Pædagoger derude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2017

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er pædagoguddannet. Gennem min sidste praktikperiode fik jeg at vide at jeg skal lære at være mere  tydelig. Hvad betyder det i praksis? Har brug for praksiseksempler på hvad det vil sige at man er tydelig som voksen. 

Krydser fingre for at der er nogen, der kan hjælpe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Hej!

Jeg er pædagoguddannet. Gennem min sidste praktikperiode fik jeg at vide at jeg skal lære at være mere  tydelig. Hvad betyder det i praksis? Har brug for praksiseksempler på hvad det vil sige at man er tydelig som voksen. 

Hvilket område er du indefor?

Anmeld Citér

18. september 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej!

Det er svært at svare på når man ikke ved aldersgruppen.

Men her er et par som jeg forbinder med tydelighed.

1. At man er tydelig i forhold til forældre. At de ved hvem man er. Viser interesse for barnet. At man også tør fortælle forældre hvad barnet har lavet. Så forældre også vil henvende sig til dig som studerende.

2. Tydelig over for børnene. At de forstår at du mener hvad du siger. Så de også lytter til dem.

3. I personale gruppen. Er med til at komme ned forslag til aktiviteter og få den planlagt og udført.

Håber det giver en ide. 

Anmeld Citér

18. september 2017

Kay

Nu arbejder jeg med unge autister og der er det vigtig at du har et tydeligt kropssprog der underbygger det du siger... der er man tydelig ved fx. At komme med korte konkrete beskeder på så få ord som muligt. Bruger et fast toneleje (ikke vredt men bestemt og tydeligt) man er tydelig tilstede når det er det der er brug for ved at stå stabilt med fødderne i gulvet og vise at jeg er her og jeg er her for dig. 

Men er det normale børn er det nogle lidt andre ting du skal fokusere på 

Anmeld Citér

18. september 2017

SK85

Du kan jo altid spørge din vejleder i praktikkerne om hvordan du konkret kan være mere tydelig - de er der jo for at hjælpe og guide dig :-)

Men derudover tænker jeg at det handler om at du virker som om at du mener det du siger og at du står fast.

Og at du fortæller istedet for at spørge (en fejl mange forældre også begår). At du f.eks. fortæller børnene at nu skal de spise, havde skiftet ble eller udenfor og lege, fremfor for at spørge dem om de har lyst til det.

Og så handler det om tonelejet. Hvis du er - og virker - meget usikker, så bliver børnene også usikre på hvor de har dig.

Meget af det kommer med tiden, mange pædagogstuderende er jo usikre når de er igang med uddannelsen og måske endnu er uvante ift. arbejdet med børn. Men så må du jo arbejde på at blive mere tydelig efterhånden som du bliver mere og mere vant i arbejdet :-)

Anmeld Citér

19. september 2017

Anonym trådstarter

Momselomse skriver:

Hvilket område er du indefor?

Er indenfor normal området 

Anmeld Citér

19. september 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Er indenfor normal området 

Tydelighed er jo bl.a at du gør hvad du siger og siger hvad du gør. At dit kropssprog understøtter dit verbale sprog, at børnene kan regne med at du holder dit ord - at du bruger kort og præcise sætninger når der er behov for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.