Har du (også) mistet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2017

altogintet

Hej piger

Der har ofte floreret fødselsberetninger herinde, og hvor er de skønne at læse, selvom jeg ikke selv har født. Og jeg kan virkelig godt forstå, at en fødsel er en oplevelse, der kan være rar senere at bearbejde gennem ord.

Jeg har ikke født, men jeg har selv haft brug for at komme af med min oplevelse, selvom det nu er over to år siden det skete.

Måske sidder andre derude, der har lyst til at dele deres oplevelser med de graviditeter, der desværre ikke ender med en baby?

Her kommer den korte version af, hvordan jeg fandt ud af, at jeg var ved at miste.

Jeg vågnede tidligt en torsdag morgen, fordi jeg havde rigtig ondt i maven. Troede egentlig bare jeg skulle tisse. Mens jeg tisser får jeg rigtig ondt, og jeg går ind og vækker min kæreste. Jeg ringer til skadestuen og der går lidt tid, så kommer der en lægevagt. Han undersøger mig kort og får så en tid på gynækologisk afdeling til mig nogle timer senere.

Da vi kommer derop bliver jeg scannet, og lægen kan se fosteret ikke sidder i min livmoder, men der i mod i min højre æggeleder. Det slår os helt ud, men det kan jo ikke leve videre, når det sidder der.
Jeg bliver derfor opereret samme aften, hvor de fjerner fosteret og min ene æggeleder.

Det var en rigtig hård omgang for mig, både fysisk og psykisk. I dag er jeg kommer (nogenlunde) videre, og vi forsøger nu igen

Hvis du vil læse den lange version, så står den lige her.

Har du mistet og hvordan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2017

Flomama

Det er en drøj omgang at miste jeg har desværre prøvet det Mange gange. 

1. Vågner med smerter der går ned i låret. Tror først jeg har krampe fordi mit lår gør så ondt. Får med bøvl kommet op og stå og falder bare fladt på maven uden mine ben gør noget. Her opdager jeg jeg bløder meget (7+3) ringer til lægevagten der fejer mig total af vejen og får mig til at lyde som en hystade, pludselig får jeg feber og de vileste kramper, min mand ringer og får trumfet igennem at de skal se på mig! Fosteret sidder i æggelederen og jeg blive akut opereret og ligger på hospitalet i 10 dage fordi jeg har infektion i hele livmoderen. 

2. 6+2 spotan abort. Ikke kritisk. Jeg bløder "bare" og får det hele ud selv. 

3. 8+0. Kommer til tidlig scanning og må konstatere den er død og har været det siden uge 6. Får en medicinsk abort. 

4. (Okay ikke helt en jeg har mistet i graviditet) min søn på 4 dage (født 29+0) ved aks pga. Moderkage løsning har massive hjerneblødninger i begge sider og vi tager det tunge valg at slukke respiration og han sover ind i vores arme. 

5. 5+2 spontan abort igen bløder ganske ukritisk det hele ud. 

6. Graviditeten sidder i æggelederen og de er tvivl om de skal operere. Min krop klarer den selv (jule aften !) 

7. 5+2 igen ukritisk spontan abort

Nu har jeg givet op. Vi får ikke flere børn, kan simpelthen ikke holde til det. Så nu skal jeg steriliseres  

Anmeld Citér

11. september 2017

altogintet

Flomama skriver:

1. Vågner med smerter der går ned i låret. Tror først jeg har krampe fordi mit lår gør så ondt. Får med bøvl kommet op og stå og falder bare fladt på maven uden mine ben gør noget. Her opdager jeg jeg bløder meget (7+3) ringer til lægevagten der fejer mig total af vejen og får mig til at lyde som en hystade, pludselig får jeg feber og de vileste kramper, min mand ringer og får trumfet igennem at de skal se på mig! Fosteret sidder i æggelederen og jeg blive akut opereret og ligger på hospitalet i 10 dage fordi jeg har infektion i hele livmoderen. 

3. 8+0. Kommer til tidlig scanning og må konstatere den er død og har været det siden uge 6. Får en medicinsk abort. 

4. (Okay ikke helt en jeg har mistet i graviditet) min søn på 4 dage (født 29+0) ved aks pga. Moderkage løsning har massive hjerneblødninger i begge sider og vi tager det tunge valg at slukke respiration og han sover ind i vores arme. 

6. Graviditeten sidder i æggelederen og de er tvivl om de skal operere. Min krop klarer den selv (jule aften !) 

Nu har jeg givet op. Vi får ikke flere børn, kan simpelthen ikke holde til det. Så nu skal jeg steriliseres  

Kære Flomama

Sikke meget du har været igennem. Kan godt forstå du ikke kan mere. Det gør så ondt hver gang, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det gør 7. gang ��  

Ønsker dig alt det bedste i fremtiden 

Anmeld Citér

12. september 2017

Lisva

Jeg er gravid i 9. uge og skulle helt afgjort ikke været gået ind i denne tråd.  Nu sidder jeg og stortuder over jeres historier. Jeg føler så meget med jer og tænker, at I er nogle meget stærke kvinder, der på en eller anden måde har formået at komme igennem en ubeskrivelig sorg. Jeg sender jer mange kærlige tanker.

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym

Sen abort i uge 20 da vores datter pludselig fik en tumor ud af det blå. Jeg måtte selv afslutte graviditeten og føde hende da hun ikke ville have overlevet alligevel. Før nellie har jeg haft 2 spontan aborter tidlig i graviditeten 

Anmeld Citér

13. september 2017

januar16

Flomama skriver:

Puha hvor har du været alt for meget igennem. Jeg forstår virkelig godt hvorfor at i har taget det hårde valg om ikke at prøve mere. 

Mange kram herfra

Anmeld Citér

13. september 2017

Flomama

januar16 skriver:

Puha hvor har du været alt for meget igennem. Jeg forstår virkelig godt hvorfor at i har taget det hårde valg om ikke at prøve mere. 

Mange kram herfra

Tak. 

Ja det har været fuldstændig urimelig hårdt, og min psyke kan ikke mere. Så det er tungt men rigtig valg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.