Andre personer tilmeldt på vores adresse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.829 visninger
9 svar
9 synes godt om
22. august 2017

Troldemommi

Er det et problem hvis der på de gule sider, er tilmeldt flere personer på vores adresse, personer der ikke bor her, går ud fra det er personerne der boede her på adressen før os, og så har de ikke afmeldt sig denne adresse, aner ikke hvorfor...

Kan jeg afmelde dem? 

Det er ikke et problem som sådan, bare en undren...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

hvilke problemer tænker du at det skulle kunne give?

Anmeld Citér

22. august 2017

Troldemommi

Ms.Momo skriver:

Vi modtager til tider post til de personer, men ellers er det vel ikke et problem, men syntes det virker underligt de ikke har flyttet deres adresse.

Anmeld Citér

22. august 2017

Thea14

Tænker det vel også kan give problemer i tilfælde af udregning af fx boligstøtte mm.

Da vi flyttede ind i vores lejlighed, blev vi ved med at modtage regninger, rykkere og diverse til den forrige lejer (formoder vi i hvert fald der var). Vi kontaktede vist kommunen eller folkeregisteret  og bad dem fjerne personen fra adressen. 

Selvom det muligvis ingen skade gør, ville jeg stadig have det mærkeligt med at fremmede mennesker havde min adresse. Så jeg ville bestemt få dem fjernet fra adressen og alle breve til dem sender du bare retur (kryds adressen ud og skriv forkert adresse på kuverten, og smid i en postkasse eller aflever på et postkontor)

Anmeld Citér

22. august 2017

Xolia

Troldemommi skriver:

Er det et problem hvis der på de gule sider, er tilmeldt flere personer på vores adresse, personer der ikke bor her, går ud fra det er personerne der boede her på adressen før os, og så har de ikke afmeldt sig denne adresse, aner ikke hvorfor...

Kan jeg afmelde dem? 

Det er ikke et problem som sådan, bare en undren...

Jeg arbejder i Udbetaling Danmark Familieydelser og har dagligt den udfordring at behandle sager fordi folk ikke nosser sig sammen til at flytte deres adresse. Udfordringen var der også da jeg arbejdede i folkeregisteret hvor dagen gik med at skrive til folk der var sløve / ikke gad eller hvad begrundelsen nu var.

Det er kun et problem som udgangspunkt hvis du skal have offentlige ydelser hvor indkomsten er en faktor eller som enlig...

Du kan kontakte folkeregisteret og bede dem undersøge om der "bor" nogen og hvis der er, så bede dem sagsbehandle, så de bliver fjernet.

Nogle personer er i dag ligeglade da de får det meste post i e-boks og så kan de på den måde evt. begå socialt bedrageri. 

Håber det giver lidt mening set fra en offentlig administrations synspunkt. 

Anmeld Citér

22. august 2017

Troldemommi

Xolia skriver:

Jeg arbejder i Udbetaling Danmark Familieydelser og har dagligt den udfordring at behandle sager fordi folk ikke nosser sig sammen til at flytte deres adresse. Udfordringen var der også da jeg arbejdede i folkeregisteret hvor dagen gik med at skrive til folk der var sløve / ikke gad eller hvad begrundelsen nu var.

Det er kun et problem som udgangspunkt hvis du skal have offentlige ydelser hvor indkomsten er en faktor eller som enlig...

Du kan kontakte folkeregisteret og bede dem undersøge om der "bor" nogen og hvis der er, så bede dem sagsbehandle, så de bliver fjernet.

Nogle personer er i dag ligeglade da de får det meste post i e-boks og så kan de på den måde evt. begå socialt bedrageri. 

Håber det giver lidt mening set fra en offentlig administrations synspunkt. 

Tak for oplysningerne, vi modtager ingen offentlige ydelser, men jeg vil nu alligevel gerne have vores adresse for os selv  så igen, tak 

Anmeld Citér

22. august 2017

Benjamins'mor

Ms.Momo skriver:

Hvis man f.eks modtager boligstøtte eller økonomisk tilskud til daginstitution kan det jo have betydning, i og med der i "systemet" vil være tilknyttet yderligere indkomster på adressen. 

Anmeld Citér

23. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Nu lærte jeg så i dag, at selvom mam pænt registrere sin flytning i folkeregistret, så skal/kan man også gøre det på det gule sider.

jeg troede det skete automatisk, men vi flyttede for over et år siden, og det er blevet registreret som det skulle, men det var stadig den gamle adresse i de gule sider.

tror ikke det kan give problemer, men hvis der er andre med folkeregister adresse hos jer så kan det måske.

Anmeld Citér

26. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Benjamins'mor skriver:

Hvis man f.eks modtager boligstøtte eller økonomisk tilskud til daginstitution kan det jo have betydning, i og med der i "systemet" vil være tilknyttet yderligere indkomster på adressen. 

Ah, på den måde.

Vi havde problemer med at flytte vores folkeregisteradresse da tidligere lejer stadig stod på, men der ringede jeg bare til dem der sidder med folkeregister og sagde som det var, og så ordnede han det for mig.

Anmeld Citér

27. august 2017

Ønskebarnet2014

Fordi man flytter og har registeret ny adresse så bliver det ikke altid ændret på nettet.

Der skal man selv tage kontakt til DGS så de kan ændre det.

Deres post skulle gerne blive sendt til den registrerede adresse hos folkeregisteret.

post dk og andre steder bruger normalt ikke adresser fra DGS, de trækker oplysninger fra folkeregisteret.

det er som regel marketing / konkurrence sider der bruger oplysninger fra DGS.

god dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.