Fødestillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.845 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle tidligere fødende kvinder 

Jeg er gravid 2. gang og ved min første fødsel var jeg nærmest fanget på ryggen under det meste af min fødsel, da de skulle overvære hans værdier. Håber det bliver anderledes denne gang, så derfor vil jer spørge jer: Hvilken fødestilling vil I anbefale? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid 2. gang og ved min første fødsel var jeg nærmest fanget på ryggen under det meste af min fødsel, da de skulle overvære hans værdier. Håber det bliver anderledes denne gang, så derfor vil jer spørge jer: Hvilken fødestilling vil I anbefale? 

2. Gang fik jeg en lynfødsel og jeg lå på siden hele vejen igennem, da det var det der var mest behageligt. Og så tog jeg selv imod min søn. Helt fantastisk følelse og fantastisk jordemor som guidede mig igennem fødslen uden smertestillende, da det simpelthen gik for stærkt til at jeg kunne nå at få noget. Fik kun lattergas. 

Anmeld Citér

30. august 2017

migxher

Første gang fødte jeg på ryggen fordi han skulle ud med sugecup 

2. Gang på hug i fødekar. Kan varmt anbefales.

Anmeld Citér

30. august 2017

Mamalou

Første gang fødte jeg på fødeskammel, men det var ikke en succes. Min søn var en ordentlig basse så gik ret meget i stykker da han kom. Jeg havde gode erfaringer med at gå under veerne, og holde mig i gang. 

Anden fødsel fødte jeg liggende på siden. Grundet bristning under første fødsel skulle jordemoderen holde ekstra øje. Det var en lynfødsel, og fødte lillesøster uden at få en skramme. Jeg var som dig også "bundet" til sengen fordi de kørte kurve, men det befandt jeg mig fint med. Veerne var ret intense og det fungerede fint. 

Jeg vil sige at jeg havde regnet med et andet forløb anden gang og ville gøre brug af de gode erfaringer jeg havde fra første fødsel. Men sådan gik det ikke - lillesøster kom som sagt stærkt, fik ingen bedøvelse og det endte med at blive en drømme fødsel. 

Anmeld Citér

30. august 2017

Thea14

Jeg var også fastlåst på ryggen under første fødsel, da de skulle måle hendes værdier via hendes hovedbund og senere tage hende med sugekop. 

Jeg havde det egentlig helt fint med at ligge på ryggen. Har ikke tænkt så meget over hvad jeg vil dennegang. Regner med at tage det som det nu kommer, med hjælp og vejledning fra jordemoderen der nu er til stede.

Anmeld Citér

30. august 2017

Bissen

Anonym skriver:

2. Gang fik jeg en lynfødsel og jeg lå på siden hele vejen igennem, da det var det der var mest behageligt. Og så tog jeg selv imod min søn. Helt fantastisk følelse og fantastisk jordemor som guidede mig igennem fødslen uden smertestillende, da det simpelthen gik for stærkt til at jeg kunne nå at få noget. Fik kun lattergas. 

Wow, det er en fuldstændig beskrivelse af min anden fødsel 

Anmeld Citér

30. august 2017

ha

1. Gang: jeg prøvede på alle 4, det var helt af helvede til, så kom om på siden - det fungerede 

2. Gang: ryggen! Det fungerede! 

3. Gang: stod op lige indtil pressestrang, og hun blev født mens jeg lå på ryggen. Men hun var stjernekigger (May I add: AV!!!), så det blev på ryggen :-) 

Anmeld Citér

31. august 2017

mija

Startede med at ligge foroverbøjet over en stor sækkepude på sengen, eller nærmere krammede den Det havde jeg aldrig hørt om før! Men det lykkedes ikke rigtigt at få hende ud sådan, så kom om på siden  

Anmeld Citér

31. august 2017

2017morigen

Min første fødsel var jeg låst til fødelejet i mange timer med hjælp til at dreje rundt da epi havde bedøvet mit ene ben så godt at jeg ikke kunne styre det. Havde forinden også skulle ligge stille pga overvågning fordi jeg fik ve drop. Fødte på ryggen i gu leje. 

2 gang skulle jeg også have vedrop da fostervandet var grønt og der kunne ikke afventes naturlige veer. Det kræver også overvågning men denne gang valgte de tidligt i forløbet at sætte en elektrode på hovde af baby for at følge hjertet. Så jeg have kun bæltet på for at følge veerenes styrke. Derved skulle jeg ikke ligge stille. Så jeg stod, lå i al verdens stillinger i sengen, hoppede på gymnastik bold. Fik lattergas som smertestillende den sidste times tid hvor jeg mest lå. Fødte igen på ryggen. Kan dog ikke huske om det var i gu leje. Var virkelig glad for at kunne bevæge mig og afprøve al verdens stillinger istedet for bare at ligge som første gang. 

Anmeld Citér

31. august 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg fødte i en fødestol første gang lænet op af min x. Det var egentlig også planen anden gang, men hjertelyden faldt under veerne, så jeg blev beordret op på alle 4, og det var også godt. Kan virkelig ikke forestille mig at føde liggende på ryggen. Er meget stor fortaler for at lade tyngdekraften hjælpe til ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.