At finde håb og tro igen, men hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
2 svar
1 synes godt om
27. september 2017

BienBlomsten

Kære Kvinder

Hvordan finder man håb og troen på at det lykkes med en graviditet?

Man er så tæt på og så alligevel så langt fra.

Jeg søger erfaringer og gode råd, fra andre, der finder håbet og troen på at det lykkes

Kort fortalt så har min kæreste og jeg været i fertilitetsbehandling i 2 år. Vi oplevede vores første positive test nogen sinde og vi turde næsten ikke tro det. Vi fik taget blodprøver, der desværre, bekræftede at graviditeten ville ende negativt pga. hcg tallet var lavt. Vi endte med en bio.

Vi skal nu til at have vores sidste forsøg (insemination) inden vi skal indstilles til IVF med ventetid på 6måneder ca.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2017

FruSteffensen

Det er svært at holde modet oppe når man er i fertilitetsbehandling, det ved alle der har prøvet det.

Jeg har ingen gode råd, men vil bare huske dig på, at IVF har SÅ meget højere chance for succes end IUI. IVF er en prøvelse både fysisk og psykisk, men jeg fik at vide, at hvis en kvinde under 35 får sat et befrugtet æg op på dag 2 eller 3, er der 40 pct chance for en graviditet. Tilsvarende er succesraten ved IUI 12-20 pct afhængigt af kvindens alder.

Det er kun statistikker og siger ikke rigtig noget om den enkeltes chance, men det er immervæk tydeligt fra tallene at IVF er langt mere succesfuldt end IUI. Se om du ikke kan finde lidt trøst i det. IUI gav intet hos os, men resultatet af IVF nr to ligger pt i min mave med forventet levering om 6 ugers tid.

Jeg krydser fingre for dig

Anmeld Citér

6. oktober 2017

Louisevilhababy

Som Fru Steffensen siger så er der en noget større chance ved befrugtning 

Vi er igang med første forsøg ved befrugtning, og jeg vil sige at jeg hele min inseminerings tid, gik og tænkte "bare ikke befrugtning", det er så meget længere fra det naturlige osv. 

Vi har været heldige at være med i et forsøg og kom hurtigere igang, efter henvisningen, og jeg vil sige at jeg er i gode hænder, og for mig er det ikke tabt spil at være i IVF, for chancen er så meget større og ja så er det fascinerende det lille mirakel, de kan få til at ske på at lab.!!!.. og ja efterfølgende i din livmoder!

Og når det så er sagt, så ja det er sku også lidt hårdt når der er endnu flere hormoner, og ja ægudtag og ægopsætning ... Man skal i hvert fald være forberedt på at du kan have sygedage efter ægudtag, og at du ikke skal tage nogle vigtige samtaler eller beslutninger efter kl 18  Jeg har været noget følsom, både før ægudtag og efter .. 

Men spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg prøve at svare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.