Meldt til kommunen - langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
4 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi har flere børn, den ældste er aspergers/ADHD. Derfor har vi haft et tæt samarbejde med kommunen på eget ønske, for bedst muligt at hjælpe vores barn. Af samme årsag skulle vi i et andet paragraf forløb og i den forbindelse blev der lavet en børnefaglig undersøgelse. Det blev som ren kotyme lavet på alle vores børn. De kom også i vores hjem og der var ikke noget at pege fingre af, hverken omkring hjemmet eller vores børn, eller i pasningstilbud.

vi har nu boet i vores hjem i 2 år, og da vi flyttede herud, blev vi beskyldt af en nabo, at vi havde ladet vores lille barn ligge og skrige og græde uden at reagere, hvilket ikke er korrekt. Prøvede efterfølgende at forklare dette til konen, og en fælles nabo fortalte så, at manden også ofte kom og skældte ud hvis børnene græd, da de var små. 

Vi har nærmest ingen kontakt haft, og pludselig ligger der post i eboks. Det er en anonym underretning, hvilket vi bliver meget kede af da vi prioriterer vores børn mere end alt andet. Dagen efter ringer vi og beder om aktindsigt. Vi får den anonyme anmeldelse i eboks, og vi kan tydeligt ud fra beskrivelsen se det er ham der har anmeldt os. Ikke om den ældste, men vores mindste barn, delt netop den historie jeg har beskrevet, samt beskrevet detaljer som kun kan komme fra ham. 

Jeg vælger at tage en rolig snak, og han benægter alt, og pyt, mit mål var at forklare hvordan vores familie fungerer. Han fortæller så, at han ved hvem det er, men vedkommende bor helt omme på en anden vej (hvor vores børn umuligt kan høres) og vil ikke dele hvem det er (jeg havde ikke spurgt om dette) han fortæller videre at han selv havde været bekymret, men at det var vendt efter at han havde snakket med et nært familiemedlem (hvilket vi ikke vidste, og der var opfattelsen af vores børn og vores omsorg for den, en anden, fortalte han) men at den som havde anmeldt havde gjort det for vores skyld og vi skulle se det positivt da det jo kunne være vi ikke selv var over problemerne. 

Ville ikke skabe ballade så lukkede den lidt af. Vi ved stadig det er ham, og føler det så ubehageligt. Vi ved bla fra inst. Familiekonsulent osv at sagen vil blive afvist. Men overvejer kraftigt at lave et skriv i vores forening. Vi bor meget lukket, med en del socialt, vejfest, fastelavn, osv. Jeg føler det være et kæmpe tillidsbrud, og havde der været bare den mindste smule hold i det, fint nok. Men det er en grim oplevelse, fra nærmeste nabo, og vi ville selvfølgelig ikke oplyse hvem vi ved har gjort det, men et generelt skriv om at gøre opmærksom på at det for os er et stort problem ifh til tillid osv. 

Har virkelig brug for nogle kommentarer på dette 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2017

Ena

Anonym skriver:

Sagen er den at vi har flere børn, den ældste er aspergers/ADHD. Derfor har vi haft et tæt samarbejde med kommunen på eget ønske, for bedst muligt at hjælpe vores barn. Af samme årsag skulle vi i et andet paragraf forløb og i den forbindelse blev der lavet en børnefaglig undersøgelse. Det blev som ren kotyme lavet på alle vores børn. De kom også i vores hjem og der var ikke noget at pege fingre af, hverken omkring hjemmet eller vores børn, eller i pasningstilbud.

vi har nu boet i vores hjem i 2 år, og da vi flyttede herud, blev vi beskyldt af en nabo, at vi havde ladet vores lille barn ligge og skrige og græde uden at reagere, hvilket ikke er korrekt. Prøvede efterfølgende at forklare dette til konen, og en fælles nabo fortalte så, at manden også ofte kom og skældte ud hvis børnene græd, da de var små. 

Vi har nærmest ingen kontakt haft, og pludselig ligger der post i eboks. Det er en anonym underretning, hvilket vi bliver meget kede af da vi prioriterer vores børn mere end alt andet. Dagen efter ringer vi og beder om aktindsigt. Vi får den anonyme anmeldelse i eboks, og vi kan tydeligt ud fra beskrivelsen se det er ham der har anmeldt os. Ikke om den ældste, men vores mindste barn, delt netop den historie jeg har beskrevet, samt beskrevet detaljer som kun kan komme fra ham. 

Jeg vælger at tage en rolig snak, og han benægter alt, og pyt, mit mål var at forklare hvordan vores familie fungerer. Han fortæller så, at han ved hvem det er, men vedkommende bor helt omme på en anden vej (hvor vores børn umuligt kan høres) og vil ikke dele hvem det er (jeg havde ikke spurgt om dette) han fortæller videre at han selv havde været bekymret, men at det var vendt efter at han havde snakket med et nært familiemedlem (hvilket vi ikke vidste, og der var opfattelsen af vores børn og vores omsorg for den, en anden, fortalte han) men at den som havde anmeldt havde gjort det for vores skyld og vi skulle se det positivt da det jo kunne være vi ikke selv var over problemerne. 

