Efterårsferie med 3 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
9 svar
1 synes godt om
21. september 2017

MartsMor2014

Jeg har ferie i uge 43 med min 3 årige dreng. Jeg vil gerne, vi tager et sted hen og er hele ugen. Spørgsmålet er bare, hvad vi skal finde på. Jeg har overvejet om, vi skal rejse, men hvorhen? Kom gerne med ideer, erfaringer osv ��

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. september 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
MartsMor2014 skriver:

Jeg har ferie i uge 43 med min 3 årige dreng. Jeg vil gerne, vi tager et sted hen og er hele ugen. Spørgsmålet er bare, hvad vi skal finde på. Jeg har overvejet om, vi skal rejse, men hvorhen? Kom gerne med ideer, erfaringer osv ��

I uge 43 er der nok rig mulighed for at finde en billig rejse

Anmeld Citér

21. september 2017

MrsB

Profilbillede for MrsB

Lige nu er vi i sommerhus i Sønderjylland med vores dreng på snart 5 og lillesøster på 3 år. (Samtidig er jeg gravid i 38.uge. XD haha) 

Men vi er et sted der er tæt på vandet, hyggelig natur og så en by 20 min kørsel fra sommerhuset. Pga min graviditet tager vi det meget stille og roligt, men ungerne nyder det. Jeg kan mærke at de nyder roen, at have os for sig selv. Vi har været på stranden og kaste med sten, spist is, været en tur på lagkagehuset, kigget lidt butikker, gået tur, købt lidt nyt legetøj og leget sammen.

Vi har spist børnevenlig aftensmad og haft sen sengetid  - ungerne hygger sig helt vildt, det passer både den store på 5 og den lille på 3, det er ikke stressende at skulle en masse og have tusinde planer.. Elsker sådan noget ferie.... Bonus er at vi voksne også lige har et par timer, efter børnenes sengetid, til at dovne lidt. Haha  

Anmeld Citér

21. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

For nogle år siden var vi på Mallorca i uge 43. Helt perfekt!

Og ellers vil jeg sige, at et sted med vand, skov eller naturlegeplads er rigtig dejligt, så et lille hyggeligt sommerhus ku være fedt. Det ka jo også gi mulighed for at få besøg et par dage.. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2017

BML

Profilbillede for BML
Kærlighed og kaos ??

Sommerhus uden alt for meget elektronik.. lege, lave bål, gå/cykle ture/spise is, spille spil.. 

vi tager selv til zakynthos uge 41, dog er min søn knap 9 år, så han får mere ud at en rejse, end en på 3 år gør. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

22. september 2017

AogA

Hvad med Lalandia?  Eller et ophold i Legoland hvis han er til det?  Ellers kan i sikkert finde en billig afbudsrejse 

Anmeld Citér

22. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Kommer nok an på hvad I er til. Vi elsker varme, så jeg ville nok vælge en afbudsrejse til et varmt sted, måske noget all inclusive, så der ikke skal tænkes på mad osv. Så skal det være et hotel med legeplads og børnepool.

Vi er lige vendt hjem med vores 3-årige fra varmen. Hun elskede alting. At svømme i pool og i havet, spise masser af is, delfiner, forlystelser, og bare hygge med mor og far. Og varmen var også et hit.

Anmeld Citér

22. september 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi skal til Mallorca. 

Ellers kan de græske øer anbefales. Der er stadig over 30 grader.

Anmeld Citér

26. september 2017

Lises mor

Profilbillede for Lises mor

Efterårsferie i varmen lyder helt klart lækkert, men jeg synes der er nogen ting du skal huske at overveje...

For det første er afslapning ved poolen sjælden afslapning med en 3-åring. Man skal være "på" hele tiden og være indstillet på dette. Derudover synes jeg det kan blive besværligt (og dyrt!) hvis man hver gang man skal have lidt at spise skal opsøge en restaurant eller lignende, så jeg ville helt klart vælge et lejlighedshotel hvor man i det mindste har et køleskab og kan have lidt brød og pålæg, morgenmad, frugt mv. Hvis først barnet bliver (over)træt kan det være noget af en udfordring at skulle ud af døren for at få aftensmad!

Derudover ville jeg nok have svært ved bare at sidde og glo alene på et hotelværelse om aftenen når junior er kommet i seng. Men der har vi jo forskelligt temperament

Jeg ville nok selv vælge noget a la Lalandia eller et sommerhus - måske Weisenhauser Strand i Tyskland kunne være et bud? Et sted hvor der er underholdning for barnet man kan opsøge, men hvor man også kan trække sig lidt tilbage og slappe af med en bog mens barnet leger med sit legetøj og man ikke skal være så meget "på", og hvor man hurtigt kan fikse noget let mad når man kommer træt hjem. Hvis der er mindst to rum kan man også selv se lidt TV eller lignende om aftenen, så det ikke bliver alt for kedeligt.

Anmeld Citér

1. oktober 2017

MartsMor2014

Tusinde tak for svar alle sammen! Jeg ville allerhelst rejse til et varmt sted, men er lidt nervøs for det bliver nogle lange aftener alene - og i virkeligheden måske mest mit behov. Lalandia har jeg også overvejet, synes dog det er dyrt! 

Nogen der har gode erfaringer med sommerhus i udlandet i efteråret? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.