Har SERIØST brug for hjælp - pædagogikeksamen

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

388 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september

Anonym trådstarter

Jeg skal til at skrive pædagogikeksamen, og jeg har ingen idé om HVAD emnet skal være???

Jeg er lige kommet tilbage til studiet efter barsel og min hjerne er gået i stå.

Jeg er ude i enten noget med identitetsdannelse, eller noget med relationer/relationsmål. Men ved ikke hvordan jeg skal spore det yderligere ind. kan jo ikke skrive en opgave om relationer generelt.

Nogle forslag? jeg er åben for stort set alt. Ville gerne undgå anerkendelse og inklusion da jeg kan se at 80% af min klasse skriver om dette i en eller anden form.

Jeg er totalt blank, og håber nogen kan hjælpe mig i gang, med en evt. problemformulering

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. september

Maalene

Profilbillede for Maalene
Emilie 26.09.11 Alberte 06.03.17

Hvilket speciale har du? Dagtilbud, skole/fritid eller social/special? 

Mor til Emilie og Alberte  

Anmeld Citér

13. september

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Hvilket speciale har du? Dagtilbud, skole/fritid eller social/special? 

Ingen speciale, jeg er på den gamle uddannelse, så jeg er over alle tre områder. Men min sidste praktik var i en børnehave med mange mange tosprogede og udsatte børn 

Anmeld Citér

13. september

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ingen speciale, jeg er på den gamle uddannelse, så jeg er over alle tre områder. Men min sidste praktik var i en børnehave med mange mange tosprogede og udsatte børn 

1. Hvad interesserer dig? 

Jeg har skrevet en opgave om privat anerkendelse efter Axel Honneths definition. Vil tro det ikke er den form for anerkendelse de fleste skriver om. 

Det var ift. anbragte børn som ikke får den private anerkendelse derhjemme, sksl pædagogen så give den og hvor går grænsek fra profesionel, personlig og privat. Der var mange dilemmaer forbundet som var interessante at diskutere 

Der var super mange teorier man kunne koble på - per schultz relationsdannelse, de tre p'er, bent mandsen ift. magt. 

Jeg har også skrevet en opgave om hvordan man arbejder med børn som kommer med et anderledes værdisæt. Det var afgrænset til at omhandle de to-sprogede familier. 

Anmeld Citér

13. september

MrsB

Profilbillede for MrsB

Jeg og min gruppe skrev om børns seksualitet. Der er så meget spændende læsning omkring emnet. Især en hel del ny forskning og artikler. 

Mit Bachelor projekt omhandlede overordnet om leg og læring. Der er også virkelig meget spændende, og mange forskellige grene man kan gå inden for - Feks læringsplaner og strukturering omkring dagtilbud. 

Var på den nye uddannelse med speciale i dt

Anmeld Citér

14. september

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har skrevet en opgave om privat anerkendelse efter Axel Honneths definition. Vil tro det ikke er den form for anerkendelse de fleste skriver om. 

Det var ift. anbragte børn som ikke får den private anerkendelse derhjemme, sksl pædagogen så give den og hvor går grænsek fra profesionel, personlig og privat. Der var mange dilemmaer forbundet som var interessante at diskutere 

Der var super mange teorier man kunne koble på - per schultz relationsdannelse, de tre p'er, bent mandsen ift. magt. 

Jeg har også skrevet en opgave om hvordan man arbejder med børn som kommer med et anderledes værdisæt. Det var afgrænset til at omhandle de to-sprogede familier. 

Helt ærligt, så er jeg ikke sikker på hvad der interesserer mig. Jeg har være i praktik to gange, i børnehaver med mange udsatte børn. Så måske omsorgssvigtede børn, det er i hvert fald det jeg gerne vil arbejde med når jeg er færdiguddannet.

Lige nu er min hjerne bare lukket ned, og kan mærke kampgejsten slet ikke er til at finde.

Anmeld Citér

14. september

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har netop siddet og set dokumentaren om Lisbeth Zornig. Og hører om hvordan en pædagog gerne ville adoptere hende som barn. 

Jeg er blevet interesseret i den måde en pædagog kan blive den primære omsorgsperson. Men ved ikke hvordan jeg skal vinkle den, og skrive min problemformulering. 

Anmeld Citér

14. september

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har netop siddet og set dokumentaren om Lisbeth Zornig. Og hører om hvordan en pædagog gerne ville adoptere hende som barn. 

Jeg er blevet interesseret i den måde en pædagog kan blive den primære omsorgsperson. Men ved ikke hvordan jeg skal vinkle den, og skrive min problemformulering. 

Jamen tænker du skal afgrænse, alder og institutionstype. 

Men privat anerkendelse er netop relevant ift. det at være primær omsorgsperson. 

Jeg ville synes det var spændende at undersøge på hvilken måde privat anerkendelse kan komme til udtryk på en døgninstitution med anbragte børn samt under hvilke vilkår for pædagogen. Jeg tænker der må være nogle dilemmaer i forhold til at pædagogen er en myndighed men samtidig primær omsorgsperson, der må være nogle dilemmaer ift. det at være profesionel, personlig overfor privat osv. 

Og er der noget man kan kalde profesionel kærlighed? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.