Hæve feriepenge på vikariat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Fra min feriekonto selvfølgelig? Den jeg har betalt ind til det sidste års tid :-)

Okay, jeg kender ikke lige den slags feriekonto, hvor man bare kan hæve. Men så længe, at du ikke skal sætte din underskrift på, at du ikke har haft anden indkomst i den periode du vil have feriepenge for, sker der vil ikke noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2017

Carina:-)

Der bliver sammenkørt register så der er en risiko for det bliver opdaget 

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym

Arbejder i en fagforening.

Det er bedrageri at få udbetalt feriepenge fra Feriekonto og løn fra en arbejdsgiver samtidig. 

Ved anmodningen om udbetaling hos Feriekonto skriver man under på en Tro og love erklæring om, at man rent faktisk afholder sin ferie på de oplyste datoer og ikke modtager anden indkomst.

Derfor kan man potentielt straffes.

Det er da god stil, at folk herinde gør opmærksom på netop dette. Det er da kun omsorg for dig.

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

Da jeg i sin tid arbejdede i et lønningsbogholderi, skulle tidligere ansatte, der kom for at hæve feriepenge, have en underskrift fra deres nye arbejdsgiver på, at de holdt ferie.

Jeg har ferie med løn, men i de tilfælde, hvor jeg har været nyansat og endnu ikke havde optjent ferie hos den nye arbejdsgiver, så skulle den nye arbejdsgiver også bekræfte, at jeg holdt ferie, og så skulle jeg søge - i det seneste tilfælde - ledighedsydelse i ferien.

Så jeg vil også mene, at det er bedrageri at hæve feriepenge samtidig med at man arbejder.

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Selvfølgelig, kan man da hæve dem :-)

Men okay, at du ser det som et bedrageri, at jeg i princippet gerne vil have nogle penge ud, som jeg selv har tjent op - dét kan jeg ikke sætte mig ind i.

Jamen hvordan vil du hæve dem ? En feriekonto er jo ikke en konto, man har stående i banken og selv disponerer over.

Som én skriver - man skriver vel under på tro og love, at man holder ferie.

Så det er vel ok at gøre dig opmærksom på, at man ikke må hæve feriepenge samtidig med at man få løn i et vikariat.

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

*Toffee* skriver:

Det er vores egne penge, så må det også være vores ret at få dem og selv disponere over dem, når det kan lade sig gøre  Hvis de er brugt når man så skal holde ferie, Ja så er der jo så bare ingen penge til at dække det.

I et almindeligt job, hvor man ikke har ferie med løn, er det arbejdsgiveren, der administrerer feriepengene.

Der er regler for, hvor lang tid før ferien, de bliver udbetalt.

Så nej, man disponerer ikke selv over sin feriekonto.

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Arbejder i en fagforening.

Det er bedrageri at få udbetalt feriepenge fra Feriekonto og løn fra en arbejdsgiver samtidig. 

Ved anmodningen om udbetaling hos Feriekonto skriver man under på en Tro og love erklæring om, at man rent faktisk afholder sin ferie på de oplyste datoer og ikke modtager anden indkomst.

Derfor kan man potentielt straffes.

Det er da god stil, at folk herinde gør opmærksom på netop dette. Det er da kun omsorg for dig.

Super - så fik vi det på plads i stedet for en masse gisninger

Anmeld Citér

24. august 2017

*Toffee*

Tommelise skriver:

I et almindeligt job, hvor man ikke har ferie med løn, er det arbejdsgiveren, der administrerer feriepengene.

Der er regler for, hvor lang tid før ferien, de bliver udbetalt.

Så nej, man disponerer ikke selv over sin feriekonto.

Anmeld Citér

24. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Selvfølgelig, kan man da hæve dem :-)

Men okay, at du ser det som et bedrageri, at jeg i princippet gerne vil have nogle penge ud, som jeg selv har tjent op - dét kan jeg ikke sætte mig ind i.

Hun kan da bare melde ferie til jobcenteret så får stopper de dagpengene og hun kan med god samvittighed få udbetalt feriepenge.

Anmeld Citér

24. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Hun kan da bare melde ferie til jobcenteret så får stopper de dagpengene og hun kan med god samvittighed få udbetalt feriepenge.

Jamen hvis hun melder der til jobcentret, at hun holder ferie, så SKAL hun holde ferie - og ikke arbejde i et vikarbureau.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.