Uventet graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2017

Mel33

Hej! 

Det er sådan jeg lige er stoppet min uddannelse på universitet, da jeg er kommet ind på sygeplejerske uddannelsen. Jeg er dog mellem uddannelser, da jeg er kommet ind på vinterstart.

jeg har dog er deltidsjob lige pt. Jeg har fundet ud af jeg er blevet gravid. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg få af økonomisk hjælp? Da jeg ikke når rigtig at starte min uddannelse, så har kun et deltidsjob. 

Det skal lige tilføjes at jeg skal giftes snart, så ved der er andre regler mht. forsørgelsespligt når man er gift. 

Håber nogle kan vente! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

Sandratoft

Mel33 skriver:

Hej! 

Det er sådan jeg lige er stoppet min uddannelse på universitet, da jeg er kommet ind på sygeplejerske uddannelsen. Jeg er dog mellem uddannelser, da jeg er kommet ind på vinterstart.

jeg har dog er deltidsjob lige pt. Jeg har fundet ud af jeg er blevet gravid. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg få af økonomisk hjælp? Da jeg ikke når rigtig at starte min uddannelse, så har kun et deltidsjob. 

Det skal lige tilføjes at jeg skal giftes snart, så ved der er andre regler mht. forsørgelsespligt når man er gift. 

Håber nogle kan vente! 

Er der ingen mulighed for at du kan fortsætte på din gamle uddannelse? 

Anmeld Citér

30. august 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvornår er du sat til?

Meld dig ind i en akasse og find et fuldtidsjob, så kan du få barselsdagpenge. Eller måske kan du nå at starte lidt på din nye uddannelse. Så kommer du jo under su-reglerne, og det er vist meget godt. 

Anmeld Citér

30. august 2017

NosaNosa

Jeg blev gravid i august 2016, studiestart i februar 2017, termin april 2017. 

Jeg kontaktede uddannelsesvejlederen på uddannelsen. Hun sagde at jeg måtte gå på barsel 2 måneder før termin. Dvs i stedet for at starte op på uddannelsen i februar gik jeg direkte på barsel, og bruger af de 12 SU klip jeg har ret til. Så nu starter jeg op februar 2018 i stedet. 

Så kan du jo bare arbejde hele din graviditet, hvis du kan holde til det.

Ellers kan du måske nå at starte op og så gå på barsel hurtigt efterfølgende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.