Ville ikke skabe ballade så lukkede den lidt af. Vi ved stadig det er ham, og føler det så ubehageligt. Vi ved bla fra inst. Familiekonsulent osv at sagen vil blive afvist. Men overvejer kraftigt at lave et skriv i vores forening. Vi bor meget lukket, med en del socialt, vejfest, fastelavn, osv. Jeg føler det være et kæmpe tillidsbrud, og havde der været bare den mindste smule hold i det, fint nok. Men det er en grim oplevelse, fra nærmeste nabo, og vi ville selvfølgelig ikke oplyse hvem vi ved har gjort det, men et generelt skriv om at gøre opmærksom på at det for os er et stort problem ifh til tillid osv. 

Har virkelig brug for nogle kommentarer på dette 

på forhånd tak

Det må være virkelig svært.

Jeg ville ikke blande hele nabolaget ind i denne konflikt, det ville være et skridt op ad konflikttrappen i stedet for et skridt ned, som altid er mest hensigtsmæssige. Hvis du virkelig er helt sikker på at det lige præcis er den nabo, der har sendt underretningen, ville jeg blive ved med at konfrontere ham hver gang, der er sendt en underretning af sted. Jeg ville i første omgang takke ham for omtanke og omsorg for jeres børnene og jer som familie (selv om det er nærliggende at gøre det modsatte) og spørge ham, om han ikke kunne henvende sig til jer ved bekymring, så I kunne snakke sammen og eventuelle misforståelser kunne blive afklaret inden en underretning blev skrevet. Hvis han så alligevel mener at der er grund til bekymring og til at sende en underretning, så er I da i hvert fald forberedte. 

Engang havde jeg en nabo, som var godt og grundigt rasende på det lokale Bed & Breakfast, fordi deres skilt altid havde det ene ben omkring 2 cm. ude på fortorvet og det er imod reglerne. Ejerne var nogle rimelig loose typer og blev vanvittigt provokerede af hans overdrevne korrekthed. Konflikten trappede bare mere og mere op, skiltet kom længere ud på fortorvet og naboen sendte klager alle mulige steder hen, selv til borgmesteren. Hele nabolaget blev påvirket af konflikten, den ene halvdel holdt med den ene og den anden halvdel med den anden. Der var dårlig stemning, intet fællesskab eller sammenhold, ingen sommerfest eller fastelavn, og det var faktisk ikke særligt rart at bo der. Jeg er gode veninder med den kvindelige ejer og en dag havde jeg fået nok og bad hende ringe på hos den korrekte nabo og takke ham for at hjælpe dem med at huske reglerne eller noget i den stil og så stille det skide skilt der, hvor det måtte stå. Det gjorde hun og han holdt op med at være så sur og med at sende klager. 

Så hold de andre naboer udenfor konflikten, konfronter ham på en god måde, hvor du holder bolden helt på egen banehalvdel og bed om dialog i stedet for underretning. 

Anmeld Citér

9. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er super ærgeligt og helt sikkert grænseoverskridende, men at skrive til hele nabolaget om at jeres tillid er blevet brudt, kam jeg ikke se nogen ide i. 

Hvorfor skal alle blandes ind i noget de højst sandsynligt ikke ved noget om alligevel? Og hvad vil du med skrivelsen? Skal man ikke længere underette hvis man er i tvivl om hvorvidt børn trives i deres hjem? 

Anmeld Citér

10. september 2017

Abracadabra

Hvad nu hvis din besked til nabolaget har præcis den modsatte virkning end tilsigtet? Hvad nu hvis dine naboer pludselig bliver ekstra opmærksomme på, hvordan I er som forældre? Og flere og flere finder fejl... 

I opnår meget nemt, at flere og flere tager afstand til jer - fordi det er meget svært at forfatte en skrivelse omkring en falsk anklage. Mange vil undre sig og få tænker om, at I nok også ER lidt dårlige forældre - og de tanker kommer fra jer, hvis I skriver ud til alle.

Hvis en enkelt galning fortæller, at han har hørt jeres unge græde, vil folk bare trække på skulderen. Men hvis I begynder at forsvare jer, vil folk begynde at tænke, at I har grund til at forsvare jer.

Lad sagen ligge. 

Anmeld Citér

10. september 2017

Anonym trådstarter

I har nok ret i vi bør lade den ligge. Vi er nok bare meget rystede og utrolig kede af at blive dømt sådan vi ønsker på ingen måde at være til gene for andre og at nogle lyde får en mand til at tro vi ikke er gode ved 1 af vores børn, gør så ondt. De tidligere ejere var utrolig vellidte og meget aktive, og de fleste har bortset i rigtig mange år. Så da der blev ytret de var kede af at miste de tidligere ejere samt at vi har følt det rigtig svært at komme ind på folk, da de er så sammentømrede, ja så gjorde dette her bare ekstra ondt. Det er nok også afmagten i, at selvom vi ved at sagen vil blive afvist, så vil den for altid ligge hos kommunen, hvor anmelder bare frit kan anmelde, og det er på et utrolig vagt grundlag når man læser anmeldelsen, og det er helt uden nogen form for konsekvens. 

Det føles også bare så grænseoverskridende at vedkommende bag vores ryg har blandet familie ind i det, og udnyttet til at hente oplysninger. Det er SÅ meget over grænsen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.