hejsa.
jeg har en glad og dejlig pige på 1 år, hun har været sen til at trille, ligge på maven med oprejst hovede og strakte arme mm.
Vi har gået til kiropraktor da hendes skulderparti i ryggen har været fastlåst. Vi opdagede det ret sent, da hun ikke har været plaget af smerter i den forbindelse og kom kun afsted til kiropraktor, fordi hun motorisk ikke var helt med.
Vi har i den forbindelse tænkt, at hun havde brug for tid og fik at vide af kiropraktoren, at det nok vil tage noget tid før hun kom efter det.
Meeeen, nu er hun 1 år og triller, sætter sig op, kommer fra siddende til liggende og er begyndte at øve sig i at give sig frem med armene når hun ligger ned.
Jeg har lagt mærke til, at hun ofte spænder meget i musklerne og har gjort det fra hun var helt spæd, hvilket ses i, at hun ofte har knyttede hænder. Hun flakser med armene, når hun glædes og var noget sen til at holde balancen siddende (10 måneder). Hun har ikke særlig stor muskeltonus og kan defor ikke stå ved noget, hive sig selv op ad fx. en kasse (fra siddende til stående). Hun kravler endnu ikke og får ikke numsen op endnu..
Hvad har i andre af erfaringer med hypermobile børn? - hvilke tegn har I oplevet?
jeg er selv hypermobil, dog uden problemer og var selv hurtig på det motoriske plan.... Synes jeg kan genkende nogle ting ved hendes motorik... på forhånd tak for jeres input
Anmeld
Citér