Hvad er jeres erfaring med fortrydelsespillen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.100 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2017

Seraphina

Jeg havde ubeskyttet sex omkring ægløsning. Jeg tog en fortrydelsespille dagen efter, og begyndte at bløde 6 dage senere. Blødningen varede i ca. 3 dage, og var en del lettere end hvad min menstruation normalt plejer at være.

Jeg har de sidste to uger lidt af kvalme, svimmelhed og træthed, så jeg er naturligvis beskymret for, at pillen måske ikke har virket, som den skal.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2017

Carina:-)

At de ikke virker.

Her er det endt i graviditet hver gang. 

Tror at dem "hvor det virker" er fordi de alligevel ikke var blevet gravide. og havde fået mens om de havde taget pillen eller ej. 

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

At de ikke virker.

Her er det endt i graviditet hver gang. 

Tror at dem "hvor det virker" er fordi de alligevel ikke var blevet gravide. og havde fået mens om de havde taget pillen eller ej. 

Eller også har du været uheldig og har haft ægløsning, når du har taget den. Fortrydelsespiller virker ved at udskyde ægløsningen, men hvis man allerede har haft ægløsning, "virker" de ikke.

Ts: Det, du beskriver lyder normalt. Jeg har ikke selv prøvet dem, men har veninder, der har, og de har beskrevet lignende forløb. De er selvfølgelig ikke 100 procent sikre, så du kan eventuelt tage en test, når du skal have din menstruation.

Anmeld Citér

29. september 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Eller også har du været uheldig og har haft ægløsning, når du har taget den. Fortrydelsespiller virker ved at udskyde ægløsningen, men hvis man allerede har haft ægløsning, "virker" de ikke.

Ts: Det, du beskriver lyder normalt. Jeg har ikke selv prøvet dem, men har veninder, der har, og de har beskrevet lignende forløb. De er selvfølgelig ikke 100 procent sikre, så du kan eventuelt tage en test, når du skal have din menstruation.

Det kan vi jo så diskuterer om Det er den ene grund eller den anden.

Ts spurgte om erfaringer og mine er at 3 gange har givet 3 graviditeter.

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym

Har prøvet fortrydelsespille en gang, og desværre virkede den ikke

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym

Oh my

heg tog en i sidste cyklus omkring æggeløsningen og bliver helt nervøs om der er såkaldt gevinst 

Anmeld Citér

30. september 2017

frkchili

Jeg har taget et par fortrydelsespiller da jeg var yngre, og har aldrig været gravid. Om det så bare var fordi der ikke var nogen begyndende graviditet alligevel er jo ikke til at vide. Det skal siges at jeg slet ikke havde styr på min cyklus dengang, så det kan også godt være at det ikke engang var tæt på ægløsning.

Vil råde dig til at tage en test når der er gået 2 uger siden ægløsningstidspunktet, og hvis du så er gravid kan du jo gå til lægen og få udskrevet præparat til medicinsk abort. Når det sker så tidligt i graviditeten, er der jo egentlig ikke den store forskel på sådan én og en fortrydelsespille, selvom det selvfølgelig ikke er rart. 

Anmeld Citér

30. september 2017

Tystys14

Det virkede ikke her, endte i graviditet og en dejlig pige på nu 6 år. Så jeg tror ikke de virker hvis jeg skal være ærlig, tog endda pillen inden for fire timer efter uheldet.(kondom sprang).  

Anmeld Citér

1. oktober 2017

AnoMom

Seraphina skriver:

Jeg havde ubeskyttet sex omkring ægløsning. Jeg tog en fortrydelsespille dagen efter, og begyndte at bløde 6 dage senere. Blødningen varede i ca. 3 dage, og var en del lettere end hvad min menstruation normalt plejer at være.

Jeg har de sidste to uger lidt af kvalme, svimmelhed og træthed, så jeg er naturligvis beskymret for, at pillen måske ikke har virket, som den skal.

Der findes to slags fortrydelsespiller som kan tages på to forskellige tidspunkter. Den ene skal tages inden 12 timer og senest 72 timer efter ubeskyttet samleje Og den anden skal tages 120 timer (5 døgn) efter samleje. 

Så tager man den sidste allerede dagen efter så er der stor risiko for den ikke virker. Ligesom hvis man tager den første efter 72 timer er risikoen lille for virkning. 

Den er ikke 100% sikker uanset om man følger de præcise anvisninger da det ikke er en prævention men kun til nødbrug. 

Man skal stadig teste for graviditet selvom man har taget den. 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har taget en fortrydelsespille to gange og er ikke blevet gravid. Det var jeg måske ikke blevet alligevel. Det er jo et af de spørgsmål, man aldrig får svar på.

Men det er altså ikke korrekt, at fortrydelsespiller kun virker ved at udskyde ægløsningen. De virker også ved at ændre slimhinden i livmoderen, så et befrugtet æg får sværere ved at sætte sig fast.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.