IUI-H på Trianglen - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. september 2017

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg håber der er nogle som måske kan give mig svar?

Manden og jeg er startet op hos Fertilitetsklinikken Trianglen efter 19 måneders prøven uden gevinst..

De var så søde derinde og vi fik lavet alle de nødvendige undersøgelser..

Jeg fik at vide at mit stofskifte er lidt for lavt - andre der har det? Har det haft betydning i forhold til behandling?

Nu mangler jeg bare en HSG inden vi kan begynde - glæder mig meget til at få undersøgelsen overstået og har en tid på tirsdag på Næstved sygehus..så krydser jeg fingre for at min mens er helt slut der..

Andre der har fået lavet en HSG? Hvordan havde i det undervejs? Og bagefter?

Hvis undersøgelsen er normal kan der ikke findes en årsag til vores pludselige barnløshed - vi har et barn i forvejen, som er undfanget på normal vis..

Lægen anbefaler at jeg tager æl sprøjte og insimineres i egen cyklus - uden hormoner - andre der har prøvet det?

Opnåede i graviditet? Og hvor lang tid tog det? 

Jeg er helt høj lige nu - næste mens så kan vi gå i gang ☺

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2017

FrøMor

Hej piger,

Jeg håber der er nogle som måske kan give mig svar?

Manden og jeg er startet op hos Fertilitetsklinikken Trianglen efter 19 måneders prøven uden gevinst..

De var så søde derinde og vi fik lavet alle de nødvendige undersøgelser..

Jeg fik at vide at mit stofskifte er lidt for lavt - andre der har det? Har det haft betydning i forhold til behandling?

Nu mangler jeg bare en HSG inden vi kan begynde - glæder mig meget til at få undersøgelsen overstået og har en tid på tirsdag på Næstved sygehus..så krydser jeg fingre for at min mens er helt slut der..

Andre der har fået lavet en HSG? Hvordan havde i det undervejs? Og bagefter?

Hvis undersøgelsen er normal kan der ikke findes en årsag til vores pludselige barnløshed - vi har et barn i forvejen, som er undfanget på normal vis..

Lægen anbefaler at jeg tager æl sprøjte og insimineres i egen cyklus - uden hormoner - andre der har prøvet det?

Opnåede i graviditet? Og hvor lang tid tog det? 

Jeg er helt høj lige nu - næste mens så kan vi gå i gang ☺

Hej

Jeg er også på Trianglen og har været der i 1 år nu. Det var vores sjette og sidste IUI-D forsøg, og jeg står nu med en positiv graviditets test og er 5+5 i dag. 

For lavt stofskifte kan godt have betydning for behandlingen. Jeg har ikke selv lavt stofskifte, men jeg har læst om det. Det kan behandles så jeg tænker ikke du skal bekymre dig forr meget over det  Men spørg endelig mere ind til det på klinikken for at se hvad de siger til det, de ved helt sikkert meget mere end jeg gør. De er meget flinke og nemme at snakke med. 

HSG fik jeg også foretaget på Næstved sygehus. Jeg var meget nervøs inden, men der var nogen super flinke sygeplejersker som beroligede mig og var ved min side hele tiden og fortalte hvad der skulle ske undervejs. Jeg synes faktisk at det værste var da de skulle have andenæbet/spekel ind, selve kateteret de fører ind og væsken gjorde overhoved ikke ondt, men det er meget forskelligt fra person til person. Resultatet var at jeg havde fin passage og alt så ok ud. Da jeg skulle rejse mig fossede noget af kontrastvæsken ud, men det er normalt. Jeg havde det helt fint bagefter og kunne tage hjem med det samme. Jeg fik foretaget HSG'en efter 3 IUI forsøg uden hormoner, så at få kateteret først ind i livmoderen havde jeg prøvet før, det kan godt spænde en lille smule, men det er endnu en ting der er forskellig fra person til person.

Jeg har i alt haft 6 IUI-D, 3 uden hormoner og 3 med hormoner. Personligt havde jeg bivirkninger af ÆL sprøjten, jeg fik en meget slem hovedpine, lidt kvalme og murren i underlivet, men det er også meget forskelligt fra person til person. 

Håber det hjælper en smule 

Held og lykke med behandlingerne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.