Sige nej til job pga. leder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.018 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2017

Anonym trådstarter

Hej søde piger

Jeg er idag blevet ringet op og har fået tilbudt et fast job, men jeg virkelig er i vildrede over om jeg skal sige ja tak eller ej

Jeg er nyuddannet og har derfor ikke nogen erfaring andet end relevant studiejob i et par år. Derfor tænker jeg også, at jeg burde være lykkelig for at få et jobtilbud. 

MEN jobsamtalen var meget mærkelig og virkelig ikke særlig behagelig. Lederen virkede grænseoverskridende og spurgte om meget private (og fagligt irrelevante) ting, som jeg faktisk slet ikke havde lyst til at svare på. Og hver gang jeg svarede på noget, sad lederen tydeligvis og tolkede på mine svar. Det var en meget ubehagelig fornemmelse

Så nu er jeg simpelthen blevet i tvivl om jeg skal takke ja til jobbet eller ej..

På en måde føler jeg mig meget forkælet, hvis jeg takker nej. Men på den anden side, ville jeg overhovedet ikke have det godt med at gå til min leder med evt. tvivl og usikkerhed og ville nok hele tiden være lidt på vagt overfor hende.

Åhh, jeg kan slet ikke blive enig med mig selv.. 

Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

ErDetSnartNU

Hvor svært er det at få job inden for din branche? Som nyuddannet cand.mag'er ville jeg helt sikkert tage jobbet og så søge videre derfra hvis jeg ikke befandt mig godt i det, men det er mest fordi man vist skal være ret taknemmelig for hurtigt at finde job som nyuddannet humanist  

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

Da jeg var til samtale vedr. mit nuværende job, blev jeg spurgt, om det er selvvalgt, at jeg ingen børn har. Jeg syntes og synes stadig, at det var et meget privat og grænseoverskridende spørgsmål. 

Men jeg er stadig i jobbet her næsten 5 år efter.