Ingen æggeledere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2017

Anonym trådstarter

hej. 

Er der 0% chance for en graviditet, hvis man ingen æggeledere har? Og hvad med en graviditet udenfor livmoderen? 

Jeg er begyndt at se en mand, og det er egentlig mere i forhold til prævention jeg tænker... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2017

FruSteffensen

Jeg tror du skal spørge din læge eller den gynækolog der har konstateret at du ingen æggeledere har.

Umiddelbart tænker jeg risikoen er 0%, men det kommer vel stadig an på anatomi - måske er der et hul der hvor æggelederne skulle have siddet, så en særdeles ville kunne smutte igennem og befrugte et æg

Anmeld Citér

22. september 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Jeg tror du skal spørge din læge eller den gynækolog der har konstateret at du ingen æggeledere har.

Umiddelbart tænker jeg risikoen er 0%, men det kommer vel stadig an på anatomi - måske er der et hul der hvor æggelederne skulle have siddet, så en særdeles ville kunne smutte igennem og befrugte et æg

Jeg har fået dem begge fjernet - den ene pga en graviditet i den, den anden pga væske..

Anmeld Citér

23. september 2017

Lilleguldklump

Anatomisk set vil det være umuligt æggeledere skal både opfange og guide ægget til livmoderen. 

At det skulle ren tilfældigt falde ned finder jeg usandsynligt, idet æggeledere i sig selv normal er omgivet af bindevæv der sætter den tæt op af ovariet så ægget kan blive grebet. Så anatomisk er det ikke rigtig muligt?

om det kan ske i praksis, aner ikke hvad procenten er på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.