Hindeløsning for og imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hindeløsning 40+0 pga. smerter

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

875 visninger
21 svar
7 synes godt om
11. september 2017

voreslillemus

Profilbillede for voreslillemus

Hej Alle 

Jeg er førstegangs og overvejer at få lavet hindeløsning hos en privat JM, når jeg rammer terminsdagen.
Det skyldes smerter af forskellige karakter. Ondt i ryggen, lænden, fortil og utrolig mange "menstruationssmerter" og plukveer.

Jeg har den sidste 1,5 uges tid sovet elendigt netop pga. det, og kan mærke at jeg fysisk og psykisk bliver mere og mere udmattet.

Hvad er jeres erfaringer med hindeløsning?

Så vidt jeg har forstået virker det kun hvis baby og kroppen er klar. Ellers får man "bare" en masse plukveer som så stopper af sig selv igen, hvilket jeg jo alligevel er vant til  
Samtidig vil jeg heller ikke "presse" kroppen hvis nogen har dårlige erfaringer med det. Så må jeg jo væbne mig med endnu mere tålmodighed og holde ud  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. september 2017

hekran

Profilbillede for hekran
voreslillemus skriver:

Hej Alle 

Jeg er førstegangs og overvejer at få lavet hindeløsning hos en privat JM, når jeg rammer terminsdagen.
Det skyldes smerter af forskellige karakter. Ondt i ryggen, lænden, fortil og utrolig mange "menstruationssmerter" og plukveer.

Jeg har den sidste 1,5 uges tid sovet elendigt netop pga. det, og kan mærke at jeg fysisk og psykisk bliver mere og mere udmattet.

Hvad er jeres erfaringer med hindeløsning?

Så vidt jeg har forstået virker det kun hvis baby og kroppen er klar. Ellers får man "bare" en masse plukveer som så stopper af sig selv igen, hvilket jeg jo alligevel er vant til  
Samtidig vil jeg heller ikke "presse" kroppen hvis nogen har dårlige erfaringer med det. Så må jeg jo væbne mig med endnu mere tålmodighed og holde ud  

Jeg har fået løsnet hinder to gange - eller det vil sige, at jm gerne ville, men første gang var kroppen bare slet ikke klar til det, så det kunne faktisk ikke lade sig gøre.

Anden gang var kroppen klar, men det havde ikke den store virkning og jeg fødte 4 dage senere.

Hindeløsning er ingen garanti for fødsel. Det kan være smertefuldt, men det tager ikke så lang tid.

Anmeld Citér

11. september 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Jeg fik hindeløsning OG 2 stikpiller til at sætte fødslen i gang. Jeg mærkede ikke hindeløsning. men jeg fødte 24 timer efter. Men jeg fik som sagt også piller til at starte det. (Omend det kun var 2 stk hos jordmoderen)

Anmeld Citér

11. september 2017

voreslillemus

hekran skriver:

Jeg har fået løsnet hinder to gange - eller det vil sige, at jm gerne ville, men første gang var kroppen bare slet ikke klar til det, så det kunne faktisk ikke lade sig gøre.

Anden gang var kroppen klar, men det havde ikke den store virkning og jeg fødte 4 dage senere.

Hindeløsning er ingen garanti for fødsel. Det kan være smertefuldt, men det tager ikke så lang tid.

Mange tak for dit svar

så du vil mene at jeg ikke "presser" baby til at komme ud før tid og forcere noget ? Men at der kun virker hvis det alligevel snart skulle ske? 

Jeg er virkelig i 7 sind 

Anmeld Citér

11. september 2017

voreslillemus

CBbaby skriver:

Jeg fik hindeløsning OG 2 stikpiller til at sætte fødslen i gang. Jeg mærkede ikke hindeløsning. men jeg fødte 24 timer efter. Men jeg fik som sagt også piller til at starte det. (Omend det kun var 2 stk hos jordmoderen)

Okay det var da også en god kombi du fik der 

Anmeld Citér

11. september 2017

Ayasmor

Profilbillede for Ayasmor
Baby under construction

Jeg fik hindeløsning v. Jdm 41+0 kl. 8.30 ca. Jeg fødte samme dag kl. 11.40... var dog allerede 3-4 cm åben og livmoderhalsen udslettet.. så var formentlig på vej i fødsel alligevel

Anmeld Citér

11. september 2017

voreslillemus

Ayasmor skriver:

Jeg fik hindeløsning v. Jdm 41+0 kl. 8.30 ca. Jeg fødte samme dag kl. 11.40... var dog allerede 3-4 cm åben og livmoderhalsen udslettet.. så var formentlig på vej i fødsel alligevel

Vildt at det virker så godt for nogen  
Jeg er bare meget i tvivl om det etiske i det, hvis man gør det 40+0.. og jeg burde være mere tålmodig..

Anmeld Citér

12. september 2017

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Mit vand var gået men det var grønt så jeg skulle sættes igang med vedrop da jeg ikke rigtigt havde veer af mig selv. Det gik meget langsomt fremad med åbning.   Baby reagerede ikke så godt på det og det skulle skalp ph til og ve drop blev slukket. Jeg var 3cm åben da lægen begyndte at rode for at få lavet skalp ph. Tre kvarter efter havde jeg født. De havde knapt fået startet ve droppet igen. 

Så er kroppen på vej så er det virkelig noget der virker. 

Anmeld Citér

12. september 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby
voreslillemus skriver:

Okay det var da også en god kombi du fik der 

Jeg var også i 41+1 og belastet af et blodtryk på 160. Så jeg skulle sættes i gang  

Anmeld Citér

12. september 2017

Beem82

Hindeløsning virker kun hvis kroppen er klar, så jeg vil slet ikke have skrupler. Dog skal du være forberedt på at du får en del plukveer som ikke hjælper på søvnen. Så der skal du nok overveje om du har overskud til det eller bare skal prøve at få så god hvile som muligt under de nuværende omstændigheder.

God fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.