For tidlig fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2017

Maria1994

Hej piger.

Jeg har rigtig mange gener i min graviditet, som gør at jeg er i højrisiko for at føde for tidligt, så bliver holdt nøje øje med. Er 31+4 henne i dag, og ville høre om der er nogle som har født omkring dette tidspunkt eller lidt senere, og hvor store jeres børn var ved fødslen? smiley Min lille pige i maven ligger dog 10% over gennemsnittet i vægt, så hvis hun absolut skulle komme for tidligt, så skulle hun i hvertfald ikke være undervægtig heldigvis. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. august 2017

komodo

Profilbillede for komodo
Mor til fem perfekte drenge, 4 hos mig og en med vinger

Jeg har født min søn lige præcis 31+4 og det gik uden synderlige komplikationer han er idag som en hvilken som helst anden 6-årig..

Det skal dog lige Tilføjes at vi selvfølgelig var indlagt i en ret lang periode, det var faktisk det hårdeste ved det fordi man kan blive lidt isoleret 

Venlig hilsen Henriette

Anmeld Citér

17. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea er godt nok født i uge 34, så lige et par uger sener.

Jeg blev indlagt med ssf i uge 32, hvor vi fik at vide at hun ku komme nu eller måske lidt sener, men for tideligt, det var helt sikkert. 

Så jeg nåede at få 2x lungemodner, så hun havde de bedste mulige chancer når hun kom. De ku se hun var til den lille side, men ellers fin. Vi fik lov til at komme over og se neo afdelingen, så vi havde en fornemmelse af hva vi ku forvente. Det var virkelig rart!!

Da jeg nåede uge 34, ku de ik vente længer, da min ssf, havde udviklet sig til hellp og jeg var virkelig syg, så det endte med aks.

Heldigvis "skreg" hun da hun kom ud og ku selv trække vejret, så det var jo en kæmpe lettelse! Hun kom direkte på neo, efter jeg havde set hende i ca 5 sek,og jeg kom på intensiv opvågning, fordi jeg var så syg. Jeg så hende ca 15 timer sener.

Den første uges tid, var hun for lille til at spise ved mig, så hun fik ren sonde. Jeg insisterede dog på at hendes sut, skulle dyppes i min mælk, så hun ku smage det, mens hun fik mælk i sonden. Derefter begyndte hun at ku ammes, men højest 15-20 min af gangen, for ellers ville hun forbrænde mere mad, end hun fik. Efter næsten 2 uger, gik vi over på ren amningen, og da hun begyndte at tage flot på, fik vi lov til at komme hjem efter præcis 3 uger. Så hun var rigtig dygtig 

Hun vejede 1940 gram og målte 45 cm. Hun var lille til hun var næsten 4 år, hvor hun pludselig sprag sin kurve. 

Nu er hun snart 9 år og er bare høj og slank. 

Hun snakkede tydeligt og lange sætninger meget tideligt. Kravlede og gik vist til normal tid. 

Heldigvis har fortideligt fødte babyer, de bedste chancer i dag, og langt de fleste klare sig uden problemer fremover! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+