Undre mig over den epidursl jeg fik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2017

Anonym trådstarter

Godaften. 

Ligger nu her og spekulere over det fødselsforløb jeg havde. Det er godt nok ved at være to pr siden, men tænker vi ikke alle på det en gang i mellem? 

Jeg har et spørgsmål omkring epiduralblokaden, som altid kommer op at vende. 

Havde et langt fødselsforløb, der startede med spontan vandafgang, der resulterede i den lille stadig havde hinde over hovedet, så han kom ikkke rigtigt ned i mit bækken. 

Da jeg havde været i fødsel i 24 timer, bad jeg om epidural, havde ikke sovet da mit vand gik, lige i det jeg lagde mig i sengen, så fik jo ingen søvn pga nervøsitet og veer. 

Da min jordmoder fortæller om epidurslen, kigger hun på uret og siger at det passede fint med at den ville virke i ca to timer. Så kunne jeg få sovet lidt. Tror kun den virkede i en, fik ingen søvn fordi jeg skulle have taget blodprøver hver time. 

Hvorfor virkede den ikke længere? Mine veer gik ned mod lårene, og sad meget langt bede i underlivet og ikke i så meget maven. Mener der var et eller andet omkring det? Kan ikke huske det, tænker der må sidde nogle her inde, der har oplevet det samme, kender til det, som måske har svar? Jeg lå med ve drop og ve storm, så mange timer er ret sløret .. 

men fik da en masse trælse bivirkninger. Gummiben, kunne ikke tisse selv, fik det bla. Også for at sænke mit blodtryk på grund af ssf, det sank så bare alt for meget, øjenene trillede rundt. Og HELE min krop kløede, og kunne ikke mærke jeg kløede mig, havde en masse fine sår på kroppen bagefter ��

Forærl evt gerne jeres oplevelse med epidural? 

God aften! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2017

alenemor42

Som med alt andet medicin kan epidural også give bivirkninger og dem du beskriver er alm bivirkninger af epidural.

Epidural virker kun længere tid hvis der konstant bliver pumpet ind med en epi pumpe.

Jeg fik epidural under min sidste fødsel med pumpe så den virkede i mange timer, jeg havde ingen bivirkninger.

Gummiben som du kalder det er ikke en bivirkning men kommer fordi du jo bliver bedøvet af epiduralen.

Anmeld Citér

31. august 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Som med alt andet medicin kan epidural også give bivirkninger og dem du beskriver er alm bivirkninger af epidural.

Epidural virker kun længere tid hvis der konstant bliver pumpet ind med en epi pumpe.

Jeg fik epidural under min sidste fødsel med pumpe så den virkede i mange timer, jeg havde ingen bivirkninger.

Gummiben som du kalder det er ikke en bivirkning men kommer fordi du jo bliver bedøvet af epiduralen.

Jeg ved godt at det var bivirkninger, og st de var ret almindelige. Det var ikke det min tvivl Lå . Jeg havde selv pumpe også  

Anmeld Citér

31. august 2017

MorAugust2017

Jeg fik også en epidural under min fødsel, jeg havde vedrop og veer der ikke nåede at ende før den næste begyndte, de gav desværre bare ikke noget. Efter to timer holdt den op med at virke, og jeg blev faktisk ret sur, var sikker på de havde lavet en fejl, men nej jeg var gået fra 3 til 8 cm på de to timer, og det var altså de første presseveer jeg kunne mærke jeg havde det fantastisk i de to timer, spiste, hørte lydbog og små sov lidt.

Mit ene ben sov nærmest, jeg kunne sagtens mærke det, derudover kunne jeg heller ikke selv tisse mens jeg havde den, kunne tilgengæld godt presse mens jeg havde den. Jeg har ingen bivirkninger haft efterfølgende, det eneste der generede bagefter var det plaster jeg havde hvor jeg var blevet stukket, så det var super billigt sluppet

Anmeld Citér

31. august 2017

MiniMe2005

Jeg vil tro, det kommer an på mange ting. Dels hvordan baby står, og dels hvordan du tager imod den. Folk er jo forskellige og tager imod medicin forskelligt. Jeg tog rigtigt godt imod epiduralen (dog med samme bivirkninger som dig), og den virkede med det samme her, hvilket gjorde, at jeg kunne sove lidt. Jeg kan ikke huske, hvor længe den holdt, men en-to timer, vil jeg tro. Der manglede jeg dog stadig en del udvidelse, så jeg fik lidt mere.

Det kan være, at du ikke har været ligeså modtagelig, eller at du har fået en mindre dosis? Jeg kender i hvert fald andre, hvor den slet ikke havde samme effekt, som hos mig.

Anmeld Citér

31. august 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Er du blevet tilbudt en efterfødselssamtale? Hvis ikke så kontakt fødestedet. Tag en snak. For jo, man tænker meget over fødslen, i laaang tid. Det er jo en hel ekstrem og vildt spændende oplevelse. 

Mht smertedækning fra epiduralen, så spørg ind til hvordan det kan være at den kun dækkede i en time og hvad det betød at hun sagde den lige kunne give ro i to timer. 

For mig at se vil jeg næsten tro at du ikke har haft smertestillende i en pumpe alligevel. 

Når den bliver lagt giver de jo en dosis igennem den for at teste at den sidder korrekt. Når den dosis så er "færdig" er man jo ikke smertedækket mere. Mon ikke at det først er herefter de ville se om der skulle sættes gang i en pumpe? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.