Tis i sko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.122 visninger
6 svar
2 synes godt om
18. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvordan håndterer jeg lige det?

Min datter har pt en periode hvor hun tisser rigtig meget i bukserne. Hun går ud på toilettet og så står hun og kigger eller drejer rundt om sig selv indtil hun tisser. - Hun har ellers været blefri i mere end et år, og er normalt dygtig til selv at komme på wc. 

Nå, men nu har hun i dag tisset på ikke mindre end 2 par sko i børnehaven. Som i, de er gennem sjasket. Hvordan gør jeg dem rene? Smider dem i vaskemaskinen? - Kan de mon tåle tumbler? Eller hvad gør jeg når de skal tørre? Kan jeg bare smide dem ind sammen med tøjet, eller skal de vaskes for sig selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2017

De3Guldklumper

MummiT skriver:

Min datter har pt en periode hvor hun tisser rigtig meget i bukserne. Hun går ud på toilettet og så står hun og kigger eller drejer rundt om sig selv indtil hun tisser. - Hun har ellers været blefri i mere end et år, og er normalt dygtig til selv at komme på wc. 

Nå, men nu har hun i dag tisset på ikke mindre end 2 par sko i børnehaven. Som i, de er gennem sjasket. Hvordan gør jeg dem rene? Smider dem i vaskemaskinen? - Kan de mon tåle tumbler? Eller hvad gør jeg når de skal tørre? Kan jeg bare smide dem ind sammen med tøjet, eller skal de vaskes for sig selv?

Jeg ville vaske dem for sig selv. Vi plejer, når de skal tørre, at putte avispapir i - hvis de ikke kan tåle tumbler. Kondisko osv ryger i tumbleren. 

Anmeld Citér

18. september 2017

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
MummiT skriver:

Ja jeg ville også smide den i vaskemaskinen på et program, der passer til. Hvis de stadig lugter bagefter så brug eddike.

Anmeld Citér

18. september 2017

(august)

I vaskemaskinen med dem også tumble dem eller også avispapir i så de tørrer på dem måde. 

Vi har tre børn så vi har en skotørrer som kan stikkes ned i skoene også tørrer de på den måde. 

Anmeld Citér

18. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak for jeres svar! De er smidt i maskinen, og så tror jeg at jeg vil tørre dem under radiatoreren med papir i.

Anmeld Citér

18. september 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Det skete osse for min datter 2 gange. 

Her tog jeg en stor skål fyldte med vand og 1-1 1/2 dl edke i skålen lod dem stå i ca en time skyllede dem derefter igennem med koldt vand vred dem det jeg kunne lagde dem derefter på en varm radiatorer og så var lugten væk. 

Brugte ikke avis papir. 

Anmeld Citér

19. september 2017

Babilooo

jeg kan godt se mange siger vaskemaskine.... jeg ville imidlertid aldrig gøre det. Det goretex der måtte være dør.

I stedet for ville jeg forsøge overfladisk at skylle dem/vaske dem i hånden. Det holder de langt bedre af.m Limen i skoen bliver også ødelagt fuldstændigt på sigt. .. og så meget lugter tis altså heller ikke hvis det skulles væk med det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.