Vil kun ammes i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
3 svar
2 synes godt om
3. september 2017

Kristinaaa

Jeg er blevet mor til den dejligste lille pige for under 1 uge siden. Hun er utrolig nem, bortset fra én ting. Hun kan kun falde i søvn ved brystet. Det tager ca. en halv time - time for hende, hvorefter jeg så kan lægge hende over i sengen. Det er utrolig hårdt fordi jeg ender med at amme utrolig meget samtidig med at far føler sig utilstrækkelig når hun ikke vil falde i søvn ved at han synger, nusser eller holder om hende. 

Hvad skal jeg gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kristinaaa skriver:

Jeg er blevet mor til den dejligste lille pige for under 1 uge siden. Hun er utrolig nem, bortset fra én ting. Hun kan kun falde i søvn ved brystet. Det tager ca. en halv time - time for hende, hvorefter jeg så kan lægge hende over i sengen. Det er utrolig hårdt fordi jeg ender med at amme utrolig meget samtidig med at far føler sig utilstrækkelig når hun ikke vil falde i søvn ved at han synger, nusser eller holder om hende. 

Hvad skal jeg gøre? 

Hun er under en uge gammel. I den alder har de brug for massere af amning, og massere af nærkontakt (både med mor og far). Det er helt normalt at hun kun falder i søvn ved brystet, at du ammer meget, og far ikke kan hjælpe så meget i den forbindelse, lige nu. Til gengæld ligger der også massere af bonding og hyggetid i forbindelse med når hun skal pusles, hvor far kan være mindst lige så meget på som mor. 

Men mht søvnen er I nok nødt til at have lidt tålmodighed med sig. Det skal nok komme at far kan putte, og hun udvikler sig konstant. Måske allerede om få uger kan han være mere på banen ifht at putte hende.

Anmeld Citér

3. september 2017

KissMeKissMeKissMe

Sådan er min datter på 6,5 måned også. Og hende kan jeg ikke engang lægge fra mig igen (udover til nat)  

Så jeg lader op, når hun er puttet i seng eller når hun i vågen tilstand hygger med faren. 

Anmeld Citér

3. september 2017

Anonymor

Du fortsætter selvfølgelig. Hun er under 1 uge gammel, det er ALT for tidligt at have forventninger til hun skal kunne falde i søvn uden så meget nærkontakt som muligt. Hun har ligget i din mave i 9 måneder, mærket din krop, varme, hørt dit hjerte. Adskillelse af skræmmende. Så am du hende i søvn og tænk over det når hun er væsentligt større  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.