Nyfødt og sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2017

Wheelybug

Hej piger 

Jeg har en skøn lille datter på to uger og begynder fysisk at være mere ovenpå efter fødslen nu og kan mærke lysten til min mand banke på. Derfor vil jeg høre jer om:

1. Hvordan fik i gang i sexlivet igen? Hoppede i bare ud i alm samleje eller brugte i lidt tid på at gøre jer klar til samleje ved andre intime akter? I så fald hvilke? Umiddelbart føles det lidt voldsomt at springe direkte ud i samleje 

2. Hvor har man sex med en nyfødt? Jeg er lidt urolig for at ligge hende i et andet rum men synes måske også det er for mærkeligt at have hende i samme rum som hvor man er seksuelle sammen. Det skal siges at jeg kun vil være seksuel med manden hvis hun sover uanset hvad. Hun sover desuden i egen seng i soveværelset. Tænker umiddelbart hun kunne være i soveværelset og vi kunne hygge i stuen men hvordan nyder man det når man lytter efter det mindste kvæk fra hende? Eller generer det ikke jer at være i samme rum?

3. Og så lige en sidste ting - ventede i med hygge til barselsflåd var helt væk? Jeg ved, at man selvfølgelig skal bruge kondom hvis ikke.

Håber i vil dele af jeres erfaringer og gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2017

Anonym

Vi ventede til efter jeg var blevet tjekket ved lægen - mener det var efter 2 måneder. Jeg fik en anden grads bristning og efterfølgende en infektion, så jeg var ret øm. Inden da kyssede og krammede også foran vores søn, men sex er altid foregået i et andet rum når han har sovet. Det er kun sket en gang at vi er blevet afbrudt, og så er det jo bare at vente til det barnet igen sover trygt 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Anonym

JL87 skriver:

Hej piger 

Jeg har en skøn lille datter på to uger og begynder fysisk at være mere ovenpå efter fødslen nu og kan mærke lysten til min mand banke på. Derfor vil jeg høre jer om:

1. Hvordan fik i gang i sexlivet igen? Hoppede i bare ud i alm samleje eller brugte i lidt tid på at gøre jer klar til samleje ved andre intime akter? I så fald hvilke? Umiddelbart føles det lidt voldsomt at springe direkte ud i samleje 

2. Hvor har man sex med en nyfødt? Jeg er lidt urolig for at ligge hende i et andet rum men synes måske også det er for mærkeligt at have hende i samme rum som hvor man er seksuelle sammen. Det skal siges at jeg kun vil være seksuel med manden hvis hun sover uanset hvad. Hun sover desuden i egen seng i soveværelset. Tænker umiddelbart hun kunne være i soveværelset og vi kunne hygge i stuen men hvordan nyder man det når man lytter efter det mindste kvæk fra hende? Eller generer det ikke jer at være i samme rum?

3. Og så lige en sidste ting - ventede i med hygge til barselsflåd var helt væk? Jeg ved, at man selvfølgelig skal bruge kondom hvis ikke.

Måske du lige skal omformulere "Hvor har man sex med en nyfødt"... 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Anonym

JL87 skriver:

Hej piger 

Vi gik igang efter 3 uger med kondom. Jeg var øverst, således at jeg selv bestemte hvor langt han kom ind og aftalen var at jeg selvfølgelig kunne sige stop med det samme, hvis det var ubehageligt. Havde absolut ingen problemer og samlejet blev gennemført. Manden havde dog ikke forventet gennemført samleje, men blev jo gladeligt overrasket ��

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Måske du lige skal omformulere "Hvor har man sex med en nyfødt"... 

Jeg tror godt, de fleste kan gætte, at der menes " hvor har man sex med en nyfødt i huset"  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Anonym

Vi havde sex omkring 10-14 dage efter fødslerne og er egentlig bare sprunget ud i det begge gange, dog var kæreste lige lidt forsigtig den første gang  

Vi har sex som normalt, altså både i soveværelset hvor de har sovet som små og andre steder. Græder barnet, må man jo bare lige afbryde og ind og give sut og måske være heldig at kunne fortsætte.  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Anonym

Fik godt nok kejsersnit, men vi var i gang 8 dage efter. Vi gjorde det bare med baby i hendes seng i soveværelse, men selvfølgelig kun, når hun sov tungt. 

I weekenden har vi udnyttet lure i barnevognen, men ja, ellers har vi lidt vænnet os til at have sex med en sovende baby ved siden af.

Anmeld Citér

3. oktober 2017

ErDetSnartNU

For det første har jeg aldrig haft sex med en nyfødt, og for det andet hygger min kæreste og jeg  det meste af tiden, også gerne sammen med familiemedlemmer, venner og vores søn  Vi knalder/dyrker dog ikke sex helt så ofte som vi hygger os sammen :-D 

Angående sex, så tror jeg vi knaldede ca en uge efter jeg havde født. Det var selvfølgelig en lidt mere forsigtig affære end normalvis, men det fungerede ganske udmærket - vi brugte bare kondom for at undgå infektionsrisikoen. 

Vi har uden problemer dyrket sex i soveværelset mens vores søn sov i samme rum. Når han først sover, så sover han ret tungt, så længe vi ikke råber og skriger. Det er i hvert fald ikke noget problem for os  

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Anonym

Efter første fødsel ventede vi til efter 8 ugers tjekket hos lægen og vist nok også lidt længere. Jeg forstuvede skambenet under fødslen og følte mig bestemt ikke klar før. 

Fødte igen for 9 dage siden, og lige nu kan jeg ikke forestille mig hvornår jeg vil føle mit underliv er klar. Vil i hvert fald vente til jeg er sikker på at de få sting jeg fik er væk og så skal ømheden i skambenet lige fortage sig.

Vi har ikke haft problemer med at have sex mens vores datter har sovet i sin seng i samme rum. Hun har sovet tungt og vi har været stille. Så har vi udnyttet weekenderne hun har været hos bedsteforældre til lidt mere udfoldelse. - efterhånden som hun er blevet ældre har vi dog primært haft sex i stuen mens hun lå i soveværelset. (Vi har ikke rum nok til egne værelser)

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Anonym

Vi havde sex første gang efter en uge og vi sprang bare lige ud i det. Det var måske lidt underligt til at starte med, men den følelse forsvandt hurtigt. Dog var vi lidt forsigtige

i forhold til baby lå hun i sin lift ved siden af sengen og sov. Så længe hun sover synes jeg ikke det er underligt, ikke når de ikke er ældre. De opfattet det sikkert ikke og hvis de gør, er det kun positivt fordi de kan mærke der er lyst og kærlighed mellem forældrene (går ud fra i ikke er til sm sådan lige med det samme )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.