Hvordan fjerner jeg pletterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. august 2017

Vivienne

Hej piger

Jeg fandt den sødeste bluse i en secondhand butik og velvidende om at den var plettet, købte jeg den alligevel i håb om at kunne fjerne pletterne. Jeg brugte Oxi Vanish men det hjalp ikke. Nok fordi pletterne er "gamle". 

Billede 1/2: ligner noget gulligt væske som er spildt på blusen (svært at fange med kamera)

Billede 3: ligner en del af et fodaftryk

Billede 4: ligner blod/vin pletter

Hvad er jeres bedste råd til at fjerne pletterne? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2017

Thea14

Prøv med kartoffelmel. 

Gør pletten våd, læg et lag kartoffelmel på og lad det tørre helt ind. Derefter kan kartoffelmelen børstes af og skulle gerne have suget skidtet med sig.

Vi bruger det når vi udstiller heste, og det tager selv de værste pletter på selv en hvid hest. Har desuden også haft succes med det på sofaen herhjemme et par gange.

Om det virker på tøj skal jeg ikke kunne sige, men det skader i hvert fald ikke og en pose kartoffelmel kan købes for 5 kr.

Anmeld Citér

24. august 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg har fjernet blod ved hjælp af cola med succes 

Anmeld Citér

24. august 2017

Vivienne

Thea14 skriver:

Prøv med kartoffelmel. 

Gør pletten våd, læg et lag kartoffelmel på og lad det tørre helt ind. Derefter kan kartoffelmelen børstes af og skulle gerne have suget skidtet med sig.

Vi bruger det når vi udstiller heste, og det tager selv de værste pletter på selv en hvid hest. Har desuden også haft succes med det på sofaen herhjemme et par gange.

Om det virker på tøj skal jeg ikke kunne sige, men det skader i hvert fald ikke og en pose kartoffelmel kan købes for 5 kr.

Det vil jeg prøve. 1000 tak. 

Anmeld Citér

24. august 2017

Vivienne

Mulllesmor skriver:

Jeg har fjernet blod ved hjælp af cola med succes 

Hvordan gør du det?

Anmeld Citér

24. august 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Vivienne skriver:

Hvordan gør du det?

Jeg lade stoffet i blød i cola og vaskede så i maskinen med vaskepulver og vanish

Anmeld Citér

24. august 2017

MorTil3+

Normalt bruger jeg vanish og lader det ligge i blød meget længe. Har desuden fjernet maling ved at smøre pletten ind i flydende brun sæbe og lagde tøjet i en plasticpose i 7 dage og væk var pletten.

Anmeld Citér

24. august 2017

Vivienne

MorTil3+ skriver:

Normalt bruger jeg vanish og lader det ligge i blød meget længe. Har desuden fjernet maling ved at smøre pletten ind i flydende brun sæbe og lagde tøjet i en plasticpose i 7 dage og væk var pletten.

Mange tak for rådet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.