Hej piger
Der har ofte floreret fødselsberetninger herinde, og hvor er de skønne at læse, selvom jeg ikke selv har født. Og jeg kan virkelig godt forstå, at en fødsel er en oplevelse, der kan være rar senere at bearbejde gennem ord.
Jeg har ikke født, men jeg har selv haft brug for at komme af med min oplevelse, selvom det nu er over to år siden det skete.
Måske sidder andre derude, der har lyst til at dele deres oplevelser med de graviditeter, der desværre ikke ender med en baby?
Her kommer den korte version af, hvordan jeg fandt ud af, at jeg var ved at miste.
Jeg vågnede tidligt en torsdag morgen, fordi jeg havde rigtig ondt i maven. Troede egentlig bare jeg skulle tisse. Mens jeg tisser får jeg rigtig ondt, og jeg går ind og vækker min kæreste. Jeg ringer til skadestuen og der går lidt tid, så kommer der en lægevagt. Han undersøger mig kort og får så en tid på gynækologisk afdeling til mig nogle timer senere.
Da vi kommer derop bliver jeg scannet, og lægen kan se fosteret ikke sidder i min livmoder, men der i mod i min højre æggeleder. Det slår os helt ud, men det kan jo ikke leve videre, når det sidder der.
Jeg bliver derfor opereret samme aften, hvor de fjerner fosteret og min ene æggeleder.
Det var en rigtig hård omgang for mig, både fysisk og psykisk. I dag er jeg kommer (nogenlunde) videre, og vi forsøger nu igen 
Hvis du vil læse den lange version, så står den lige her.
Har du mistet og hvordan?