Føde vaginalt efter 2 x kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.108 visninger
6 svar
1 synes godt om
21. august 2017

Anonym trådstarter

Er der nogen som har erfaring med vaginal fødsel efter 2 x kejsersnit? Der var ingen medicinsk årsag til at jeg har fået kejsersnit. Det var efter eget ønske på daværende tidspunkt. Jeg var været ekstremt glad for mine kejsersnit men har lysten til at prøve at føde vaginalt.

Jeg er ikke gravid eller noget, jeg er bare begyndt at tænke over den slags, da min kæreste og jeg gerne vil have et barn mere om 2-3 år.

Mit første kejsersnit var i 2010, andet kejsersnit i 2014. Tredje fødsel vil tidligst finde sted i 2020, og der vil derfor være gået knap 6 år siden sidste kejsersnit. 

Er det realistisk? Jeg ønsker en helt naturlig fødsel hvor jeg kan få lov til at gå, indtil vandet går af sig selv, ikke noget med at skulle sættes i gang tidligt grundet tidligere kejsersnit. Jeg vil gerne have lov til at prøve det lige "efter bogen" og forventningens glæde ift. ikke at vide, hvornår det sker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Bum bum bum. Jeg mener først det er efter 3. snit at de siger nej. Men jeg kan forestille mig at det variere fra sted til sted..

derudover - nu har jeg selv et Ks bag mig og derefter en vaginal fødsel. Hvis man går over tid bliver man sat igang tidligere end kvinder der ikke har fået Ks. Fordi der kan blive for meget tryk på arret. Jeg gik over tid anden gang og blev sat igang med ballonkateter (det er måden at sætte igang på når man har fået ks tidligere) 41+2 og fødte så dagen efter. De ser helst at man har født senest 41+4 hvis man har fået ks før.

sådan så retningslinjerne ud i 2014  

Anmeld Citér

21. august 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg venter 3. barn og fik første gang akut kejsersnit, pga. risiko for iltmangel hos barnet(2008) og anden gang pga. ingen fremgang i fødslen og barnet lå skævt i bækkenet(2010). Så altså ingen medicinske eller andre årsager til ikke at kunne føde vaginalt. 

Jeg har været til lægesamtale og de ville på ingen måde høre tale om at forsøge vaginalt endnu engang, selvom det egentlig er det jeg ønsker allermest. Hun var en rigtig sød og kompetent læge, men sagde at når der var 2 kejsersnit med i bagagen, sagde de altså nej til vaginal fødsel. 

De siger at det er for risikabelt, pga. det ar der er på livmoderen. Og konsekvenserne af en bristet livmoder er for fatale til at tage chancen. 

Anmeld Citér

21. august 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Er der nogen som har erfaring med vaginal fødsel efter 2 x kejsersnit? Der var ingen medicinsk årsag til at jeg har fået kejsersnit. Det var efter eget ønske på daværende tidspunkt. Jeg var været ekstremt glad for mine kejsersnit men har lysten til at prøve at føde vaginalt.

Jeg er ikke gravid eller noget, jeg er bare begyndt at tænke over den slags, da min kæreste og jeg gerne vil have et barn mere om 2-3 år.

Mit første kejsersnit var i 2010, andet kejsersnit i 2014. Tredje fødsel vil tidligst finde sted i 2020, og der vil derfor være gået knap 6 år siden sidste kejsersnit. 

Er det realistisk? Jeg ønsker en helt naturlig fødsel hvor jeg kan få lov til at gå, indtil vandet går af sig selv, ikke noget med at skulle sættes i gang tidligt grundet tidligere kejsersnit. Jeg vil gerne have lov til at prøve det lige "efter bogen" og forventningens glæde ift. ikke at vide, hvornår det sker.

Jeg har fået 2 kejsersnit og fik af vide efter det sidste, at jeg ikke måtte føde vaginalt efter nr 2 kejsersnit .

Jeg har 5 børn , første barn født ved kejsersnit. De 3 efterfølgende født vaginalt og sidste mand født ved kejsersnit ...og jeg skal ikke have flere børn!

Anmeld Citér

21. august 2017

Ellie79

Anonym skriver:

her fået 3 børn, de første to ved ks og da jeg blev gravid 3. gang blev vi kaldt til samtale i uge 14 hvor lægen egentlig mest bare ville forberede os på at vi ikke fik lov til at føde selv men det hed ks. så tænker ikke det er muligt, når man først har sagt A 

Anmeld Citér

21. august 2017

Ninna E

Det er meget forskelligt fra sted til sted.

jeg fødte mit første barn i 2013 ved akut kejsersnit. Mit andet barn kom efter eget ønske ved et planlagt kejsersnit i 2014, knap 15 mdr efter.

Mit tredje (og sidste barn) fra 2016, fik jeg lov til at prøve at føde normalt (efter eget ønske). Dog blev jeg informeret om at fødslen skulle gå efter bogen og jeg ikke ville få noget for at sætte fødslen i gang med.

Det endte med et kejsersnit igen, men fødslen gik naturligt igang osv 

Det var på Herlev.

Anmeld Citér

21. august 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er ikke noget der hedder man ikke MÅ.

Alt i sundhedsvæsnet er tilbud,og retningslinjer,så ønsker man vaginal fødsel efter flere KS,kan man altså ikke tvinges til andet.

I udlandet har man ikke alle de begrænsninger,som man meget gerne,vil trække ned over hovedet,på de danske kvinder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.