Inkasso

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2017

Anonym trådstarter

Øv jeg har modtaget et brev fra et inkasso firma som mener jeg skylder 500 kr ( så er der lige lagt 900 kr oveni i som gebyrer) og truer med at møde op på min adresse hvis ikke jeg betaler. 

Problemet er at jeg aldrig har modtaget nogle breve fra pågældende firma jeg skulle skyide penge. Og gjorde jeg det så havde jeg da til enhver tid have betalt de 500 kr. De påstår at der er blevet sendt flere breve til mig men jeg har intet modtaget fra firmaet . Da jeg ringer ind til inkasso for at høre hvad det er for noget og hvor de breve skulle være sendt hen,  fortæller hun at de er sendt til min gamle adresse som jeg flyttede fra for over 3 år siden. Men inkasso har jo sendt til min nuværende adresse.  Det giver ikke mening i mit hovede. 

Er der nogle der har oplevet det?  Synes det er møg ubehageligt at blive kontaktet på denne måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Øv jeg har modtaget et brev fra et inkasso firma som mener jeg skylder 500 kr ( så er der lige lagt 900 kr oveni i som gebyrer) og truer med at møde op på min adresse hvis ikke jeg betaler. 

Problemet er at jeg aldrig har modtaget nogle breve fra pågældende firma jeg skulle skyide penge. Og gjorde jeg det så havde jeg da til enhver tid have betalt de 500 kr. De påstår at der er blevet sendt flere breve til mig men jeg har intet modtaget fra firmaet . Da jeg ringer ind til inkasso for at høre hvad det er for noget og hvor de breve skulle være sendt hen,  fortæller hun at de er sendt til min gamle adresse som jeg flyttede fra for over 3 år siden. Men inkasso har jo sendt til min nuværende adresse.  Det giver ikke mening i mit hovede. 

Er der nogle der har oplevet det?  Synes det er møg ubehageligt at blive kontaktet på denne måde. 

Jeg har oplevet det op til flere gange da jeg boede på min gamle adresse fordi postdk var mega sløve i betrækket derude og ikke gad leverer post i mit område ofte. 

Ringede til firmaet der havde indsendt til inkasso og snakkede med dem og bagefter til inkasso firmaet. Også betalte jeg regningen og det var ude af verden. 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym

Få fat i firmaet som du skylder til. Hvis det er penge som du reelt set skylder, så er der ikke så meget andet at gøre end at betale. Men hvis du er i tvivl om hvorfor du skylder dem, så snak med firmaet som har "hyret" inkassofirmaet.

Anmeld Citér

20. september 2017

Beem82

Jeg har netop stået i noget lignende. Jeg var på nippet til at ryge i foged- eller byretten før inkassoadvokaten tog fat i mig pr tlf.

Problemet var at den oprindelige regning (for reparation af vaskemaskine) og alle efterfølgene rykkere var send til den forkerte emailadresse. Der skulle dog også være sendt et enkelt brev, som vi heller aldrig har set.

Jeg redegjorde overfor advokaten, at jeg ikke havde haft en jordisk chance for at betale hverken regning eller reagere på rykkere pga den forkerte mail. Ligeledes kunne jeg forklare hvorfor jeg i sin tid ikke havde reageret på, at jeg ikke fik den oprindelige regning på reparationen.

Advokaten og hvidevarefirmaet godtog min forklaring og jeg kunne nøjes med at betale selve regningen. Alle andre rykkere, gebyrer osv blev slettet.

Jeg læste mig til, at man skal tage kontakt til inkassofirmaet og ikke det oprindelige firma, for på det tidspunkt er hele sagen overbragt til inkassofirmaet. Det slutbeløb I bliver enige om skal ligeledes betales til inkassofirmaet, der så afregner med det oprindelige firma.

Det er virkelig en ubehagelig situation at stå i

Anmeld Citér

20. september 2017

Beem82

Det er i øvrigt en rigtig god ide at google efter lignende sager og se hvad der er skrevet i advokatbrevkasser osv. Der er klare regler for hvordan et evt personligt besøg fra inkasso skal foregå, hvor mange rykkere der må sendes, hvad forældelsesfristen er osv.

Sørg iøvrigt at få kopi af al forsendelseshistorik fra inkassofirmaet. Så kan du hurtigt se om alt er gjort efter bogen eller om der er fejl du kan slå ned på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.