For meget kulhydrat, stadig i kalorieunderskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
3 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2017

Anonym trådstarter

Altså, jeg er startet på at bruge lifesum

Hver dag er jeg i kalorieunderskud, men kommer altid over i kulhydrat, mit spørgsmål er så:

 

Taber man sig stadig, selvom man måske indtager for meget kulhydrat (10-20 gram for meget), men stadig er en del i kalorieunderskud???? 

 

Måske en dumt spørgsmål, men jeg ved det simplelthen ikke???

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. september 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Altså, jeg er startet på at bruge lifesum

Hver dag er jeg i kalorieunderskud, men kommer altid over i kulhydrat, mit spørgsmål er så:

 

Taber man sig stadig, selvom man måske indtager for meget kulhydrat (10-20 gram for meget), men stadig er en del i kalorieunderskud???? 

 

Måske en dumt spørgsmål, men jeg ved det simplelthen ikke???



Jeg vil mene at så længe du indtager færre kalorier end du forbrænder så taber du dig - også selvom du indtager mere kulhydrat! I princippet kan man vel spise 2X marsbar på en dag og ikke andet - og i den forbindelse indtage 1000-1200 kalorier, så burde du jo også tabe dig selvom det ikke er fornuftigt at spise hvis man vil tabe sig!

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

Momselomse skriver:



Jeg vil mene at så længe du indtager færre kalorier end du forbrænder så taber du dig - også selvom du indtager mere kulhydrat! I princippet kan man vel spise 2X marsbar på en dag og ikke andet - og i den forbindelse indtage 1000-1200 kalorier, så burde du jo også tabe dig selvom det ikke er fornuftigt at spise hvis man vil tabe sig!



Det er også sådan jeg har forstået det, men blev meget i tvivl, da jeg er sat til at sku max få 20gram kulhydrat om dagen, men syntes sgu jeg hver dag ender på mellem 30-40 gram, men er stadig i pænt underskud på kalorierne 

Anmeld Citér

20. september 2017

frkchili

Profilbillede for frkchili

I princippet ja, da det primært handler om at forbrænde mere, end man indtager, når man gerne vil tabe sig. Dog kan du gøre det mere effektivt for dig selv ved at skære ned på kulhydraterne - det fungerer nemlig sådan, at når du indtager kulhydrater (især de hurtigt optagelige såsom hvidt brød, ris, pasta osv.), omdanner kroppen det til insulin. Når insulinniveauet er højt, hæmmer det kroppens fedtforbrænding, så hvis du spiser mange kulhydrater risikerer du i højere grad at tabe muskler. For at tabe fedt bør du derfor så vidt muligt undgå de hurtige kulhydrater og i stedet spise masser af protein og fibre. I princippet kan du udelukkende spise magert kød og grøntsager - så får du alt det, du har brug for, og du taber dig sandsynligvis hurtigt. Men det handler jo også om at finde en balance og en diæt, som man føler sig godt tilpas med, og som ikke bliver en sur pligt. Ellers mister man nemt motivationen, og så er man jo lige vidt. Ønsker dig god vind med dit videre vægttab 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.