Har jeg mon stress - er jeg stresset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2017

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Kort fortalt

- gravid uge 18.

- min kæreste har "ude ligger arbejde" så jeg er alene med min datter søndag aften - torsdag eftermiddag.

- jeg arbejder 37 timer på kontor.

- jeg har meget ansvar på mit job.

Den seneste tid (1-1,5måned) har jeg været slem til at vrisse/bide af folk.
Jeg føler ikke at jeg har overskud, sover dårligt om natten, græder flere gange om dagen bare fordi ..ja jeg ved ikke?

Jeg er fyldt med dårlig samvittighed overfor alle omkring mig, fordi jeg ikke kan køre i samme gear som før.

Jeg er blevet "doven" - tager arbejdsopgaverne på mit job som jeg synes og ikke hurtigst muligt som før.

Generelt føler jeg mig utilpas, uden at føle mig syg (giver det mening)

Jeg var ved jdm. igår, som opfordrede mig til at passe gevaldigt på mig selv.

Det er jeg bare dårlig til, det har jeg i øvrigt altid været.

Jeg har aftalt med min chef at ejg kan "komme og gå som det passer mig", bare jeg når mine budgetter og salgstal. Det har ikke haft nogen effekt, jeg arbejder stadig 37 timer - hvis ikke mere. Ikke fordi jeg SKAL - men fordi jeg føler at jeg er bagud hele tiden.

I starten af min graviditet var jeg helt vildt skidt (syg alle mine 3 ugers sommerferie), men alle læger som dog ikke så mig - sagde "du er bare gravid" - indtil de så mig hos lægen, så blev jeg sendt på sygehuset til ekstra tjek fordi de egentlig godt kunne se at jeg var mere end bare skidt tilpas og gravid.

Anyways, ovenstående får mig til at tænke "hvis jeg bare var gravid dengang og ikke syg, så er jeg da slet ikke syg nu"

Jeg har taget diverse stress tests på nettet alle blinker på mega rød advarsel.

Nogle erfaringer, gode råd, tanker - andet?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. september 2017

Sisse02

Profilbillede for Sisse02

Du bliver nød til at sygemelde dig for en tid.. 

Min mor ( er  selvfølgelig ikke gravid). men hun var ligesom dig. De tog blodprøve på hende, noget med hvide og røde blodlegemer som afløser stress, og der sagde de til hende at hun skulle syge melde sig omgående medmindre min far skulle finde hende med et slags tilfælde..  Det virker måske også dramatisk, men tro mig. Det er ikke til at spøge med . Det på tide du tænker på dig selv , og ikke alle andre .. 

Anmeld Citér

26. september 2017

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

At græde umotiveret er et stress tegn. Og hvis samtlige tests blinker rødt - så har du jo svaret der. Sygemeld dig .... og regn med at det ikke er et Quick fix. Dem jeg kender har været sygemeldt  i 3-6 mnd

Anmeld Citér

26. september 2017

sandramor

Profilbillede for sandramor
elsker begge min tøser

Søde du.... et godt råd!! STOP OP!!!! Jeg har været nede med stress og det var nede som i HELT nede og ligge og der ønsker jeg ingen kommer ned!!!  men det kan altså være dig hvis du ikke stopper op NU og passer på dig selv..... Det at du reagerer som du gør ved at bide af folk og græde helt umotiveret er jo faktisk din krop og din psyke der prøver at fortælle dig noget 

For mit vedkommende sagdr det Bang!!! En aften den lille havde været lidt umuligt og så må jeg i foster stilling det næste døgn og kunne ingenting!! Og med stressen kom også angsten..... og det har taget mig 2 år om at komme tilbage til mig selv.... og så igrn bli'r jeg aldrig den jeg var før.... og ønsker det heller ikke 

Men mit råd er stop nu mens du kan og før end at det går helt galt...... og så udnyt dig af at din chef har givet dig lov til at komme og gå som du vil.... ta nu før hjem!!!!! Hjem og benene op eller et fodbad..... ligge på sofaen med tæppet på og se en sjov film.... pas på dig selv og husk.... hvis du ikke passer på dig selv og tager vare på dig selv.... så kan du heller ikke passe på andre

Anmeld Citér

28. september 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Jeg har prøvet at være tæt på bægeret flød over. Her har jeg heldigvis også en super sød og forstående chef, som sendte mig hjem på lang weekend (halvanden uges tid) til lige at få ro på, inden han ryddede min opgaveliste totalt for mig.

Jeg troede som dig også, at jeg måske også bare var lidt træt, sov dårligt og bed derfor af alle. Og når jeg havde svært ved at følge med, blev jeg vred på mig selv og fik derfor let til tårer.

Dér, hvor det for alvor gik op for mig, at jeg var noget længere ude end jeg troedevar, da chefen netop sendte mig hjem. Dagen efter fandt jeg mig selv vandrende rundt på køkkengulvet, ondt i maven, en stor knude i brystet, grædende, tiltagende fornemmelse af panik/angst og et mantra, der kørte rundt i hovedet "Hvad har du gang i? Hvad er det, du har sat i gang?"

Når det var reaktionen på IKKE at gå på arbejde en enkelt dag med chefens velsignelse, så måtte jeg jo erkende, at den ikke var helt god.

Jeg tænker du måske kan prøve at teste dig selv, og udnytte at din chef har givet dig et greencard. Tag en eller to dage hjemme, fast besluttet på ikke at foretage dig noget. Hvis du reagerer bare lidt henad, hvad jeg gjorde, så skal du til lægen og sygemeldes! I øvrigt vil dit blodtryk sandsynligvis sladre om din arbejdssituation ved næste rutinetjek, hvis du ikke selv reagerer inden.

Rigtig meget held og lykke, og god bedring 

Anmeld Citér

7. november 2017

Anonym trådstarter

Opdatering fra mig.

Min læge har sygemeldt mig frem til termin ultimo februar.

Han kalder det ikke stress, men en belastningsreaktion.
Jeg har nu været sygemeldt i nogle uger og jeg har det bedre og bedre med at have "trukket stikket".

Tak til alle jer der delte ud af jeres gode råd og erfaringer 

Nu er vores vigtigste fokus at komme på benene igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.