Overtøj!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2017

MM92

Hej med jer! 

Jeg er en lettere forvirret førstegangsmor, i hvert fald når det kommer til overtøj!

Nu går vi efteråret og vinteren i møde, og jeg har en skøn lille pige fra starten af februar. Til december starter hun i dagpleje. Hvad skal sådan en størrelse have af overtøj her til efteråret og vinteren? 

Vi snakker jo en lille pre-walker, der jo nok først begynder at gå når vinteren er ved at være overstået. Men hun skal jo stadig kunne være med ude at lege. 

Vi har købt et sæt termotøj, men hvornår bruger man overhovedet det? 

Det eneste, hun ellers har, er en bomuldshue og en strikketrøje. Det har jo været fint til kølige sommerdage. 

Lure soves i barnevogn  

Jeg håber, at nogen vil guide mig lidt i denne kæmpe jungle, som det er for mig. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2017

Rockertand

MM92 skriver:

Hej med jer! 

Jeg er en lettere forvirret førstegangsmor, i hvert fald når det kommer til overtøj!

Nu går vi efteråret og vinteren i møde, og jeg har en skøn lille pige fra starten af februar. Til december starter hun i dagpleje. Hvad skal sådan en størrelse have af overtøj her til efteråret og vinteren? 

Vi snakker jo en lille pre-walker, der jo nok først begynder at gå når vinteren er ved at være overstået. Men hun skal jo stadig kunne være med ude at lege. 

Vi har købt et sæt termotøj, men hvornår bruger man overhovedet det? 

Det eneste, hun ellers har, er en bomuldshue og en strikketrøje. Det har jo været fint til kølige sommerdage. 

Lure soves i barnevogn  

Jeg håber, at nogen vil guide mig lidt i denne kæmpe jungle, som det er for mig. 

Vi har også haft Barney Boots, som er regnbukser med fødder  

Anmeld Citér

28. august 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Vi har altid brugt termotøjet i efterårsperioden, der hvor det er for koldt til sommerjakke og bukser, men for varmt til flyverdragt, når vinteren og frosten så sætter ind bruger vi flyverdragt og termostøvler, hue og vanter. Når din ikke går endnu er det nok en god ide at investere i et par varme futter så hun ikke fryser fødderne, man kan få sådan nogle forede nogen til at trække på, det ligner lidt store strømper med et vandtæt lag og for i. På våde efterårsdag får vores regntøj ovenpå termotøjet hvis det er koldt og bare regntøj hvis det er lunt endnu. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Aspek

Prøv at spørg hendes dagplejer hvad denne tænker. Jeg er sikker på du får et godt svar derfra ift hvad der er behov for. Nogen steder vil de ikke have børnene på jorden førend de kan gå, da det ellers bliver for koldt for dem. Så er der kun tale om udendørs aktiviteter siddende i en barnevogn, så har det betydning for hvilken slags overtøj du skal købe.

Anmeld Citér

29. august 2017

MiniMe2005

Snak med dagplejen. Det er slet ikke sikkert, at de er så meget ude, og slet ikke hvis alle børnene er forholdsvis små. Vores søn startede i vuggestue i starten af februar, og der var termotøj og termofutter nok, da de ikke tog de helt små børn med ud at lege. De kom stadig ud, men det var på ture i barnevognen, hvor de sad med dyner over sig, og der ville flyverdragt have været for meget. Så det er faktisk først i år, at vi køber en flyverdragt til vores søn (pt 15 måneder). 

Anmeld Citér

29. august 2017

MM92

Tak for jeres svar  

Anmeld Citér

29. august 2017

MM92

MiniMe2005 skriver:

Snak med dagplejen. Det er slet ikke sikkert, at de er så meget ude, og slet ikke hvis alle børnene er forholdsvis små. Vores søn startede i vuggestue i starten af februar, og der var termotøj og termofutter nok, da de ikke tog de helt små børn med ud at lege. De kom stadig ud, men det var på ture i barnevognen, hvor de sad med dyner over sig, og der ville flyverdragt have været for meget. Så det er faktisk først i år, at vi køber en flyverdragt til vores søn (pt 15 måneder). 

Dagplejemoren skriver om deres hverdag, at de er ude næsten hver dag (hvis det ender med at være der, vi takker ja)

Jeg har også tænkt mig at spørge hende, men det er bare nu, der et tilbud overalt. Og når der skal købes ind for en su, så er tilbud bare fedest i stedet for at give fuld pris  

Anmeld Citér

29. august 2017

naj88

Hvis dagplejeren vurderede at flyverdragt var nødvendig, ville jeg købe en brugt. Til min datter fra marts 2015 købte jeg en brugt for 30 kr. som var i super fin stand. Det er jo de færreste, der slider en flyverdragt op, når de er så små. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.