Stress eller depression??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2017

Anonym trådstarter

Hvad er der galt med mig??

Jeg snerrer af dem herhjemme, bliver lynhurtig stresset, vil gerne at tingene går efter planen for ellers bliver jeg meget irriteret. Jeg har et meget lavt selvværd og selvtillid. Bliver hurtig ked af det. Tingene skal gerne gå efter klokkeslæt for ellers bliver jeg stresset og irriteret. Jeg kan blive hurtig sur over småting. Er blevet meget mere jaloux på min kæreste. Orker ikke så mange ting. Når jeg har fridage kan jeg godt sove hele dagen væk. Jeg kan ikke holde mine egne aftaler for mig selv. Jeg føler mig så stresset og som en dårlig mor 

Tror I at det er en god ide at tage forbi lægen?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2017

esioul

Anonym skriver:

Hvad er der galt med mig??

Jeg snerrer af dem herhjemme, bliver lynhurtig stresset, vil gerne at tingene går efter planen for ellers bliver jeg meget irriteret. Jeg har et meget lavt selvværd og selvtillid. Bliver hurtig ked af det. Tingene skal gerne gå efter klokkeslæt for ellers bliver jeg stresset og irriteret. Jeg kan blive hurtig sur over småting. Er blevet meget mere jaloux på min kæreste. Orker ikke så mange ting. Når jeg har fridage kan jeg godt sove hele dagen væk. Jeg kan ikke holde mine egne aftaler for mig selv. Jeg føler mig så stresset og som en dårlig mor 

Tror I at det er en god ide at tage forbi lægen?? 

Stress, depression og angst hænger meget sammen. 

er der sket noget i dit liv der gør at du har fået det sådan? 

Jeg tænker det er en god ide at smutte til læge, måske kan du få henvisning til psykolog. 

Anmeld Citér

3. september 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Stress, depression og angst hænger meget sammen. 

er der sket noget i dit liv der gør at du har fået det sådan? 

Jeg tænker det er en god ide at smutte til læge, måske kan du få henvisning til psykolog. 

Nej, det er der ikke....;

Anmeld Citér

3. september 2017

Tommelise

Som tidligere depressionsramt synes jeg, at du skal gå til lægen - hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Hvis du har brug for støtte/behandling, så er det med at tage så meget som muligt i opløbet.

Du skal ikke tænke på, om det "bare er pjat" og "for lidt at ulejlige lægen med" - hvis du er på vej ind i en depression eller er ved at udvikle angst, så er det vigtigt, at du får hjælp.

Anmeld Citér

3. september 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Som tidligere depressionsramt synes jeg, at du skal gå til lægen - hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Hvis du har brug for støtte/behandling, så er det med at tage så meget som muligt i opløbet.

Du skal ikke tænke på, om det "bare er pjat" og "for lidt at ulejlige lægen med" - hvis du er på vej ind i en depression eller er ved at udvikle angst, så er det vigtigt, at du får hjælp.

Kan du "se" noget der minder om dengang du havde en depression eller ved at der er noget der godt have symptom på depression?? 

Anmeld Citér

3. september 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Kan du "se" noget der minder om dengang du havde en depression eller ved at der er noget der godt have symptom på depression?? 

Det, jeg synes, jeg kan genkende i din beskrivelse, er f.eks. den korte lunte - det med at blive irriteret og vred selv over småting.

Og så det med selvværdet og selvtilliden. Jeg følte ikke, at jeg var noget værd. Og det med at kunne sove hele tiden - og alligevel føle sig træt hele tiden. Det hjalp lige som ikke på trætheden at sove - og nogle gange kunne man slet ikke falde til ro uanset  hvor træt man var.

Jeg var helt vildt ked af det, græd meget og følte ingen glæde ved ting/hobbies, som jeg ellers var meget glad for. Kunne ikke se meningen med noget som helst og havde faktisk også selvmordstanker. Det var bare et sort hul.

Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at tale med lægen. Han/hun har tavshedspligt, og du behøver ikke fortælle nogen, at du taler med lægen - i hvert fald ikke i første omgang. Og bare insister på at blive taget alvorligt.

Du er jo yderligere presset af en travl hverdag, og som en skriver - så hænger stress, angst og depression sammen.

Ønsker det bedste for dig. Du skal ikke være flov eller føle dig skamfuld. Der er ikke nødvendigvis "noget i vejen med dig".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.