?   God dag til jer 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. oktober 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Det er som med alt andet fripladstilskud husstandsindkomst der vurderes ud fra så din kærestes skal også med.

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Alarnna

Carina:-) skriver:

Det er som med alt andet fripladstilskud husstandsindkomst der vurderes ud fra så din kærestes skal også med.

okai så de henter bare selv oplysningerne fra SKAT ? Så også på min mand? For jeg skulle ikke skrive noget om ham på ansøgningen overhovedet.  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Alarnna skriver:

okai så de henter bare selv oplysningerne fra SKAT ? Så også på min mand? For jeg skulle ikke skrive noget om ham på ansøgningen overhovedet.  

Ja det vil jeg tro

På vores kommer ansøgere til samtale for udover økonomi skal både forældre og barn være indforstået med at man er engageret og forpligtet til at støtte op om skolens værdier lektier osv.

Ved ikke om det er sådan hos den i har valgt men hvis det er sådan så kan du jo nævne det så der ikke opstår misforståelser .

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Alarnna

Carina:-) skriver:

Ja det vil jeg tro

På vores kommer ansøgere til samtale for udover økonomi skal både forældre og barn være indforstået med at man er engageret og forpligtet til at støtte op om skolens værdier lektier osv.

Ved ikke om det er sådan hos den i har valgt men hvis det er sådan så kan du jo nævne det så der ikke opstår misforståelser .

Ok tak  

Vi har været til samtale da han startede her efter sommerferien Så de kender situationen herhjemme. Det undrede mig bare at der spicifikt stod på ansøgningen at det KUN var bio. oplysninger de skulle have  

Så ville jeg hellere hører her end at forstyrre dem på kontoret  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Alarnna

Der er nogen der har skrevet at det kun er bio mors indtægt i afstemningen... 

Kan i evt. begrunde hvorfor ?  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Fremad

Profilbillede for Fremad
Alarnna skriver:

Der er nogen der har skrevet at det kun er bio mors indtægt i afstemningen... 

Kan i evt. begrunde hvorfor ?  

Det er kun bio mors, hvorfor ved jeg ikke...

Du skal være obs på det ikke er friplads sats som det er normal kendt fra alm skole, men en pulje de fåe hvert år, som de så fordeler i januar ( altså en ydelse på et år)

Vi/jeg fik til min datter ca 3000 kr da jeg var på su noget af tiden og ingen indkomst i 6 mdr...

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Alarnna

Fremad skriver:

Det er kun bio mors, hvorfor ved jeg ikke...

Du skal være obs på det ikke er friplads sats som det er normal kendt fra alm skole, men en pulje de fåe hvert år, som de så fordeler i januar ( altså en ydelse på et år)

Vi/jeg fik til min datter ca 3000 kr da jeg var på su noget af tiden og ingen indkomst i 6 mdr...

Okai  

Nej regnede heller ikke meget at det var ligesom på alm. folkeskole friplads. Men noget hjælper altid når man er på su  

men tak for svar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.