Anonym skriver:
Jeg forstår dig så godt, dog er det min storesøster, der opfører sig på den måde og hun tænker går den så går den.
Du må beslutte sig for hvordan du vil behandles og hvordan du vil tillade at din datter skal behandles.
Så må du være villig til at gøre hende sur og tage de konflikter, der kommer så hun kan lærer at den går ikke længere.
Hos os er det ikke andet for end at sætte hårdt mod hårdt. Det betyder at jeg over en hel sommer ikke havde kontakt med min søster, hvilket jeg ikke var glad for, fordi jeg elsker mine niecer og nevøer, men hun måtte lære at jeg også vil behandles godt ligesom hun bliver. Vi snakker sammen hver dag i periode og flere gang om ugen. Det var bare nødvendigt for at hun kunne se at hun kan miste mig.
Derudover har jeg lært at fortælle hende sandheden/sige min mening, og ikke pakke alt så meget ind, og tage konflikterne, selvom hun bliver ked af det. Man skal bare holde sig på sin egen banehalvdel...f.eks. jeg bliver ked af, når du ikke vil passe min datter.
Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på min datter og hendes behov og mindre på din søsters.
Det at din familie tillader hendes opførsel kan du ikke gøre noget ved, men du kan selv vælge at holde op med det. Jeg ved godt at det er svært, men man er nødt til at passe på sig selv og sin familie.
Jeg syntes at det er tarveligt, at hun ikke tog med dig til lægen, hun kunne jo bare have siddet i venteværelset og evt taget på arbejde bagefter.
Hvis du ikke vil have hun skal tage de billeder og lægge på de sociale medier, så sig da nej. Det gør jeg også nogle gange til min kæreste familie, fordi de dokumentere ALT.
Du har ret - og jeg vil ikke behandles sådan. Jeg får jo en følelse af, at hun er ligeglad med mig som sådan, men kun kan bruges i kørselssammenhænge.
Godt det hjalp for jer, det er nok løsningen. Jeg er bare så bange for det vil ske her, da vi pt ikke har kontakt til min svigerinde fordi hun svigtede os og gjorde noget mod os og vores datter, som vi pt ikke kan tilgive. Så det ville gøre meget ondt, hvis vi skulle "miste" en til. 
Tak, og det foreslog jeg også, det er måske 20 min. Det drejer sig om, og jeg hentede/kørte hende også gerne i den forbindelse. Min kæreste har nu sagt han bliver hjemme fra skole med vores datter imens, men det har jeg det self ikke godt med, når hun burde hjælpe.
Jeg har som sådan ikke noget imod at hun ligger billeder ud, men når det er af den grund, så har jeg, så der må jeg lige sige fra - det vil hun måske forstå.
Tak for dit rigtig gode svar og erfaring