En ny måde at læse godnathistorier på, virker det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.196 visninger
10 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2017

Anders_L

Jeg har fået en god idé: At vil gøre det nemt for forældre og bedsteforældre at læse godnathistorier på en ny måde for aldersgruppen 4+.

Jeg i er i gang med at bygge en app, hvor man indtaster sit barns navn, alder, hjemby og navnene på barnets bedste venner, og så får man adgang til flere end 100 nyskrevne fantasifulde og humoristiske historier af høj kvalitet med sit barn i hovedrollen. De har alle til formål at få barnet til at falde til ro og give det en dejlig drøm.

Til historierne har jeg skabt verdens bedste drømmemager og drømmemakker. En moderne Ole Lukøje, om man vil. Han hedder Vilter Ørngot, og i hver historie tager han dit barn med ud på de vildeste eventyr. Over skyerne, under vandet og dybt ind i fantasien.

Jeg tror på, at behovet for personlige godnathistorier er der, men skal have afprøvet konceptet. Derfor vil jeg gerne finde så mange prøveklude som muligt til at være og hjælpe med at udvikle Vilters univers. Kig ind på www.vilter.dk og læs de første fem historier (det er helt gratis). Det vil betyde rigtig meget for mig!

Stor tak,

Anders

forfatter, drømmere og stifter af vilter.dk

PS.  Vilter hilser!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

Miti's mama

God ide. Vil dog ønske at man kunne vælge mellem en dreng og en pige som hovedperson.

Anmeld Citér

29. august 2017

Anders_L

Det skal jeg tænke over! Hvor gammelt er dit barn? Gætter på at det er en pige :-)

Anmeld Citér

29. august 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes idéen er god, men synes umiddelbart ikke det er en god idé med godnathistorier på telefon/tablet pga skærmens blå lys der sender signaler til hjernen om at den skal være vågen, og derfor giver en dårlig søvnkvalitet. Det er i min verden ikke noget der er særlig godt for små børn.

Måske det kunne laves lidt i stil med lostmy.name hvor det er en personlig bog? Evt med mere end 1 historie i?

Anmeld Citér

29. august 2017

AnoMom

Enig med munmit 

eller at man kan få tilsendt historie pr mail til udprint

Anmeld Citér

2. september 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Synes indtil videre at det er godt :)

flot initiativ :D

Dog et ønske om at man også oplyste barnets yndlingslegetøjs navn...

f.eks. når der nu står bamse i historien hvis der så stod (i min søns tilfælde) Peter Kanin i stedet gør det utrolig meget :)

Han lyste op da jeg indsatte det i stedet, det betyder meget at have sit yndlingslegetøj med sig i drømmene.

og husk at læse korrektur så der ikke står Dreamous...

jeg var lidt træt så læste bare hvad der stod og tog lige et øjeblik før jeg opdagede det var forkert og lavede mental note om at holde øje med det i resten af historien så jeg kunne rette det før jeg læste forkert...

glæder mig meget til at læse resten af historierne i morgen :)

og godnatsangen var bare perfekt som afslutning :)

Anmeld Citér

2. september 2017

Mor1986

Super ide. 

Vi bruger nogen gange iPad til godnat læsning. Vi sætter noget Night halløj på og oplever ikke problemer. Så vi ville uden problemer kunne læse dem

Anmeld Citér

6. september 2017

Anders_L

Wampires skriver:

Synes indtil videre at det er godt :)

flot initiativ :D

Dog et ønske om at man også oplyste barnets yndlingslegetøjs navn...

f.eks. når der nu står bamse i historien hvis der så stod (i min søns tilfælde) Peter Kanin i stedet gør det utrolig meget :)

Han lyste op da jeg indsatte det i stedet, det betyder meget at have sit yndlingslegetøj med sig i drømmene.

og husk at læse korrektur så der ikke står Dreamous...

jeg var lidt træt så læste bare hvad der stod og tog lige et øjeblik før jeg opdagede det var forkert og lavede mental note om at holde øje med det i resten af historien så jeg kunne rette det før jeg læste forkert...

glæder mig meget til at læse resten af historierne i morgen :)

og godnatsangen var bare perfekt som afslutning :)

Wampire, bamse med navn er med i flere af de kommende historier! vh

Anmeld Citér

6. september 2017

Anders_L

MummiT skriver:

Jeg synes idéen er god, men synes umiddelbart ikke det er en god idé med godnathistorier på telefon/tablet pga skærmens blå lys der sender signaler til hjernen om at den skal være vågen, og derfor giver en dårlig søvnkvalitet. Det er i min verden ikke noget der er særlig godt for små børn.

Måske det kunne laves lidt i stil med lostmy.name hvor det er en personlig bog? Evt med mere end 1 historie i?

Jeg vil arbejde med muligheden at finde varmere farver til baggrunden når man læser digitalt, enig i at et skarpt blåt lys ikke er det rareste på det tidspunkt. Regner med at finde en god løsning! Der er nogle muligheder med den digitale løsning som ikke kan lade sig gøre med papir, men fokus er på fortællingerne og ikke brugen af skærm!

Anmeld Citér

7. september 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anders_L skriver:

Wampire, bamse med navn er med i flere af de kommende historier! vh

lyder fantastiskt :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.