Blefri- men skider i bukserne?? hvad gør jeg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.434 visninger
5 svar
5 synes godt om
18. august 2017

JustMe123

Kære erfarne Mødre. 

Jeg søger gode råd hos jer. Jeg har forsøgt at gøre mit barn blefri, hun er 2 år og 3 mdr men problemet er at hun laver stort i bukserne men fortæller os det nogen gange lige inden og andre gange lige efter. Hun tisser altid på toilettet. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, andre der har haft samme problematik?? Det skal lige siges at hun får ble på til middag og den er helt tør, når den kommer af. I nat havde hun også ble på, den var også hel tør til morgen. så jeg føler at hun er parat til at smide bleen men kan dog komme i tvivl når hun skider i bukserne. Jeg tror hun synes hendes lort er ulækker. Jeg havde hende hjemme i over en uge for at gøre hende blefri, derefter kom hun i vg. De første par dage havde hun ingen uheld men nu har hun flere uheld om dagen. Hvad gør jeg galt?? 

Mvh en frustret mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2017

Mor1986

JustMe123 skriver:

Kære erfarne Mødre. 

Jeg søger gode råd hos jer. Jeg har forsøgt at gøre mit barn blefri, hun er 2 år og 3 mdr men problemet er at hun laver stort i bukserne men fortæller os det nogen gange lige inden og andre gange lige efter. Hun tisser altid på toilettet. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, andre der har haft samme problematik?? Det skal lige siges at hun får ble på til middag og den er helt tør, når den kommer af. I nat havde hun også ble på, den var også hel tør til morgen. så jeg føler at hun er parat til at smide bleen men kan dog komme i tvivl når hun skider i bukserne. Jeg tror hun synes hendes lort er ulækker. Jeg havde hende hjemme i over en uge for at gøre hende blefri, derefter kom hun i vg. De første par dage havde hun ingen uheld men nu har hun flere uheld om dagen. Hvad gør jeg galt?? 

Mvh en frustret mor.

Vores den store fik ble på hver gang hun skulle lave. Og det var sådan i nok et halvt år efter hun sagtens kunne tisse på wc. Pædagogerne sagde det var naturligt hun helst ville gøre det i bleen

Anmeld Citér

18. august 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
JustMe123 skriver:

Kære erfarne Mødre. 

Mvh en frustret mor.

Vores datter på 2 år har også lige smidt bleen. 

Da hun startede i vuggestue efter ferien oplevede vi også flere uheld. 

Vi skrev et skema over hvornår hun tisse og havde afføring. Over nogle dage kunne vi så se at der var et mønster i hvornår hun havde afføring. Og på den måde kan vi nu hjælpe hende så hun ikke har nogle uheld. 

I vuggestuen har de et minut ur de bruger så hun husker at komme på toilet der. Når der er mange som leger sammen glemmer de det hurtigt. 

Måske dette kunne være en ide for jer. Så i kan hjælpe jeres datter. 

Anmeld Citér

18. august 2017

Soonmom

Altså bare fordi hun er klar til det rent fysiologisk, er det jo langt fra sikkert at hun er det mentalt 

Men nogen er bare længere tid om det end andre, så jeg ville bare tilbyde toilet hele tiden og så være opmærksom på hendes kropssprog

Anmeld Citér

18. august 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter begyndte at skide i bukserne efter en længere periode uden uheld. Jeg var så upædagogisk at jeg fortalte hende det kun var baby'er der lavede pølser i bukserne. Og kunne hun ikke finde ud af at gå på toilettet, så måtte hun jo få ble på, ligesom baby'erne. Så kunne hun pludselig godt finde ud af det igen.

Anmeld Citér

4. september 2017

JustMe123

Tak for alle jeres fine råd. 

Det går faktisk rigtig godt med at blive blefri. Min datter er begyndt at lave det store på toilettet og har flere sammenhængende dage, hvor hun ingen uheld har men selvfølgelig sker der uheld indimellem, typisk når hun er i vuggestue. Men min mavefornemmelse fortæller mig at vi går den rigtig vej, især også fordi hun selv er meget bevidst om at fortælle at hun skal tisse eller lave lort. 

Det, der hjalp min lille pige var at vi simpelthen stod ( mor, far og datter) og jublede højlydt samt klappede i hænderne, når hun lavede lort. Derudover talte vi om hvordan lort så ud og at " mor og far også laver på toilettet". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.