Børnefødselsdag hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hej derude 

Vi står og skal holde en 9 år fødselsdag og er fuldstændig tom for ideer til hvad vi kan finde på? 

Jeg synes det er en svær alder. Vi vil gerne holde dem hjemme, for at kunne holde budgettet relativt lavt. 

Vi har lidt i tankerne at holde det om aftenen, men noget aftensmad. 

Tanken har også være noget spil af en art på en eller anden måde... altså fx på wii/PlayStation eller lignende. 

Ideer modtages med kyshånd! 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. september

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Babyklar87 skriver:

Hej derude 

Vi står og skal holde en 9 år fødselsdag og er fuldstændig tom for ideer til hvad vi kan finde på? 

Jeg synes det er en svær alder. Vi vil gerne holde dem hjemme, for at kunne holde budgettet relativt lavt. 

Tanken har også være noget spil af en art på en eller anden måde... altså fx på wii/PlayStation eller lignende. 

I min søns klasse er de begyndt at holde fødselsdag fredag børnene kommer omkring 17-17.30 spiser aftensmad og ser Disney show.

Børnene bliver så hentet kl 20.00

Børnene plejer som ofte at få pølser og brød eller pizza. Og så er det meget forskelligt om der er lavet en slik pose til hvert barn eller der bliver sat skåle frem men lidt forskelligt til deling.

Anmeld Citér

13. september

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Jeg tænker at spil er helt fint men ville aldrig selv ha iPad, wii, PlayStation og den slags som underholdning til en fødselsdag, børn kan godt lege uden elektronik. Jeg ville vælge nogle andre ting som gæt og grimasser, tegn og gæt, eller hva man nu kan finde på af den slags. Lave nogle konkurrencer eller noget. Sidst vi havde vores venners børn på besøg lavede jeg noget skattejagt, til de små børn havde jeg tegnet hva de skulle og til de lidt større havde jeg skrevet korte ord som feks, "rød bil", "hund kurv", "æble træ" osv

Anmeld Citér

13. september

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er det en drenge/pige fødselsdag??

Thea har været til en aftensfest, hos en veninde, hvor de lavede lagkageløb, hvor de var ude og finde små bunde, flødeskum, banan, marmelade, krymmel osv, også sku de selv samle deres egen lille lagkage.

Bagefter holdte de mini disko i stuen. Det havde været super fedt. Men ved ik om drenge feks ville syntes det ville være sjovt??

Vi har også et år lavet forskellige skarbeloner på pap, også havde vi købt forskellige hårfarver, også ku de vælge et billede, de ville ha sprayet i håret. 

Drengende i theas klasse har været ude og bowle, men det koster jo self lidt.

Og ellers er vi i theas klasse, begyndt at slå fødselsdagene sammen, så de er 2-3 piger der holder fest sammen. 

Sidste år holdte Thea og 2 veninder fødselsdag i babooncity og i søndags holdte Thea og en veninde fødselsdag i haunstrup zoo. 

Når de går sammen, ka man lave lidt større ting og samtidig holde udgifterne nede! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. september

Thea14

Profilbillede for Thea14

Min erfaring er at man ikke behøver planlægge så meget. Børnene skal nok underholde sig selv og selv finde på ting at lave. 

Så hvis der er planlagt noget spiseligt som de får lidt tid til at gå med (en børnevenlig buffet med frikadeller, pølsehorn og pizzasnegle, eller måske byg selv burgere), en form for kage eller slik til lidt senere og så bare gjort plads til at de kan være der, så går mange ting helt af sig selv.

Anmeld Citér

13. september

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Tak for inputs. 

Maden er ikke problemet, der er jeg rimelig skarp. 

Det er mere det med underholdning/hygge. 

Jeg er i princippet heller ikke pjattet med skærmhygge, men kan bare mærke at jeg skiller mig temmelig meget ud, i forhold til mange af de andre børns forældre. Jeg er rimelig old school, trods min ret unge alder, men jeg vil selvfølgelig gerne møde mine børn der hvor de er.

Men mange i min søns klasse holder fødselsdage alle mulige steder hvor der er aktiviteter. Dels synes jeg det er dyrt og upersonligt og dels synes jeg der går enormt meget fra det med at holde en "rigtig" fødselsdag. 

Talte med et forældrepar der havde givet 6500kr. for en børne(pige)fødselsdag. Det synes jeg bare er overdrevet, hvis jeg sammenlagt skulle bruge ca. 19500kr. om året for børnefødselsdage(3 børn). 

Anmeld Citér

13. september

BC

Profilbillede for BC
Kærlighed og kaos ??

Min søn skal holde børnefødselsdag for drengene i hans klasse i slutningen at oktober.. vi holder det sammen med hans bedste kammerat, og splejser om at tage alle drengene med ud og bowle. 

På fredag skal vi holde min bonus drengs fødselsdag, 6 år, så han vil gerne have den klassiske med hotdogs, chokolade kage og skattejagt med slikposer.. 

tænker at de bruger meget tid på at lege, spise, være udenfor osv.. det behøver slet ikke være vildt og crazy.. jeg vil aldrig selv bruge 1000+ for at holde min søns børnefødselsdag.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

13. september

ann-kristina

Profilbillede for ann-kristina

Bål i haven med snobrød, pølser og skumfiduser. 

Anmeld Citér

13. september

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Babyklar87 skriver:

Hej derude 

Måske kunne man lave nogle små konkurrencer/lege hvor de kan vinde slikposer. Sådan noget med hvis hold kan bygge højest tårn af klodser eller plastikkrus osv, eller ramme et mål med flest papirskugler, være hurtigst til noget.. Måske kan man også google sig frem til nogle sjove kemiske eksperimenter der er hjemme- og børnevenlige, som børnene kan være med til at lave. Og hvis det er drenge, kunne man måske investere i noget model byggesæt af en art, som ikke er alt for indviklet, men sejt. Så kan de rode lidt med det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.