Anonym skriver:
Kan du "se" noget der minder om dengang du havde en depression eller ved at der er noget der godt have symptom på depression??
Det, jeg synes, jeg kan genkende i din beskrivelse, er f.eks. den korte lunte - det med at blive irriteret og vred selv over småting.
Og så det med selvværdet og selvtilliden. Jeg følte ikke, at jeg var noget værd. Og det med at kunne sove hele tiden - og alligevel føle sig træt hele tiden. Det hjalp lige som ikke på trætheden at sove - og nogle gange kunne man slet ikke falde til ro uanset hvor træt man var.
Jeg var helt vildt ked af det, græd meget og følte ingen glæde ved ting/hobbies, som jeg ellers var meget glad for. Kunne ikke se meningen med noget som helst og havde faktisk også selvmordstanker. Det var bare et sort hul.
Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at tale med lægen. Han/hun har tavshedspligt, og du behøver ikke fortælle nogen, at du taler med lægen - i hvert fald ikke i første omgang. Og bare insister på at blive taget alvorligt.
Du er jo yderligere presset af en travl hverdag, og som en skriver - så hænger stress, angst og depression sammen.
Ønsker det bedste for dig. Du skal ikke være flov eller føle dig skamfuld. Der er ikke nødvendigvis "noget i vejen med dig".
Anmeld
Citér