Disblonible rum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.837 visninger
9 svar
6 synes godt om
30. september 2017

Aprilbaby2015

Nogle som bruger deres disblonible rum til værelse eller lign.?? Og hvis man gør, hvad sker der hvis det blir opdaget.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2017

Rockertand

Minapril2015 skriver:

Nogle som bruger deres disblonible rum til værelse eller lign.?? Og hvis man gør, hvad sker der hvis det blir opdaget.? 

Vi har ingen "ulovlige" rum - men hvis vi havde, så brugte vi dem til lige nøjagtigt det, vi havde lyst til (og ville være sxxxx-ligeglad, det er vores hus!).   

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Babilooo

Minapril2015 skriver:

Du skal overveje om der er strålingsfare. Grunden til at man ofte har disponible og ikke alm. Værelser i de fleste kældre er pga fugt/stråling osv. 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Aprilbaby2015

Smølfine123 skriver:

Du skal overveje om der er strålingsfare. Grunden til at man ofte har disponible og ikke alm. Værelser i de fleste kældre er pga fugt/stråling osv. 

Jeg troede det havde noget af gøre hvor højt der var til loften der afgør om rummet er brugbart til beboelse.? 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Minapril2015 skriver:

Jeg troede det havde noget af gøre hvor højt der var til loften der afgør om rummet er brugbart til beboelse.? 

Det er det også i de fleste tilfælde ikke så meget loftshøjden, men oftere højden på vinduerne, da de skal have en hvis højde for at kunne bruges som nødudgang. 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

mpr

Minapril2015 skriver:

Vi bruger et af vores kælder rum som børneværelse, kan virkelig ikke se problemet i det, har selv haft værelse i kælder hele mit liv og så længe at vi sørger for at det ikke bliver for koldt så er jeg lidt løs med henblik på det.. Vores udlejer har ikke kommenteret på det, så længe vi havde filt underlag under gulvtæppet var der ingen problemer 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi bor i hus med kælder. Planen er at et af rummene skal bruges som gæsteværelse og på sigt som teenageværelse. 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

nanan78

Profilbillede for nanan78
mpr skriver:

Vi bruger et af vores kælder rum som børneværelse, kan virkelig ikke se problemet i det, har selv haft værelse i kælder hele mit liv og så længe at vi sørger for at det ikke bliver for koldt så er jeg lidt løs med henblik på det.. Vores udlejer har ikke kommenteret på det, så længe vi havde filt underlag under gulvtæppet var der ingen problemer 

Der er to grunde til at man ikke anbefaler kælderrum til beboelse, og det er fugt og radon.

mht radon kan man få målt værdierne, som er meget forskellige fra bolig til bolig. Eksponering til høje radondoser disponerer til lungekræft. Hvis niveauet ikke er højt, betyder det ikke så meget.

mht fugt, vil der altid være fugt i en kælder. Man kan reducere det med omfangsdræn, men aldrig fjerne det helt. Da er det vigtigt at sikre sig der ikke er skimmel bag pudset, lufte ud dagligt og holde rummet varmt.

Det er ikke forbudt at have værelse i kælder, men man skal lige tænke sig om og undersøge forholdene ordentligt. Især til børn.

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Aprilbaby2015

Det var heller ikke tænkt kun på kælderværelset, men ser også tit at vi ser på huse, med skråvægge hvor der er gode rum, men som ikke er værelses betinget men disponible. 

Vi har 2 børn, og måske en 3 en dag og det er næsten umuligt at finde huse til nogenlunde fornuftige priser, som er 5 vær. Altså 3 værelser og 1 soveværelse. Eller bar 2 værelser og 1 soveværelse. 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Personligt har jeg det sådan, at jeg ikke ville bruge de disponible rum som værelser pga mangel på flugtveje ( fugt og radon). Jeg ville ikke have noget problem med at bruge dem til legeværelse, gæsteværelse eller kontor. 

Men det er jo et valg, og ja det er svært at finde huse med 4 reelle værelser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.