undren omkring vogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
7 svar
1 synes godt om
24. august 2017

Anonym trådstarter

Hej.

Vores yngste er startet i dagpleje og dagplejemor vidste at vi havde kombivogn.

Vi har altid haft gode erfaringer med kombivogne, og der er bremse/lås på både for- og baghjul. Nu har hun så spurgt om en brugt barnvogn, hvilket ikke er noget større problem synes jeg, men jeg undre mig lidt over at vores sundhedsplejerske ikke har kommenteret på at vi havde en kombivogn, hvis han skulle sove ude, under et af hendes besøg.

er det bare mig der synes det virker underligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

Anonymor

Eh, jamen har du spurgt hende hvorfor? Ellers er det jo lidt svært at svare på.. 

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym trådstarter

- Vores vogn er meget lav, så det er for at passe på endes ryg bl. a.

Anmeld Citér

24. august 2017

NCB89

Hvorfor skulle din sundhedsplejerske blande sig i det?

Her i kommunen er det et krav at barnevognen har et langt liggemål, hvilket jo nok handler om at børnene skal kunne sove ude længst muligt.

Anmeld Citér

24. august 2017

Thea14

kan ikke se hvorfor sundhedsplejersken skulle blande sig i det. 

De fleste dagplejere foretrækker barnevogne for at skåne deres rygge og for at have et længere liggemål, så barnet kan sove ude i længere tid. Nogen dagplejemødre skaffer så selv de gamle barnevogne og har stående (det gjorde vores fx).

Jeg ville finde en billig brugt barnevogn og placere hos dagplejeren. Så behøver I heller ikke slæbe kombivognen med frem og tilbage.

Anmeld Citér

24. august 2017

MiniMe2005

Så vidt jeg har forstået, handler det om, at barnevogne generelt er mere stabile, og at de i dagpleje ikke må sove i kombivogn af sikkerhedshensyn. De skal jo helst arbejde ud fra "better safe than sorry". Og så en barnevogn jo bedre isoleret end klapvognsdelen, som de fleste vel er rykket over i ved start i dagpleje.

Men mår det så er sagt, så har vores 15 måneder gamle søn altid sovet i kombivogn, og vi har aldrig oplevet problemer med sikkerheden eller varme :-) 

Anmeld Citér

24. august 2017

Fru Hansen

Det er jo en hel jungle med de vogne :-)

I dagplejen hvor jeg er ansat beder vi om 'rigtige' barnevogne, hvis det er muligt for forældrene. Bl.a. fordi de ofte er længere, bedre isoleret, mere stabile mm Børnene sover ude til kort før børnehave start.  Det kræver lange og solide vogne.

Flere forældre har valgt at købe en brugt barnevogn der kan stå fast i dagplejen. Jeg har valgt at købe vogne selv, som jeg kan tilbyde mine forældre hos mig. 

Anmeld Citér

24. august 2017

Soonmom

De må ikke sove i kombivogn uden opsyn så derfor må de ikke sove i dem i dp. 

De fleste  kombivogne kan man heller ikke montere sele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.