Jeg har netop stået i noget lignende. Jeg var på nippet til at ryge i foged- eller byretten før inkassoadvokaten tog fat i mig pr tlf.
Problemet var at den oprindelige regning (for reparation af vaskemaskine) og alle efterfølgene rykkere var send til den forkerte emailadresse. Der skulle dog også være sendt et enkelt brev, som vi heller aldrig har set.
Jeg redegjorde overfor advokaten, at jeg ikke havde haft en jordisk chance for at betale hverken regning eller reagere på rykkere pga den forkerte mail. Ligeledes kunne jeg forklare hvorfor jeg i sin tid ikke havde reageret på, at jeg ikke fik den oprindelige regning på reparationen.
Advokaten og hvidevarefirmaet godtog min forklaring og jeg kunne nøjes med at betale selve regningen. Alle andre rykkere, gebyrer osv blev slettet.
Jeg læste mig til, at man skal tage kontakt til inkassofirmaet og ikke det oprindelige firma, for på det tidspunkt er hele sagen overbragt til inkassofirmaet. Det slutbeløb I bliver enige om skal ligeledes betales til inkassofirmaet, der så afregner med det oprindelige firma.
Det er virkelig en ubehagelig situation at stå i 
Anmeld
Citér