Motion efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. september 2017

Buller4321

Profilbillede for Buller4321

Hej 

jeg skal have planlagt kejsersnit i starten af december.

vi har bestilt skiferie i uge 5. 

Er der lige optimistisk nok, håbede egentlig på at kunne stå lidt på ski selv

Hvor lang tid gik der for jer før i kunne dyrke motion efter kejsersnit ? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. september 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Buller4321 skriver:

Hej 

Nu er der forskel på sport, og hvor længe man er om at komme sig.

Jeg ville ikke have kunnet stået på ski efter mine kejsersnit så hurtig efter. 

Anmeld Citér

11. september 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Buller4321 skriver:

Hej 

Efter mit sidste ks ville jeg helt sikkert godt kunne have stået lidt på ski. Måske ikke så lang tid da gangen og nok også mere forsigtigt i forhold til fald på ski. 

Jeg fik ks kl 11.15 og kl 15.30 var jeg klar til at gå rundt. Og hvis ikke det var fordi sygehuset forlangte jeg blev en overnatning havde jeg taget hjem samme dag. 

Men det er jo meget forskelligt fra person til person hvordan man tager det. 

En jeg lagde på stue med havde fået ks kl 9.00 om morgen og hun kunne ikke gå rundt uden hjælp.  først lidt dagen aften pga mange smerter og svimmelhed. 

Anmeld Citér

11. september 2017

Buller4321

merethe skriver:

Nu er der forskel på sport, og hvor længe man er om at komme sig.

Jeg ville ikke have kunnet stået på ski efter mine kejsersnit så hurtig efter. 

Jeps og kan læse anbefalingerne er lidt forskellige  så tænkte det var bedre at høre nogle af jer, tak for svar

Anmeld Citér

11. september 2017

Buller4321

hannetheis skriver:

Efter mit sidste ks ville jeg helt sikkert godt kunne have stået lidt på ski. Måske ikke så lang tid da gangen og nok også mere forsigtigt i forhold til fald på ski. 

Jeg fik ks kl 11.15 og kl 15.30 var jeg klar til at gå rundt. Og hvis ikke det var fordi sygehuset forlangte jeg blev en overnatning havde jeg taget hjem samme dag. 

Men det er jo meget forskelligt fra person til person hvordan man tager det. 

En jeg lagde på stue med havde fået ks kl 9.00 om morgen og hun kunne ikke gå rundt uden hjælp.  først lidt dagen aften pga mange smerter og svimmelhed. 

Satser heller ikke på, at kunne stå ret meget og vi har os små børn med på 4 og 6 år (udover baby, som min mor gerne vil passe, hvis jeg kan stå lidt) så det er bare en time eller to. Ville bare høre om dette evt kunne være en mulighed - ved selvfølgelig godt at vi heler forskelligt og tager tingene forskelligt 

tak for svar 

Anmeld Citér

12. september 2017

Hekate

Nej, du vil næppe kunne stå op ski allerede - så kun ekstremt forsigtigt i hvert fald!

Jeg fik kejsersnit tidligere i år og var optimistisk oppe på min racercykel efter 5 uger. Jeg cyklede 2 ture på ca. 10 km hver og måtte sande, at det gik ikke. Jeg fik simpelthen for ondt i mit ar. Jeg havde godt nok også haft en infektion, men det var mere indeni, at det gjorde ondt. Der er ligesom en hel "pølse" af ømt arvæv omme bag arret og der går altså lige nogle måneder, inden det heler...

Jeg forsøgte mig igen og igen, men først efter 3 måneder kunne jeg cykle, uden at det gjorde ondt bagefter.

Jeg ville slet ikke turde stå på ski - jeg var selv meget bange for (ja, er endda stadig) at arret skal springe op med et styrt. Så jeg ville nøjes med at nyde sneen!

Anmeld Citér

12. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil nok mene at stå på ski, så kort tid efter, nok er lige optimistisk nok. 

Da jeg havde fået aks, var jeg rimelig ok efter 3 dage og helt smertefri efter 14 dage.

Jeg ku dog feks ik bære tunge poser, lave "vilde" drej osv i ihvertfald 8 uger efter.

Jeg prøvede at starte til noget yoga, efter de anbefalet 8 ugers pause og det ku jeg slet ik holde til.

Det man nok ska huske på, er at godt nok er aret helt helet efter de 8 uger, men ens muskler osv er stadig ik helt på toppen vh Stine 

Anmeld Citér

12. september 2017

AnjaB

Profilbillede for AnjaB

Hej 

Vi heler jo forskelligt - Jeg havde trænet en del igennem graviditet og da der var gået 8 uger gik jeg i gang igen med Body toning til mødre på barsel der lige havde født - hold nu op det var hårdt. Træneren fortalte at der kunne gå op mod et år før styrken i maven var helt tilbage og det passer meget godt på mig. Jeg var mig selv i hverdagen men kom der pres på maveområdet kunne jeg ikke kende mig selv, det har taget lang tid at træne styrken op igen så pas på dig selv derude på ski Bakken. (Var forresten mit 3. Ks)

Anmeld Citér

13. september 2017

Buller4321

Hekate skriver:

Nej, du vil næppe kunne stå op ski allerede - så kun ekstremt forsigtigt i hvert fald!

Jeg fik kejsersnit tidligere i år og var optimistisk oppe på min racercykel efter 5 uger. Jeg cyklede 2 ture på ca. 10 km hver og måtte sande, at det gik ikke. Jeg fik simpelthen for ondt i mit ar. Jeg havde godt nok også haft en infektion, men det var mere indeni, at det gjorde ondt. Der er ligesom en hel "pølse" af ømt arvæv omme bag arret og der går altså lige nogle måneder, inden det heler...

Jeg forsøgte mig igen og igen, men først efter 3 måneder kunne jeg cykle, uden at det gjorde ondt bagefter.

Jeg ville slet ikke turde stå på ski - jeg var selv meget bange for (ja, er endda stadig) at arret skal springe op med et styrt. Så jeg ville nøjes med at nyde sneen!

Tak for svar 

jeg kan godt se det nok har været lige optimistisk nok, men jeg må bare holde øje med hytten og sneen i stedet for , hvis jeg får der ligesom dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.