Dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg holder ikke til dette niveau hvor det er arbejde 37 timer og transport hente barn man aldrig ser, barn er i trodsalderen, kæreste vil ha sex osv osv osv 

og nu får jeg sandheden at vide fra min 2 årig, som ikki rigtigt kan snakke endnu, men har stadig formålet at sige sætning: Mor, ikke blive sur, mens hun holder om mit hovedet 

fuck! Jeg føler jeg fejler for vildt som mor, at mit barn siger sådan en sætning

jeg magter snart ikke mere filmen knækker snart 

jeg er så overvældet med ALT!

kender i dette fornemmelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2017

Carina:-)

Jep kender det godt.

Og det er vigtigt du lytter til dig selv,og dit barn.

Måske du skulle skære ned for arbejdet ? 

F.eks til 32 eller 30 timer - der frigiver noget tid til dit barn.

Købe dig til rengøring hver fredag .

Her er fredag  blevet til familiedag/aften.

Jeg lukker ned for arbejdet kl 12  

Henter mine børn,og så går vi ud og spiser frokost .

Kommer hjem til rengjort hjem- hygger med børn til far kommer hjem -Og så laver han mad /henter mad til rollingerne som spiser inden disney.

Efter Disney er det puttetid for de yngste og de ældste som jævnligt har sleepover med kammerater går ovenpå.

Mor og far dater så resten af aften med sushi/tapas eller andet godt - langt karbad ( sammen) og ja sex eller også sover vi bare  Men det gør at alle de dage hvor jeg har grædt af dårlig samvittighed,af magtesløshed og modløshed - de er blevet færre efterhånden som jeg har forstået at jeg kan ikke det hele.

Og at jeg bliver nødt til at priotere arb når jeg er på arb og priotere familie når jeg har besluttet mig for at holde fri.

Det sker at vi ikke kan holde familie fredag pga andre aftaler ,sygdom eller anet.Men så vidt muligt forsøger vi at holde fast. 

For at livet skal være rart at leve ,skal man også huske at leve. 

Anmeld Citér

6. september 2017

Carina:-)

Og hey - du er ikke en dårlig mor.

Du er en fyldt mor ,og det er ikke det samme ! 

Anmeld Citér

6. september 2017

Lul85

Anonym skriver:

Jeg holder ikke til dette niveau hvor det er arbejde 37 timer og transport hente barn man aldrig ser, barn er i trodsalderen, kæreste vil ha sex osv osv osv 

og nu får jeg sandheden at vide fra min 2 årig, som ikki rigtigt kan snakke endnu, men har stadig formålet at sige sætning: Mor, ikke blive sur, mens hun holder om mit hovedet 

fuck! Jeg føler jeg fejler for vildt som mor, at mit barn siger sådan en sætning

jeg magter snart ikke mere filmen knækker snart 

jeg er så overvældet med ALT!

kender i dette fornemmelse 

Kære Trådstarter.  

Jeg vil godt starte med at anerkende dine frustrationer over hverdagen.

Din problemstilling er desværre ikke et enkelt tilfælde, men noget rigtig mange kvinder såvel også mænd dagligt kæmper med.

At få hverdagens gøremål til at gå op i en højere enhed samtidig med, at man skal være nærværende og drage omsorg for sine små, kan være noget af en mundfuld at sluge.

Det beste du kan gøre er at forsøge at gøre hverdagen lettere for dig selv.... Jeg ved godt det er nemmere sagt en gjort

Skal man evt. lave ekstra mad i weekenden til nedfrysning så madlavning ikke fylder så meget i hverdagen ?

Kan kæresten bidrage med noget der gør hverdagen mere overskuelig ?

osv osv..

Jeg synes, bestemt ikke du er en dårlig mor. Du reagere netop på situationen, hvilket vidner om at du er bevidst omkring problemstillingen og ønsker at forandre den til det bedre.

Har du prøvet at tale med din kæreste, familie el venner om det ? Måske de ville kunne hjælpe med inputs til hvordan det hele kunne blive let lettere.

Jeg håber, det hele vil ændre sig til det bedre

Anmeld Citér

6. september 2017

AogA

Kære dig  Jeg vil blot sende et kram til dig  Du er ikke en dårlig mor, men blot en mor som er presset af hverdagens udfordringer. 

Jeg har selv studeret hjemme de sidste par år af de grunde som du selv nævner . Jeg var så ked af, at jeg aldrig havde tid og overskud til vores ældste dengang vi kun havde ham, at jeg simpelthen valgte at læse hjemme så jeg kunne gå hjemme med vores midterste og nu også vores yngste. 

Som de andre foreslår så ville det nok være godt for dig med udbringning af madvarer og rengøringsservice så du kun skal fokusere på familien når du endelig er hjemme  Det er også en god idé at tage nogle fridage eller ihvertfald forkorte en arbejdsdag en gang om ugen hvor i så kan fokusere på kvalitetstid med familien hvis du har en mulighed  Og så prøve at sørge for at stå op i god tid om morgenen og lav en lækker morgenmad til dig og din datter (og din mand hvis han er hjemme) så i får en god start på dagen uden stress, og du tager på arbejde med god samvittighed  Og så se om dig og din mand ikke kan få jeres datter passet en aften hvor i bare lader op på sofaen med en god film, take away og nærvær 

Anmeld Citér

6. september 2017

Lunae

Årh hvor jeg kender den følelse. Jeg har ofte bandet konkurrencestaten og det moderne samfund laaaangt væk. Men det er nu endda sådan vi har valgt at indrette os.

Det der fungerer herhjemme er følgende:

Min mand har mulighed for at flexe på sit arbejde, så han møder 6.30-14.30 hver dag. På den måde bliver ungerne senest hentet kl 15.30. Det betyder at vi haft eftermiddagen sammen. 

Vi har tre børn, hvor alle går til sport og aktiviteter. Det er et værre puslespil og der går meget tid med det. Vi forsøger at have én dag fri i weekenden (oftest fredag), hvor vi bare er sammen som familie og gør hvad der falder os ind.

Jeg er pt på barsel, men drømmer om at finde et job på max 30 timer om ugen, så jeg stadig kan være der for ungerne. Rengøring har vi også overvejet at investere i og hvis det kan hjælpe på en travl hverdag, så er det virkelig godt givet ud.

bare vid - du er ikke alene! Der er bare ikke nok timer i et døgn til at kunne nå ALT!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.