Blodfortyndende under behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2017

Anonym trådstarter

Hej alle 

Vi starter op i IVF behandling i næste måned. Jeg har et par småting, jeg gerne vil høre jeres erfaringer med (kan ikke komme til at snakke med lægen før om et par uger pga. ferie og travlhed). 

Jeg fik for nogle år siden blodpropper pga. p-piller, og derfor skal jeg tage blodfortyndende igen under hele behandlingen, graviditet og lige efter fødsel. Jeg er lige pt. ikke i en blodfortyndende behandling, så vil gerne høre jer, der skulle tage blodfortyndende, hvornår i startede med det? Inden behandlingen startede eller startede i op sammen med hormonbehandlingen startede?  

Derudover vil jeg gerne høre lidt erfaringer omkring antal æg/follikler ved ÆU  Jeg havde ved forundersøgelsen ca. 7 follikler i hver ovarie  AMH er på 26,7. Jeg kan læse mig frem til, at jeg skal starte med 150 Gonal F. 
Er der nogle, som har haft lignende "start", som vil dele lidt erfaringer med antal follikler/æg?  Ved godt man ikke kan sammenligne, men det kunne være sjovt at høre lidt fra andre. 

Jeg er derudover ret nervøs (plejer at være "ligeglad" med sådan noget....) for ÆU, da jeg er MEGET øm i venstre æggestok - det gør altid hammerondt, når jeg skal scannes (SPECIELT ved ægløsning ).. De gange jeg blev insemineret, har gjort mig VIRKELIG nervøs, da det var MEGET smertefuldt!  

Del jeres erfaringer, kære kvinder! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2017

grinny

Jeg fik en blodprop i første graviditet og fandt derefter ud af at jeg har faktor V leiden så i min anden graviditet tog jeg Innohep indsprøjtninger hver dag.

Jeg var også igennem IVF anden gang og startede med Innohep samme dag som jeg startede med hormoner, så det tænker jeg også at du skal 

Angående IVF så gjorde det ikke så ondt at få fortaget ÆU, desværre for mig var min venstre æggeleder snoet rundt om min livmoder og det gjorde altså rimelig ondt at få snoet den ud  Du får morfin under ÆU.

Jeg havde 5 folliker med æg i alle, 3 der blev befrugtet og kun 1 der delte sig rigtigt - om mindre end en måned bliver min datter 1 år 

Jeg blev så knust da jeg fandt ud af der kun var 5, mere knust da de sagde at kun 3 var befrugtet - men lettet da de ringede og sagde 1 havde delt sig, man behøver altså ikke 15 æg 

Held og lykke 

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg fik en blodprop i første graviditet og fandt derefter ud af at jeg har faktor V leiden så i min anden graviditet tog jeg Innohep indsprøjtninger hver dag.

Jeg var også igennem IVF anden gang og startede med Innohep samme dag som jeg startede med hormoner, så det tænker jeg også at du skal 

Angående IVF så gjorde det ikke så ondt at få fortaget ÆU, desværre for mig var min venstre æggeleder snoet rundt om min livmoder og det gjorde altså rimelig ondt at få snoet den ud  Du får morfin under ÆU.

Jeg havde 5 folliker med æg i alle, 3 der blev befrugtet og kun 1 der delte sig rigtigt - om mindre end en måned bliver min datter 1 år 

Jeg blev så knust da jeg fandt ud af der kun var 5, mere knust da de sagde at kun 3 var befrugtet - men lettet da de ringede og sagde 1 havde delt sig, man behøver altså ikke 15 æg 

Held og lykke 

Okay, mange tak for svaret  

Anmeld Citér

5. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg godt nok ik været i behandling osv, for at blive gravid, men har været i blodfortyndend behandling under min sidste graviditet.

Det vi fik at vide var, at jeg burde har været det fra testen var positiv, men det havde min læge lige misset, så kom det først fra uge 12.

Jeg sku ha stoppet med det blodfortyndend medecin ca 14 dage før termin, men det havde min læge også lige misset, og derfor stoppede jeg først med det ca 5-7 dage før termin.

Grunden til at man/jeg sku stoppe med det inden, er pga risikoen for styrtblødninger under/efter fødslen, hvis blodet er for "tyndt"

Så bare lige nogle obs punkter herfra!

Og held og lykke med det hele!! Vh Stine 

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Tex

14 follikler og AMH 26 er rigtig lovende:-)

Jeg har ca. 10 follikler ved ÆU og mit AMH er 21. Har dog endnu ikke haft en positiv test efter nu 10 ICSI!

Der er desværre også mange andre faktorer, der spiller ind -men de fleste har succes i løbet af de tre første forsøg, så held og lykke herfra

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nu har jeg godt nok ik været i behandling osv, for at blive gravid, men har været i blodfortyndend behandling under min sidste graviditet.

Det vi fik at vide var, at jeg burde har været det fra testen var positiv, men det havde min læge lige misset, så kom det først fra uge 12.

Jeg sku ha stoppet med det blodfortyndend medecin ca 14 dage før termin, men det havde min læge også lige misset, og derfor stoppede jeg først med det ca 5-7 dage før termin.

Grunden til at man/jeg sku stoppe med det inden, er pga risikoen for styrtblødninger under/efter fødslen, hvis blodet er for "tyndt"

Så bare lige nogle obs punkter herfra!

Og held og lykke med det hele!! Vh Stine 

Jeg regner også med at jeg starter i blodfortyndende behandling når jeg starter med hormoner 

Så vidt jeg kunne forstå, skal jeg fortsætter hele graviditeten (hvis jeg bliver det....) og noget tid efter fødslen. Men kan godt ske jeg skal holde pause omkring termin?

Tak for svar! 

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Anonym trådstarter

Tex skriver:

14 follikler og AMH 26 er rigtig lovende:-)

Jeg har ca. 10 follikler ved ÆU og mit AMH er 21. Har dog endnu ikke haft en positiv test efter nu 10 ICSI!

Der er desværre også mange andre faktorer, der spiller ind -men de fleste har succes i løbet af de tre første forsøg, så held og lykke herfra

Åh, det var da mange forsøg  Jeg håber inderligt det lykkedes for jer! 

Jeg håber vi er blandt dem, hvor det lykkedes i løbet af de tre forsøg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.